مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   ريفيوهات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   فيرنا أم لانوس أم لوجان أم بي واي دي إف3 أم إسبرانزا 516 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=36225)

tifa_1979 04-07-2011 11:59 AM

رد: فيرنا أم لانوس أم لوجان أم بي واي دي إف3 أم إسبرانزا 516

ان مش متعود انقد عربية بس بصراحة اللوجان والانوس لا تصلح ان تشتريها الان عربية قديمة من كل شى التكنولوجيا والشكل وكل حاجه
وعايز تعرف مشاكلهم ادخل فى الاقسام الخاص بهم واستفسر عن مشاكل كل واحده

Eng.Ahmed Wagdy 04-07-2011 01:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tifa_1979 (المشاركة 469742)
ان مش متعود انقد عربية بس بصراحة اللوجان والانوس لا تصلح ان تشتريها الان عربية قديمة من كل شى التكنولوجيا والشكل وكل حاجه
وعايز تعرف مشاكلهم ادخل فى الاقسام الخاص بهم واستفسر عن مشاكل كل واحده

معلش يعني الفيرنا مش قديمة في التكنولوجيا و الشكل و الخامات سيئة جدا جدا ؟؟؟ يبقي معندكش غير الصيني و الصيني لا شكل ولا خامات .. تكنولوجيا واعتماديه 0% وديه الواحد ميشترهاش بنكله

هو مافيش غير لوجان

tifa_1979 04-07-2011 01:58 PM

شكلك متعرفش الصينى كويس
علشان معظم الماركات العالمية عندها مصانع فى الصين للاسف رائيك غير موضوعى علشان انت لما بتكلم عن حاجه لما لازم اول تعرفه الاول بعدين تكلم
نفسى تدخل فى قسم الهيونداى والشيفرولية ورينو وتشوف مشاكل الناس وتدخل قسم ذى byd لهو الصينى وتشوف مشاكله بعدين عايز رائيك عن الصينى

Eng.Ahmed Wagdy 04-07-2011 02:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tifa_1979 (المشاركة 469778)
شكلك متعرفش الصينى كويس
علشان معظم الماركات العالمية عندها مصانع فى الصين للاسف رائيك غير موضوعى علشان انت لما بتكلم عن حاجه لما لازم اول تعرفه الاول بعدين تكلم
نفسى تدخل فى قسم الهيونداى والشيفرولية ورينو وتشوف مشاكل الناس وتدخل قسم ذى byd لهو الصينى وتشوف مشاكله بعدين عايز رائيك عن الصينى

يا باشا انا مليش دعوة بالمصانع العالمية زي مرسيدس و فولكس في الصين انا ليا بالعربيات اللي اصلها صيني و بتتصنع في الصين زي الأسبيرانزا و غيره .... عربية حلوة بس سنتين تلاتة بعد كده كل سنه و انت طيب

tifa_1979 04-07-2011 03:31 PM

مش عارف مين اقلك كده ان العربية الصينى بتقعد 2 و3 سنين وخلاص
ان معايا عربية صينى وهى byd ان اشترتها من 10/2010 بس متابعة من 2007 على المنتديات والعربية لغيت دلوقتى شغلها ذى فل وممكن تسئل اى سواق تاكسى او تدخل على قسم علشان تعرف ان مشاكله بسيطه جدا لدرجة ان السعر اصبح 70000 بدلا من 64000 فى اقل من 6 شهور والاستلام خلال شهرين ومع الرغم من كل ده الضغط عليه كتير ولايوجد مستعمله منها الا قليل جدا وقطع غيارها رخيص جدا
مش كل صينى مضروب ومش كل العربيات ذات الماركات العالمية حلوة فى مشاكل برده شوف كده مشاكل الافيو او مشاكل الجولف

الساعة الآن 02:50 AM.