مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   ريفيوهات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   اقوي مقارنه ما بين الهوندا الاكورد والهيوانداي السوناتا والسوبارو ليجسي 2010 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=41559)

corsair 11-12-2010 03:05 PM

رد: اقوي مقارنه ما بين الهوندا الاكورد والهيوانداي السوناتا والسوبارو ليجسي 2010

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oceanboy425 (المشاركة 309493)
تسلم يا باشا بس السوناتا تكسب بلا منازع
شكرا

تسلم يا جميل ونورت الموضوع وتقبل تحياتي

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mautaz mouhamed (المشاركة 309758)
فين يا ابنى التقرير الى على النيفا هو انت كده على طول بتنس شكلك كده عاوز بوسه 444546

يا ابني النيفا ديه تحطها في سندوتش كومبو وتاكلها بالهنا والشفا بس ابقا خلي بالك من الحشو بتاعها

homosh 13-12-2010 10:59 AM

رد: اقوي مقارنه ما بين الهوندا الاكورد والهيوانداي السوناتا والسوبارو ليجسي 2010

موضوع جامد بجد ومجهود رائع ويا رب التألق دايما في مواضيعك
بس طبعا هنحاز للهوندا الأكاورد لأنها عربيتي الحالية 4 سلندر 190 حصان جنوط 17 إنش مبدل 6 إسطوانات فرش جلد طابلوه روعه أمبير 240 كم فتحة سقف ,6 وسائد هوائية , عجلة قيادة مالتي فانكشن, عربيه واسعه ومريحه في السفر , خصوصا لما تشغل نظام التعليق الرياضي وتوزيع القوه والفرامل على محاور العربية الأربعه . بس بصراحة السوناتا هيا اللي شكلها روعه واخده من المرسيدس كتير .
تسلم إيدك يا فندم عالموضوع ومستنيين مقارنات تانية قريب

bassol200 13-12-2010 11:04 AM

اقتباس:

بس طبعا هنحاز للهوندا الأكاورد لأنها عربيتي الحالية 4 سلندر 190 حصان جنوط 17 إنش مبدل 6 إسطوانات فرش جلد طابلوه روعه أمبير 240 كم فتحة سقف ,6 وسائد هوائية , عجلة قيادة مالتي فانكشن, عربيه واسعه ومريحه في السفر , خصوصا لما تشغل نظام التعليق الرياضي وتوزيع القوه والفرامل على محاور العربية الأربعه . بس بصراحة السوناتا هيا اللي شكلها روعه واخده من المرسيدس كتير .
عربيه تحفه ربنا يباركلك فيها .. انا جربت الكوبيه منها .. مش هقدر اعلق او اقول شئ لان خايف وصفي يقصر فى حقها انا بعز العربيه دى جداً فعلا احسن ما جابت اليابان من ناحيه العمليه و الاداء الرياضي و السعر و هستثني النيسان ال GT-R من الكلام ده لان الاكورد عمليه عنها

homosh 13-12-2010 12:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassol200 (المشاركة 312210)
عربيه تحفه ربنا يباركلك فيها .. انا جربت الكوبيه منها .. مش هقدر اعلق او اقول شئ لان خايف وصفي يقصر فى حقها انا بعز العربيه دى جداً فعلا احسن ما جابت اليابان من ناحيه العمليه و الاداء الرياضي و السعر و هستثني النيسان ال GT-R من الكلام ده لان الاكورد عمليه عنها

تسلم , ربنا يخليك يا رب وتحياتي لكل أهل إسكندرية ومتنساش AHLNWSHALNتدفا كويس بقا لحسن بيقولو الجو في مصر دلوقتي إية ......برررررررررررررررررر رررد

corsair 13-12-2010 12:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة homosh (المشاركة 312206)

تسلم يا جميل ونورت الموضوع وفعلا الاكورد اكتر فئة بحبها في الهوندا عربية جميلة جدا بسم الله ما شاء الله

ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها

الساعة الآن 10:23 PM.