مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   ملاكى اسكندرية (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=142)
-   -   عايزة عربية لقطة تعبت بجد (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111797)

AlexGirl 20-04-2013 10:39 PM

رد: عايزة عربية لقطة تعبت بجد

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser .mk (المشاركة 874467)
صلى صلاة إستخارة وتوكلى على الله
إن شاء الله لما تكلمى صاحب الإعلان حددى معاه ميعاد المعاينة وخدى معاكى حد بيفهم فى العربيات يبص عليها ..يعنى يشوفها عاملة حادثة قبل كدة ولا لاء طبعا يفتح الكبوت ويفتح الشنطة ويشوف الأبواب متناسقة ومفيش بروز عن جسم السيارة أو فواصل ..يشوف البارومة ..يشوف العفشة ..يشوف حالة الموتور ويسمع صوته.. يدورها ويبص على الدخان اللى بيخرج من الشكمان ..والله المستعان ..ولما تشوفيها وتعجبك بإذن الله إبقى إتكلمى فى السعر يعنى قولى 40000 ولو الراجل رفض إوصلى معاه ل42 وإن شاء الله هيوافق ..بس المهم كلميه النهاردة قبل ما حد تانى يسبقك .. ربنا يكرمك إن شاء الله

صاحب العربية ساعة المعاد قفل موبايله معرفش انا افهم ايه من كدة بصراحة !!!!

انا في كل الحالات متوكلة على ربنا ومستنية رزقي وبدعي لحضرتك اوي على تعبك معايا

Engineer Ebrahim 21-04-2013 01:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AlexGirl (المشاركة 871310)
السلام عليكم

يا جماعة انا عايزة عربية بقاالي مدة طويلة اوي بدور على عربية تكون لقطة في حالتها وسعرها ومش عايزة اجيب اي حاجة وانا بلف على عربيات عجبتني جدا البيكانتو فقلت هدور فيها ان شاء الله بس المبلغ اللي معايا اخره يوصل ل40 الف انا من يومين كان قدامي بيكانتو لقطة كان ممكن تخلص على 40 بس لاسف اتباعت فنفسي فواحدة زيها يااااااااااارب حد يساعدني والاقي طلبي هنا لاني فعلا تعبت جدااااااااااا ولو حد عارف سمسار عربيات ياريت يدلني عليه لكن تاجر لا لاني كرهتهم بصراحة ومفيهومش حد كويس فياريت تساعدوني بجد لاني عارفة ان طلبي صعب ومش بسهولة الاقيه بس ممكن حد يكون معرض لظروف وعايز يبيع بسرعة او حد عايز يسافر بجد مش تمثيل اي حاجة كدة ونفسي اشتري عربية من مالكها فياريت حد يساعدني بجد

وصلتي لإيه دلوقتي ؟؟؟؟؟ :140109~347:

نبيل عبدالرحمن 21-04-2013 07:04 AM

بتحصل كثير لما الواحد بيلاقى زبون لعربيته ويبيعها بيقفل موبايله عشان ماحدش يسأله تانى
بجد أنا متابع موضوع حضرتك يا باشمهندسه ، وبصراحه أحسن حل هوه اللى قالك عليه الأستاذ ياسر ، إدفعى حضرتك ولو 30000 جنيه مقدم وقسطى الباقى وهايفضل معاكى 10000 جنيه خليهم إحتياطى للطوارئ لا قدر الله وروحى صالة تكون محترمه وإشترى بيكانتو على الزيرو وتختارى اللون اللى يعجبك ، وبعدين حجمها صغير وأكبر قليلاً من الماروتى اللى كانت معاكى ، يعنى سواقتها مش هاتفرق كتير وإن شاء الله ربنا هايحميك ويحميلك عربيتك ...

yasser .mk 21-04-2013 10:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AlexGirl (المشاركة 874789)
صاحب العربية ساعة المعاد قفل موبايله معرفش انا افهم ايه من كدة بصراحة !!!!

انا في كل الحالات متوكلة على ربنا ومستنية رزقي وبدعي لحضرتك اوي على تعبك معايا

طالما الراجل قفل الموبايل يبقى باعها لحد تانى ولله أعلم
.......
أنا بقترح على حضرتك ..تنسى موضوع العربية على الأقل لمدة إسبوع ..إعتبريها مرحلة هدوء وإستجمام وراحة بال...بعد كدة تدخلى مرحلة إعادة تفكير ودراسة للأمر من كافة الجوانب يمكن حاجة تانية تعجبك غير البيكانتو ..لأنى بصراحة حاسس إن أى بيكانتو سعرها أقل من السوق بيبقى فيها عيب مستخبى .......
تقبلى تحياتى وآسف جداً للإزعاج المستمر .

AlexGirl 21-04-2013 07:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Engineer Ebrahim (المشاركة 874899)
وصلتي لإيه دلوقتي ؟؟؟؟؟ :140109~347:

ولا حاجة لا زال البحث جاري عن المطلوب

الساعة الآن 10:34 AM.