مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   عالم تأمين السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=61)
-   -   حكايتى مع التأمين...و النصب العظيــم ! (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=20573)

ابو هيما 16-02-2010 11:41 PM

رد: حكايتى مع التأمين...و النصب العظيــم !

فاكر يا دكتور لما أنا كتبت موضوع قبل كده عن النصب بتاع الجمعية المصرية للتامين التعاونى وأنت كنت لسه بتفكر تشترى السيراتو وحتى بالأمارة أنت بفسك كتبت أنك كنت محتاروقاعد عمال تفكر تأمن ولأ لأ وأن ربنا بعتنى ليك فى وسط حيرتك عشان أخلصك من الحيرة دى وأنك مش هأتأمن خلأص ...والله والله والله هقولها ورزقى على الله ومعلش اللى يزعل يزعل -التأمين ده كله نصب فى نصب وسأعة مأتيجى تأمن تلأقى الوشوش كلها بتضحك ومستقبلأك بالسرور وأما بقى لما تيجى تقول لهم هأتوا وصلحوا تشوف بقى الوش التانى اللى على حق ...وهو المسلسل بتاع الجمعية المصرية للتامين التعاونى مأزال معروض ومستمر يوميا وكل اللى فى مصر عارفين الدرامة بتاعته ولأحد فى البلد أتحرك ولأ عمل حاجة والله أنا عن نفسى خلأص من جواية كبرت دماغى وماعتدش أفكر فى 64000 اللى ليا عندهم بعد حادثة العربية وهلأكها هلأك كلى ونحمد ربنا على السلأمة وربنا يخلليكى ويبارك لنا فيكى ياحكومة وعمار يامصــــــر يا أم الدنيا ..

MANO_War 16-02-2010 11:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما (المشاركة 136527)
فاكر يا دكتور لما أنا كتبت موضوع قبل كده عن النصب بتاع الجمعية المصرية للتامين التعاونى وأنت كنت لسه بتفكر تشترى السيراتو وحتى بالأمارة أنت بفسك كتبت أنك كنت محتاروقاعد عمال تفكر تأمن ولأ لأ وأن ربنا بعتنى ليك فى وسط حيرتك عشان أخلصك من الحيرة دى وأنك مش هأتأمن خلأص ...والله والله والله هقولها ورزقى على الله ومعلش اللى يزعل يزعل -التأمين ده كله نصب فى نصب وسأعة مأتيجى تأمن تلأقى الوشوش كلها بتضحك ومستقبلأك بالسرور وأما بقى لما تيجى تقول لهم هأتوا وصلحوا تشوف بقى الوش التانى اللى على حق ...وهو المسلسل بتاع الجمعية المصرية للتامين التعاونى مأزال معروض ومستمر يوميا وكل اللى فى مصر عارفين الدرامة بتاعته ولأحد فى البلد أتحرك ولأ عمل حاجة والله أنا عن نفسى خلأص من جواية كبرت دماغى وماعتدش أفكر فى 64000 اللى ليا عندهم بعد حادثة العربية وهلأكها هلأك كلى ونحمد ربنا على السلأمة وربنا يخلليكى ويبارك لنا فيكى ياحكومة وعمار يامصــــــر يا أم الدنيا ..

ربنا يعوضك خير ان شاء الله

bmkbmk 16-02-2010 11:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan (المشاركة 136517)
والله أنا افتكرت عادل امام فى فيلم " لصوص و لكن ظرفاء " لما كان لابس ال Under Wear
و بيقول " بلدى طنطا وأنا أحب أعيش أونطه ) ! ptmnlo123per154

بس اللى حل المشكله ( طنطاوى برده ) وأطيب من الطيابه ! و صليت معاه الظهر فى المسجد الآحمدى !

الآسبوع الماضى و غدانى غدوه حلوه فى بيتهم ( شارع البحر بجوار بنك ال CIB ) ! وبكده تبقى بصره !

أما نشوف لما آجى الكويت ح تغدينا ايه بأه ؟؟

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

ههههههههههههههههههههههههه هه
يا دكتور بس انت شرفنا و احنا عنينا ليك والله و كلنا تحت امرك
و من غير اى كومشن يا باشا هما 15 % خدمة بس :)

horas3000 17-02-2010 12:07 AM

كان الله في عونك يا دكتور و الحمد لله انها عدت علي خير
و كالعادة كل حاجة في مصر بتيجي بطلوع الروح

شخصيا انا بتعامل في مصر مع شركة تامين (مش مصرية) و بصراحة مشفتش منهم حاجة وحشة و هما اللي جم لحد البيت 3 سنين دلوقتي عشان ياخدو الفلوس و يجيبوا الوثيقة. و للاسف الشديد اضطرينا نلجا لهم 3 مرات في حوادث متفرقة و بصراحة خدمتهم ممتازه و كل اللي عملناه اننا ودينا العربية لورشه من الورش المعتمده منهم (اقرب مسافة و اسرع وقتا من التوكيل) و هما بيتكفلوا بكل شيئ الا في اكبر حادثة لما التكاليف عدت ال 5000 جنية طلبوا منا محضر بس كانوا ابتدوا في التصليح بالفعل. و طبعا كل ده في مقابل ان النسبة عندهم اكبر من الشركات التانية بقليل بس في مقابل خدماتهم الفرق يستاهل خصوصا اننا زي حلاتك وجودنا في مصر بيبقي لمدد محدودة و بيبقي مفيش وقت للمهاترات و اللف و الدوران

فلو حضرتك مامنتش و لسه عندك استعداد ممكن ادل حضرتك و اي من الاعضاء المهتمين عليهم

islam_galal 17-02-2010 12:15 AM

عندي حق أتابع مواضيعك يا دكتور
في الانتظار

الساعة الآن 08:38 PM.