مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   ريو Rio (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=139)
-   -   رايكوا فى كيا ريو الجديدة؟؟!!! (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=85671)

memodina1 03-05-2012 10:01 PM

رد: رايكوا فى كيا ريو 2012 الجديدة؟؟!!!

بصوا يا جماعة انا كنت كاتب تعليق فى الموضوع انى نفسى اجيبها بالذات الشكل السيدان والشكل احلى من اربى انهاردة شوفت واحدة سيدان 1400 فى الكورنيش اللى فى السويس فضى والله تحفة وفاجرة والشاب محترم جدا قالى اتفرج عليها لو تحب وبصراحة كانت اول مرة اشوفها من جوة بجد شكل انسيابى وخامات كويسة كانت عامل بيها حوالى 1700 كيلو طلب منة يشد معايا لحد سرعة 100 فقط انا فيرنا 1600 النتيجة
بصراحة طلعتها حلوة بس مش سريعة كما توقعت على اساس الفيرنا معايا كنت اخلية يجيبنى واقولة اكبس للاخر واكبس معاة برضة فرق واضح لما نكبس مع بعض على نفس الغيار
فى الاجمالى ادبها 75% بالنسبة للتجميع والسرعة بالنسبة لماتور 1600
انما لو حسبناها على اد ماتورها 1400 فممتاز التسارع بتاعها يعنى لما كنت بسيبلة الغيار بتاعى كان يجيبنى على طول لكن لو دوست ابتدى ابعد عنة شوية
لحد الان محتار فيها هل ممكن استغنى عن السرعة والتجميع السريع مقابل الشكل ولا لاة
بس عامتا هى حلوة جدا على ماتورها مش زى العربيات مثلا 1300 سىسى وتحس انها اقل من كدة ؟؟؟؟؟؟؟؟

mohamed belal 03-05-2012 10:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 (المشاركة 664220)
بصوا يا جماعة انا كنت كاتب تعليق فى الموضوع انى نفسى اجيبها بالذات الشكل السيدان والشكل احلى من اربى انهاردة شوفت واحدة سيدان 1400 فى الكورنيش اللى فى السويس فضى والله تحفة وفاجرة والشاب محترم جدا قالى اتفرج عليها لو تحب وبصراحة كانت اول مرة اشوفها من جوة بجد شكل انسيابى وخامات كويسة كانت عامل بيها حوالى 1700 كيلو طلب منة يشد معايا لحد سرعة 100 فقط انا فيرنا 1600 النتيجة
بصراحة طلعتها حلوة بس مش سريعة كما توقعت على اساس الفيرنا معايا كنت اخلية يجيبنى واقولة اكبس للاخر واكبس معاة برضة فرق واضح لما نكبس مع بعض على نفس الغيار
فى الاجمالى ادبها 75% بالنسبة للتجميع والسرعة بالنسبة لماتور 1600
انما لو حسبناها على اد ماتورها 1400 فممتاز التسارع بتاعها يعنى لما كنت بسيبلة الغيار بتاعى كان يجيبنى على طول لكن لو دوست ابتدى ابعد عنة شوية
لحد الان محتار فيها هل ممكن استغنى عن السرعة والتجميع السريع مقابل الشكل ولا لاة
بس عامتا هى حلوة جدا على ماتورها مش زى العربيات مثلا 1300 سىسى وتحس انها اقل من كدة ؟؟؟؟؟؟؟؟

شكرا
وانا فعلا اتقالى نفس الكلام دة تقريبا بالاضافة انها اكثر ثباتا من اكسنت ار بى

memodina1 03-05-2012 11:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed belal (المشاركة 664229)
شكرا

طب انت يا باشا استقريت على اية لانى برضة عايز استقر واشوف الناس معايا ولا ضدى يعنى اخترت اية فى النهاية

star over 03-05-2012 11:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed belal (المشاركة 664229)
شكرا

اثبت من الاكسنت ازاي وهما نفس الشاسيه والعفشة والتعليق والبودي !!!!!!

mohamed belal 04-05-2012 04:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 (المشاركة 664248)
طب انت يا باشا استقريت على اية لانى برضة عايز استقر واشوف الناس معايا ولا ضدى يعنى اخترت اية فى النهاية

واللة انا بشكل شبة نهائى حجيب الريو الهاتشباك بس عاوز بس الاول اجربها او حد يوصفلى عاملة اية معاة بالظبط من حيث التسارع والثبات والعفشة

الساعة الآن 10:41 AM.