مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   تجارب اﻷعضاء (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=178)
-   -   معرفة اي حاجه عن تركيب السيراميك (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=66955)

amr tarek 85 13-04-2013 02:41 AM

رد: معرفة اي حاجه عن تركيب السيراميك

بعد التحيه
باشا انا عايز اعمل الشقه عندى فى الهرم وكنت عايز اعرف سعر المتر هيكون بكام وهل داخل معا الوزراه ولاالوزار بتتحسب ازاى معاك ؟
محتاج الرد فى اسرع وقت عشان لو فى ناصيب نبدا فى اسرع وقت
وياريت تبعتلى رقمك

حمدي 84 13-04-2013 10:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr tarek 85 (المشاركة 871128)
بعد التحيه
باشا انا عايز اعمل الشقه عندى فى الهرم وكنت عايز اعرف سعر المتر هيكون بكام وهل داخل معا الوزراه ولاالوزار بتتحسب ازاى معاك ؟
محتاج الرد فى اسرع وقت عشان لو فى ناصيب نبدا فى اسرع وقت
وياريت تبعتلى رقمك

حياك الله متوسط سعر المتر 15 جنيه اما البورسلين 20 الوزر 5جنيه متر طولي اما عن كيفية حسابه اغلب الصنايعيه بيحسبو المتر بمترين وقليل بيحاسب المتر بثلاثه يعني لو علي 15 يكون المترطولي =7,5 وعلي ثلاثه يكون 5 ولو المتر ب20 يكون الوزر ب10 او 7,5 وهكذا واما عن الوقت فكان نفسي اخدمك لن مرتبط بمواعيد لا تقل عن اسبوعين وربنا يوفقك

amr tarek 85 14-04-2013 01:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدي 84 (المشاركة 871440)
حياك الله متوسط سعر المتر 15 جنيه اما البورسلين 20 الوزر 5جنيه متر طولي اما عن كيفية حسابه اغلب الصنايعيه بيحسبو المتر بمترين وقليل بيحاسب المتر بثلاثه يعني لو علي 15 يكون المترطولي =7,5 وعلي ثلاثه يكون 5 ولو المتر ب20 يكون الوزر ب10 او 7,5 وهكذا واما عن الوقت فكان نفسي اخدمك لن مرتبط بمواعيد لا تقل عن اسبوعين وربنا يوفقك

مفيش مشكله ياباشا ممكن نظبط على بعد اسبوعين هشتغل انا فى حاجه تانى بس انا مش فاهم بس موضوع المتوسط 15 علما بان الشغل كله سيراميك مفيش بروسلين والمكان زى ما وضحت لحضرتك فى الهرم اول شارع ضياء فياريت حضرتك توضحلى قصه الا 15 متوسط عشان ميكونش فى كلام ان يكون السعر اقل او اعلى من 15 وانا موضح لحضرتك كل الصوره ومعنديش مشكله ان استنى حضرتك اسبوعين عشان انا بجد محتاج صنيعى فاهم ومن الواضح ان حضرتك ان شاء الله هتريحنى فى الشغل وياريت تبعتلى رقمك
تقبل تحياتى

حمدي 84 15-04-2013 12:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr tarek 85 (المشاركة 871530)
مفيش مشكله ياباشا ممكن نظبط على بعد اسبوعين هشتغل انا فى حاجه تانى بس انا مش فاهم بس موضوع المتوسط 15 علما بان الشغل كله سيراميك مفيش بروسلين والمكان زى ما وضحت لحضرتك فى الهرم اول شارع ضياء فياريت حضرتك توضحلى قصه الا 15 متوسط عشان ميكونش فى كلام ان يكون السعر اقل او اعلى من 15 وانا موضح لحضرتك كل الصوره ومعنديش مشكله ان استنى حضرتك اسبوعين عشان انا بجد محتاج صنيعى فاهم ومن الواضح ان حضرتك ان شاء الله هتريحنى فى الشغل وياريت تبعتلى رقمك
تقبل تحياتى

موضوع الوقت والرقم قد علمته موضوع المتوسط يعني غالب اسغار الصنايعيه قد تجد صنايعيه بسعر 12 جنيه للمتر ودل معظمهم من الصعيد وقد تجد اسعار 18 و20 ودي في البلاط العادي وطبعا الاجابه ليست لك بمفردك ولكن لكل من يقرا الموضوع اما عن تحديد سعر فهذا شي طبيعي اني استفسر عن النقاط اللي بتفرق معي وبيكون علي اساسها السعر وان شاء الله كما قلت لحضرتك ربنا يصلح لك الاحوال وحياك الله

yassersaky 16-04-2013 10:45 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

معلش يا استاذ حمدي انا كنت جايب سيراميك باركية اسمة فيجن مارون بتاع ارت ودية سيراميكة خشنة بعد ما ركبتها وجينا ننظف لقينا شكلها بيبقا مجير ووحش نتيجة انها مسقية بالاسمنت الابيض ففية طريقة تخلي شكلها حلو وبيلمع
وربنا يكرمك انشاء الله

الساعة الآن 02:11 PM.