مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   متسوبيشى Mitsubishi (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=29)
-   -   اللانسر و حقيقتها (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=2687)

POP EL GAMED 26-02-2010 03:59 AM

رد: اللانسر و حقيقتها

الشيب الجديد(الشارك)موديل 2008 وهى دى اللى بتنزل من مصنع ميتسوبيشى الرئيسى
وتكمله انتاج البومه ده من مصنع الهند

medo akef 26-02-2010 01:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED (المشاركة 140724)
الشيب الجديد(الشارك)موديل 2008 وهى دى اللى بتنزل من مصنع ميتسوبيشى الرئيسى
وتكمله انتاج البومه ده من مصنع الهند

هو يا مان لو حضرتك بتتكلم عن لانسر بومه 2010 انا مجربتهاش بس الفتيس الاستب تونك و الشغل الي معمول فيها دا يؤكد ان المصنع الرئيسي مهتم بيها جدا و بيطورها
اما لو من لانسر بومه 2008 فالمصري انا مش مرتاح ليها بس الخليجي الي هي معايا انا مش معاك خالص لاني بقارنها بتقفيل ال2007 مصري هي افضل و متقفله تقفيل عالي جدا

POP EL GAMED 26-02-2010 08:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef (المشاركة 140806)
هو يا مان لو حضرتك بتتكلم عن لانسر بومه 2010 انا مجربتهاش بس الفتيس الاستب تونك و الشغل الي معمول فيها دا يؤكد ان المصنع الرئيسي مهتم بيها جدا و بيطورها
اما لو من لانسر بومه 2008 فالمصري انا مش مرتاح ليها بس الخليجي الي هي معايا انا مش معاك خالص لاني بقارنها بتقفيل ال2007 مصري هي افضل و متقفله تقفيل عالي جدا

احب اقولك ان موضوع التقفيل ميختلفش من خليجى للمصرى
لان مفيش بومه مصرى دى بضمان ودى من غير ضمان ده كل الفرق
والفتيس عادى انك تغير الفتيس للعربيه انما مش بالضروره انها تكون طالعه من المصنع الرئيسى لانه عادى الكرولا الMMT بتنزل من مصنع جنوب افريقيا عادى
والبومه من 2008 بقت انتاجها من مصنع الهند والكلام ده حضرتك ممكن تسأل اى حد فى التوكيل هيفيدك فى الكلام ده(الكلام سارى على اللى بضمان الوكيل والخليجى)
التقفيل واحد فى الخليجى وفى اللى بضمان الوكيل والموضوع ده انا متأكد منه تماما لان عندى فى العيله بومتين واحده 1300 مانيوال(خليجى) وواحده 1600 اوتو(بضمان الوكيل)الفرق فى حاجات بسيطه جدا جوه العربيه زى المخدع اللى فى الكنبه والطاسات لكن مفيش فرق كبير يعنى و متفرقش فى التقفيل زى ما حضرتك متخيل وال2 موديل 2008 ولما سألت يا جماعه انتوا عارفين انها تجميع هندى مش يابانى قالوا عارفينptmnlo123per144

medo akef 28-02-2010 12:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED (المشاركة 141106)
احب اقولك ان موضوع التقفيل ميختلفش من خليجى للمصرى
لان مفيش بومه مصرى دى بضمان ودى من غير ضمان ده كل الفرق
والفتيس عادى انك تغير الفتيس للعربيه انما مش بالضروره انها تكون طالعه من المصنع الرئيسى لانه عادى الكرولا الMMT بتنزل من مصنع جنوب افريقيا عادى
والبومه من 2008 بقت انتاجها من مصنع الهند والكلام ده حضرتك ممكن تسأل اى حد فى التوكيل هيفيدك فى الكلام ده(الكلام سارى على اللى بضمان الوكيل والخليجى)
التقفيل واحد فى الخليجى وفى اللى بضمان الوكيل والموضوع ده انا متأكد منه تماما لان عندى فى العيله بومتين واحده 1300 مانيوال(خليجى) وواحده 1600 اوتو(بضمان الوكيل)الفرق فى حاجات بسيطه جدا جوه العربيه زى المخدع اللى فى الكنبه والطاسات لكن مفيش فرق كبير يعنى و متفرقش فى التقفيل زى ما حضرتك متخيل وال2 موديل 2008 ولما سألت يا جماعه انتوا عارفين انها تجميع هندى مش يابانى قالوا عارفينptmnlo123per144

ممكن يا مان بيس نو بروبلم
بس عن المصري و الخليجي فعلا في فرق كبير و انا جربت الانسر 2008 1300 و بتعتي 1300 خليجي 2009 في فرق في التقفيل و الابانوز و حوارات طويلهه عندي مش عنده

POP EL GAMED 28-02-2010 12:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef (المشاركة 141732)
ممكن يا مان بيس نو بروبلم
بس عن المصري و الخليجي فعلا في فرق كبير و انا جربت الانسر 2008 1300 و بتعتي 1300 خليجي 2009 في فرق في التقفيل و الابانوز و حوارات طويلهه عندي مش عنده

يا جميل اللانسر مفيهاش ابانوس ده بلاستيك كأنه خشب لكن دى مجرد تطعيمه بشكل مختلف وياريت تقولى ايه الفروق اللى بين ال2008 وال2009 اللى انت شفتها
وعلى ما اعتقد عربيتك 1300 خليجى اوتو(فيها مخدع فى الكنبه)
ياريت تقولى الفروق واتكلم براحتك على الاخر انا بهتم بالتفاصيل على فكره:HAPPY_~211:

الساعة الآن 12:52 AM.