مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   TATA تاتا الهندية (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=46)
-   -   ارخص سيارة في العالم (نانو ايجيبت) مصرية (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=20724)

mansoub504 20-02-2010 01:28 PM

رد: ارخص سيارة في العالم (نانو ايجيبت) مصرية

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair (المشاركة 138101)
والله بجد اروح ادفع 25000 جنيه في عربية زي ديه شكلها اساسا مقرف وارهنكم انها البودي بتاعها معمول من مخلفات العربيات اللي اتكهنت وهتلاقيها مش متكلفة علي الدولة 2000 جنيه علي بعض

دانا اجيب اونو برقبتها وتسعينات

corsair 20-02-2010 02:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed-alaa (المشاركة 138107)
مش شايفين انكو متحاملين علي العربية شوية علي فكرة انا لو معايا تمنها مش هجيبها بس انا شايف انها بداية كويسة الي حد ما يعني الواحد لو شجعها ممكن نشوف عربية مكتوب عليها made in egypt وده حلم حياتي بس للاسف احنا اللي بنقتل الحلم ده كل ما عربية تنزل لمستها ايادي مصرية محدش بيقربلها حتي قبل ما تتجرب
وشكرا علي رددكو وتفاعلكو يا شباب وعايزين المزيد من الاراء

يسمع منك ربنا وتكون مصرية 100% وده مستحيل طبعا في ظل القرف اللي الواحد بيشوفه من البلد ديه اكيد فيه ايد صيني خفية في الموضوع ده يا راجل ده مصر لحد دلوقتي مش عارف تخرم ابرة الخياطة بتصنعها في مصر وبتوديها الصين تتخرم وتيحي يعني احنا بلد بتحب تتخرم بره

homosh 20-02-2010 07:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair (المشاركة 138143)
يسمع منك ربنا وتكون مصرية 100% وده مستحيل طبعا في ظل القرف اللي الواحد بيشوفه من البلد ديه اكيد فيه ايد صيني خفية في الموضوع ده يا راجل ده مصر لحد دلوقتي مش عارف تخرم ابرة الخياطة بتصنعها في مصر وبتوديها الصين تتخرم وتيحي يعني احنا بلد بتحب تتخرم بره

ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههه:260309~146:

hazem_khidr 20-02-2010 09:03 PM

اقتباس:

السلام عليكم
يا جماعة انا عاوز اشترى عربية فى نفس الرينج دا,, بس ايه رايكم ف العربية ؟ اى كلام يعنى ولا ممكن الواحد يحط فيها القرشين اللى معاه دلوقتى؟؟؟ مع العلم ان دى هتكون اول عربية ليا وخايف من المستعمل,,,

اخر حاجة هل ممكن الواحد يجيب العربية دلوقتى ولا لسا مش متاحة
ارجو الرد يا اصدقائى
بلاش تجيهبا و اوعي تخاطر بفلوسك
خليك في عربيه مضمونه

miam0502788391 20-02-2010 09:45 PM

ديه مصري يعني المفروض مافيش جمارك عشان يشجعوا بيعها و 650 سي سي وواحد سلندر (يعني فيزبا او توكتوك 4 عجلات بالأبواب) يبقي كتير جدا عليها الرقم ده
لو قارنها بالتوكتوك اللي مواصفاتها قريبة منه

على فكرة التوكتوك سلندر واحد وسعته 150 سى سى ومفيش فيه صاج فقط شاسيه ومفيش ابواب ولا سقف ولا كماليات ومستوى ردىء من التشطيب فى الفرش بتاعه عبارة عن خشب مصنع متغطى باسفنج يعنى كتير اوى عليه 15000 انا بقول كده مش بدافع عن العربية لكن مقارنتها بالتوك توك مقارنة ظالمة دى على الأقل فيها صاج كويس و اربع عجلات

الساعة الآن 12:54 PM.