مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   الصينى العام (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=42)
-   -   هل ممكن تركب عربية صيني (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=54661)

RENAULT 18 08-05-2011 06:01 PM

رد: هل ممكن تركب عربية صيني

اقتباس:

الأختلاف فى الرأى لايفسد للود قضية,وعليه: انا كمان عندى وسواس من الرينو,لأنها سيارة غير ناجحه بلمره فى مصر.
حضرتك الرينو بقت المركز الخامس فى الإنتشار فى مصر .......... بعد الكورى و اليابانى ...

يعنى أكتر عربية أوروبية منتشرة فى مصر هى الرينو ....... ممكن تكون مش ناجحة زى الكورى و اليابنى .. بس برضو مينفعش نقول أنها مش ناجحة بالمرة ....... و الصراحة عمرى ما شفت واحد بيحسس مثلا على عربية أوروبى ... لكنى أعرف ناس بتقفل باب العربية الصينى بطرف صابعها الصغير و يقولك كمان باراحة دى صينى .....

و الله أنا مش عدو للصينى ........ بس مينفعش الرينو تبقى مش ناجحة بالمرة
GIFT4UGIFT4UGIFT4UGIFT4U

cars admire 08-05-2011 06:18 PM

the great cars

موافق بشدهاروح اجيب عربية صيني
بس مش اى صيني !!
GIFT4U:14369D~149:
the great
cars
GREAT WALL
BYD
JAC
FAW

سيف الدين سعيد 08-05-2011 06:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RENAULT 18 (المشاركة 421519)
حضرتك الرينو بقت المركز الخامس فى الإنتشار فى مصر .......... بعد الكورى و اليابانى ...

يعنى أكتر عربية أوروبية منتشرة فى مصر هى الرينو ....... ممكن تكون مش ناجحة زى الكورى و اليابنى .. بس برضو مينفعش نقول أنها مش ناجحة بالمرة ....... و الصراحة عمرى ما شفت واحد بيحسس مثلا على عربية أوروبى ... لكنى أعرف ناس بتقفل باب العربية الصينى بطرف صابعها الصغير و يقولك كمان باراحة دى صينى .....

و الله أنا مش عدو للصينى ........ بس مينفعش الرينو تبقى مش ناجحة بالمرة
GIFT4UGIFT4UGIFT4UGIFT4U

كلامك عن الرينو مظبوط طبعا وهى عربيه بعض انواعها رائع ومالهوش حل بصراحه . وتاريخها عظيم وسط السيارات العالميه . سواء فى النقل أو الملاكى أو حتى السباقات العالميه .
أما غلق باب السياره بطرف الإصبع . فده مش لأنها صينى . انما لأن العربيات الصينى كلها فيها الخاصيه دى . الباب بيتقفل من لمسه . ولو كان فيه عيب فيبقى لازم نرزع فى الباب عشان يتقفل .

RENAULT 18 08-05-2011 06:31 PM

اقتباس:

كلامك عن الرينو مظبوط طبعا وهى عربيه بعض انواعها رائع ومالهوش حل بصراحه . وتاريخها عظيم وسط السيارات العالميه . سواء فى النقل أو الملاكى أو حتى السباقات العالميه .
أما غلق باب السياره بطرف الإصبع . فده مش لأنها صينى . انما لأن العربيات الصينى كلها فيها الخاصيه دى . الباب بيتقفل من لمسه . ولو كان فيه عيب فيبقى لازم نرزع فى الباب عشان يتقفل .
يا باشا و الله مش أنا اللى بقفل الباب بصابعى لأنى عارف أن كل دى أوهام و ملهاش علاقة بالصينى أو غيره ... أنا بتكلم عن مواقف بتحصل قدامى لأن أبن عمى معاه عربية جيلى ....... و أنا و الله مش بتريق على الصينى لأنى أنا مقتنع بأن لو عربية صينى مشهورة و ليها أسمها و عيوبها قليلة تبقى تمام زى الBYD أو الأسبرانزا مثلا ...
GIFT4UGIFT4UGIFT4U

اشرفasser 08-05-2011 07:29 PM

انا لما بحب اشرح لحد بشرح له بطريقتى فعادى يعنى والقول انها عربيات معفنة .......... وعلاقة العربيات الصينى بالورش ديه مش محتاجه فهلوه

الساعة الآن 12:22 PM.