مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   124 و 125 و 131 و 132 (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=218)
-   -   رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=80993)

محمدصلاح القاضى 07-05-2012 05:03 PM

رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo (المشاركة 666339)
بص حضرتك العفشه يفضل انها تكون جديده بس طبعا الميزانيه بتحكم وكمان عفشة ال 132 الاصليه غاليه اصل انا مقروص منها اوي بس بتستريح بعد كده
انا مركب عندي العفشة نصها الماني ونصها بولندي علشان مزيج من الاسعار
يعني انا مغير طقم البيض والبارات بولندي من كام شهر بس والله مش فاكر الاسعار بس العمليه دخلت في 750 جنيه ولسه من يومين مغير جلب المقصات كلها اماي 3يسمين و3 شمال الطقم جبته الماني ب 120 جنيه وجبت طقم تيش النص بولندي 170 جنيه والالماني 250 جنيه بس العفشه البولندي محترمه متخافش منها وسعرها معقول انما التركي والصيني لأ
اما بالنسبه للمساعدين مقدرش افيدك لأن بتوعي سلام ملعبتش فيهم بس لو الميزانيه كتير عليك خلي حد له معرفه للناس بتوع الاستيراد وهاتهوم استيراد وبقولك معرفه ليه علشان في ناس بتبيع الخلع والتوضيب علي انهم استيراد خلي بالك

كلامك مظبوووووووووووط
ولو عاوز تجيب مساعدين هات مرنو حاجه نضيفه وتستحمل النقر والمطبات اللى عندنا

كمان انصحك بتغيير البيض الامامى بتاع المقصات وهاته تركى فى كرتونه حمرا
وهو عموما كويس معايا ومركبه يجى من 3 شهور واتأكد من التيش والبيض بتاعه وتتأكد من جلب المقصات
معلش الميزانيه هتخرم معاك لكن النضافه حلوه:010104~171:
وياريت ما تشتريش اى حاجه استعمال لانه مخلوع ومش استيراد ويمكن كمان معمول فيه شغل FLASHCar

aymanhassan 08-05-2012 01:27 PM

اشكركم جدا على اهتمامكم انشاء الله الامور تتحسن شوية وهشترى مساعدين وسوست خلفية ولو فى حاجة تانية فى ورا محتاجة تتغير هغيرها وبعديها لما ربنال يكرم هخش على ادام بس ورا الاول عشان بايظة خالص عندى ورا
حد يعرف المساعد المرنو ده يعمله كام وصناعته ايه؟

محمدصلاح القاضى 09-05-2012 08:22 PM

يعمل فى حدود 550 جنيه الاتنين الكلام دا من فتره
والله اعلم

أيمن الروبي 10-05-2012 05:10 PM

لوقتي يا جماعه عاوزين نتكلم في المشاكل اللي بتحص للعربيه فجأه وكيفيه حلها لو مؤقتا لحد منوصل للميكانيكي يعني مثلا
1-انا من كام شهر كده طقم السيرفو باظ وانا ماشي وبالتالي راحت العربيه محجره في ساعتها كأنك دايس فرامل يعني طيب العربيه مش عاوزه تمشي ولو اصريت انها تمشي كده هخلي الموتور يفوت مني نعمل ايه بقي
الحل: انك هتهوي المسمارين ال 13 بتوع الماستر بتاع السيرفو (مكان ربط السيرفو بالماستر ) لحد متوصل للميكانيكي ويغيرلك طقم السيرفو

أيمن الروبي 10-05-2012 05:32 PM

الواحد يعمل ايه في الحر ده يا جماعه انا عمال من الصبح كنت بلف في وسط البلد في الزحمه والشمس لحد ماستويت وانا جوه العربيه الواحد نفسه يركب تكييف بس لما نخلص مشروع التجنيط وتغيير الكاوتش وبعد كده ربنا يكرم من عنده

الساعة الآن 11:48 PM.