مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Accent Verna RB اكسنت فيرنا (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=237)
-   -   الفرق بين ار بى 2011 الار بى 2012 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=67249)

toty_305 07-09-2011 03:55 AM

رد: الفرق بين ار بى 2011 الار بى 2012

no difference between 2011 and 2012 models .......my opinion ,all Korean cars manufactures knows nothing about stability....cerato ,rb all these cars are XXXxxxx
Rb has 2 problems: 1.stability sucks as most korean such cerato & no safety items
otherwise some egyptians people are beyfto ( i have rb 2012 auto

ahly_sniper 07-09-2011 04:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة honda RB (المشاركة 508573)
اولا شكر لكل اللى رد وقيم العربيه من وجهة نظرة الشخصيه
ثانيا يا جماعة اللى يرد عن استفسار لازم يبقى متأكد من كلامه عشان الناس اللى بتسال مش تبقى مشتته اكتر ما هى محتاره

عموما الأكسنت RB الفئه الهاى لاين فيها ب 107 الف من غير وسائل الأمان
بس العربيه ثابته وفراملها جامده جدا وعن تجربة
ومش بتحك فى المطبات ومفيش عربية فى مصر مش بتحك فى المطابات لان المطابات عندنا غير اى مطابات فى الدنيا
وفيها الكاسيت الأصلى بتاعها عدا بس الأنذار هو اللى بيركب هنا وده مش حوار يعنى السراتو الخليجى منها بينزل من غير انذار والناس بتركبه بره
السعر بقى دى حاجه بترجع للمشترى هو يقدر يقم العربيه بالنسبه لى غاليه او معقول او متوسطه

والفئه اللى ب 115 دى فيها ABS + AB + SR
واى استفسار انا تحت امركم

انا بس كنت محتاج اوضح حاجاه انا مش بفتي انا كنت عاوز اشتري العربيه دي فعلا علشان اشتريها بس هي فعلا مش كويسه وانا بتكلم في النقط اللي انا قولت عليها وبس اي حااجه تانيه انا مش مسؤل عليها ومش حاتكلم عليها علشان ماعرفهاش
بالنسبه للسعر بقي الاكسنت ار بي الهاي لاين ب 115 زي مانا قولت وممكن تليفون صغير لغبور اوي اي موزع حيقولك السعر ده والعربيه دي كمان مافيهاش ABS وانا متاكد من الكلام ده لاني سالت عليها في اباظه وكنت ناوي اخل فيها كمان والكلام ده قبل ماسوقها اما بقي حكاية تغير الكاسي والانذار ده غبور بيعلمه في كل العربيات هو بس ساب الار بي كده علشان الكاسيت بتاعها في خاصيه ان صوته يعلا كل ماتزود السرعه بس عامة الار بي عربيه سيئه ولو حضرتك عايزه هيونداي ممكن تشتري الالنترا بس هي غاليه شويه وعلي شهر مارس السعر ده حينزل وتبقي تقريبا في مستوي السيراتو

momo333 07-09-2011 05:24 PM

علي شهر مارس السعر ده حينزل وتبقي تقريبا في مستوي السيراتو[/QUOTE]

هو في حاجة بترخص يا باشا:waving:

ahly_sniper 12-09-2011 02:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momo333 (المشاركة 509326)
علي شهر مارس السعر ده حينزل وتبقي تقريبا في مستوي السيراتو

هو في حاجة بترخص يا باشا:waving:[/QUOTE]
انا معاك ان مافيش حاجاه بترخص لكن انا وجهة نظري ان لو استمرت الاسعار بالشكل ده يعني ثبات في الاسعار يبقي ان شاء الله علي مارس سعر العربيه حينزل لانها نازله اعلي من تمنها بكتير وكمان ان الخليجي بتاعها بدا ينتشر ولو اثبت نفسه زي السيراتو الخليجي يبقي السعر حيتغير عموما ادينا مستنيين AHLNWSHALN

mostafa mamdouh 12-09-2011 02:47 PM

بلاش rb عربية غالية على الفاضى والثبات بتعها مش كويس......... دة انا اشترى صينى متشتريش rb

الساعة الآن 07:57 AM.