مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   تأجير السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=92)
-   -   استفسارات ايجار سيارات عام 2011 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=45830)

محمود36 29-07-2011 06:18 PM

رد: نصيحه الي جميع كل من يريد تشغيل سياره بدون سائق

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drasd (المشاركة 485610)
ياريت تدلنا على المكاتب اللي بتدي السعر ده وبالنسبه للكيا السيراتو بدون سائق بتبقى بكام

لو عندك كيا سيراتو 2011 كلمني على 0103329909 هتدخل لشخص لدية شركة مدة سنة وهتتعامل معاه مباشرة الشهر ب 4000 مقابل عمولة والدفع مقدم يعن العمولة هتتاخد من اول شهر
وهتاخد وصل امانة بقيمة السيارة وعقد والفلوس مقدم:GROWIN~12:

M.TONSY 29-07-2011 09:40 PM

رد: عايز أشترى عربية بالقسط وأأجرها

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Yasser (المشاركة 481185)
هل يمكن أن أشترى عربية جدبدة أحدث موديل ,مثلا 2011 أو2012,و أأجرها لشركات البترول أو الاتصالات أو أى مؤسسة؟؟

بس طبعا العربية هاتكون فى فترة القسط خلال تأجير العربية....
كمان لازم أضمن عقد بفترة 3 سنوات على الاقل علشان أضمن أن أنا أسدد الاقساط بسهولة و بدون مشاكل....

وهل لو كل ده اتحقق و طلع مظبوط ... طيب نظام الدفع بيكون ازاى ؟ هل بيكون شهرى ؟ و هل بيكون بالفيزا ؟

لو كل الشروط دى مضمونة أنا أجيب عربية بالقسط من الصبح و أأجرها لأى شركة ... وبالمناسبة بدون السواق ... وأى ماركة سيارات على حسب ما تتفق معايا الشركة...
منتظر ردودكم الكريمة ....د.ياسر

نصيحة من واحد مجرب اووووووووعى لان الموضوع ده اكبر خاذوق

ahmed zawawy 30-07-2011 12:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tonsy1979 (المشاركة 486118)
نصيحة من واحد مجرب اووووووووعى لان الموضوع ده اكبر خاذوق

السلام عليكم
انا شغال في الموضوع ده
وهو ولا خزوق ولا حاجه بس هو مش زي ما الناس متخيله
وانا معايا اكتافيا وشغال بيها وعليا قسط في الشهر 3000 جنيه وعمري موصلت في الشركه للرقم ده
لو حد عاوز يعرف التفاصيل في كل حاجه ده اميلي
ahmedzawawy78@yahoo.com

ahmed zawawy 30-07-2011 12:23 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Yasser (المشاركة 485558)
الدخل مش كبير ازاى و احنا هنا فى المنتدى بيقولوا الايجار ب6 آلاف جنيه و اكتر ؟؟؟ده سؤال..
السؤال التانى ليه قسطها مايعديش الالفين جنيه ؟ تفرق ايه معاك ؟
الحاجة التالتة انا ممكن اجيب العربية اللى تختارها بشرط أضمن العقد اللى بسنتين أو تلاتة و ما فيهوش بند يسمح للشركة تقوللى باى باى فى أى وقت و أتحوس انا او اتسجن علشان مش هاعرف اسد الاقساط ...
لو فيه عند حضرتك ردود من فضلك كلمنى أو راسلنى على الميل dr_yasser75@yahoo.com

السلام عليكم
الكلام الي الناس بتقوله والاسعار 6 و7 مش موجوده ممكن دلوقتي ممكن كان قبل كده موجود بس بردو مش بنفس الارقام دي
عموما انا لما بتكلم بتكلم علي شغلي والي انا شفته وجربته وشغال بيه وانا بقالي في الموضوع ده من زمان
فياريت محدش يصدق حد غير لما يشوف عقد او حاجه او يمضي حاجه مع شركه ومش مكتب لانه كله نصب ولعب
عموما ده اميلي علشان لو عاوز تعرف تفاصيل وليه لااسعار قليله اوي وايه نظام الشغل وكل التفاصيل انا تحت امرك
ahmedzawawy78@yahoo.com

محمود36 30-07-2011 06:09 PM

مفيش حد في ايجار السيارات بيخسر لاكن فية ناس بتنصب على ناس
اما عايز تجيب سيارة وتدخلها شركة كبيرة مدة 3 سنوات استحالة
للمعلومية عشان عربيتك تخش شركة كبيرة لازم تبعد عن الفرنا والانوس وخليك في السيراتو والالنترا
اما عقد في شركة كبيرة لازم يكون عن طريق مكتب يكون عندو سجل تجارى وعلى العموم الشركات الكبيرة مبتخدش 3 سنوات بتاخد سنة وتجدد العقد كل سنة وممكن ميرداش يجدد

الساعة الآن 02:34 AM.