مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   أوبترا (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=156)
-   -   شيفورليه اوبترا 2010 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=16127)

xahmedfaragx 18-03-2010 08:25 AM

رد: شيفورليه اوبترا 2010

بس انا سمعت ان صاجها ضعيف جداااااااا فهل المعلومه صحيحه

بدر بسيونى 18-03-2010 09:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xahmedfaragx (المشاركة 151118)
بس انا سمعت ان صاجها ضعيف جداااااااا فهل المعلومه صحيحه

والله المشكلة الكبرى ان المصريين مش قادرين يبنسوا الادا القديمة وال132 والعربيات اللى صاجها سميك وكل الانطباع ان عربيات دلواتى مش صاج هو فى نقطتين ان العربيات اللى من 100 الف ونازل معظمها صاجها عدى لان الفكرة القديمة على الصاج خلاص اتغيرت وده لان العربيات الجديدة بتعتمد على ان هناك وشائل امان تانية غير الصاج فى العربية فيها قضبان ودعامات جانبية وفولاذ حول الكابينة وايرباج والمقدمة مصممة لتلقى الصدمات وامتصاصها وكل ده مش موجود فى العربيات القديمة وبرضه موضوع صاج كويس فى حكة او حادثة بسيطة لكن حادثة قوية اوى بالعكس اتحول لعيب ولعيب قاتل

من الاخر الاوبترا عربية محترمة ومناسبة لفئتها السعرية

xahmedfaragx 18-03-2010 09:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى (المشاركة 151122)

والله المشكلة الكبرى ان المصريين مش قادرين يبنسوا الادا القديمة وال132 والعربيات اللى صاجها سميك وكل الانطباع ان عربيات دلواتى مش صاج هو فى نقطتين ان العربيات اللى من 100 الف ونازل معظمها صاجها عدى لان الفكرة القديمة على الصاج خلاص اتغيرت وده لان العربيات الجديدة بتعتمد على ان هناك وشائل امان تانية غير الصاج فى العربية فيها قضبان ودعامات جانبية وفولاذ حول الكابينة وايرباج والمقدمة مصممة لتلقى الصدمات وامتصاصها وكل ده مش موجود فى العربيات القديمة وبرضه موضوع صاج كويس فى حكة او حادثة بسيطة لكن حادثة قوية اوى بالعكس اتحول لعيب ولعيب قاتل

من الاخر الاوبترا عربية محترمة ومناسبة لفئتها السعرية

لا دا مش مساله حادثه وبس ياباشا انا مثلا ساكن بجانب مدرسه ايتدائى والعيال قاعدين على الكبوت بتاع السيارات وبيطنطوا عليه ومابيرجعش تانى لاصله ودى مشكله كبيره لدرجه انى فكرت اشترى ماتركس بالرغم من انى مش باحب شكلها اوى علشان مش ممكن حد يقعد على كبوتها

بدر بسيونى 18-03-2010 09:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xahmedfaragx (المشاركة 151128)
لا دا مش مساله حادثه وبس ياباشا انا مثلا ساكن بجانب مدرسه ايتدائى والعيال قاعدين على الكبوت بتاع السيارات وبيطنطوا عليه ومابيرجعش تانى لاصله ودى مشكله كبيره لدرجه انى فكرت اشترى ماتركس بالرغم من انى مش باحب شكلها اوى علشان مش ممكن حد يقعد على كبوتها

والله ياباشا احد افراد اسرتى عنده اوكتافيا A4 وصدقنى العيال بتطلع عليه وكمان فى ناس مذاكره عليه ده طبيعة عقليه المصريين واقصد الاطفال اللى فى الشارع فكله بيبوظ فى الاخر

Sa3eeeD 24-04-2010 01:08 AM

هى العربيه الشيفورليه دى امريكى ولا كورى ؟؟؟؟؟؟؟؟ برجاء الرد بسرعة

الساعة الآن 09:16 AM.