المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أبحث عن تقسيط سيارات بدون بنك :: أرجو المساعدة

الصفحات : [1] 2

أبو عبد الرحمن
13-06-2008, 09:05 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الإخوة الأفاضل

أرجو أن تساعدوني في العثور على شركة أو معرض أو غيره يقسطون السيارات ولكن بدون التعامل مع البنك، يعني أشتري منه السيارة وأسدد له هو الأقساط، بالضمانات التي يريدها، أو حتى بنك ولكن أستلم منه السيارة وليس من معرض وأتعاقد معه هو.
أرجو الاهتمام بارك الله فيكم وذلك للأهمية

وأرجو مراجعة هذا الموضوع:
http://www.masrmotors.com/vb/orange/misc/paperclip.gif (http://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=62#)( حكم شراء سيارة بالتقسيط المنتشر هذه الأيام ) ، مع فتاوى لبعض العلماء (http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=790)

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Ahmed Anwer
14-06-2008, 01:02 AM
ممكن تجرب الشركة دي ،،

الشركه العالميه المتحده لتجارة السيارات
165 ش السودان المهندسين...(احدى شركات عبد اللطيف جميل)

فرع المعادى : 25200008

فرع اسكندرية فى سموحة تليفونه 4250334/4250338

وارقام تليفوناتهم :
37498316
33379321
37602723

المفروض انهم تقسيط اسلامي ،،

بس أسأل و احكم بنفسك ،،،<!-- / message --><!-- / message --><!-- sig -->

أبو عبد الرحمن
14-06-2008, 02:18 AM
متحرمش منك أخي الكريم أحمد
إن شاء الله أتصل بيهم بكرة، لأن الفجر أوشك أن يؤذن الآن !
ولو فيه حد يعرف معارض أو شركات تانية ما يبخل علينا حتى نصل للشركة المناسبة

ahmedsalah
14-06-2008, 07:35 AM
ماشى يا سيدى خد عندك

اوتو ريمو
38 شارع عبد الرازق السنهورى من عباس العقاد - مدينة نصر
0101113380

اوتو هورس
15 ش محمد طلعت متفرع من شارع شاهين - العجوزة
0123138120 - 0101685012 - 0101746510
33358626 - 33386943

ام اتش (هشام المحلاوى) تقسيط مباشر بفائدة 15%
21 ش عبد الرازق السنهورى متفرع من مكرم عبيد وعباس العقاد - مدينة نصر
0128956333 - 0103662464 - 42142878 - 26702700

سما اوتوموتيف
57 ش ترعة المريوطية - بجوار فنق سياج
الادارة 54 عمارات الضباط - الرماية الهرم
33829636 - 0164781319 - 0124836227

ومتبخلش علينا من دعواتك

أبو عبد الرحمن
14-06-2008, 08:37 AM
أكيد انت بتهرج يا أحمد !!
يعني كل دول بيقسطوا من غير بنك ؟!
طب إيه شروطهم وطلباتهم ونظامهم بالضبط ؟؟

ahmedsalah
14-06-2008, 10:07 AM
انا متعاملتش مع الناس دول كلهم بس عارف انهم بيقسطوا تقسيط مباشر او غير بنكى وحضرتك اتأكد بنفسك وقولنا ايه الاخبار

yassermohamed
19-06-2008, 12:19 PM
عندى ماروتى 2007 \22000 ك مطلوب 8000ج والباقى اقساط كل شهر 680 ج على 49 شهر ممكنتتصل بى على تليفون 0103403643

islam_galal
19-06-2008, 12:45 PM
أنا كنت سمعت فعلا إن فروع عبد اللطيف الجميل بتعمل تقسيط اسلامي و لماركات كتير
إبدأ بها و مستنيين آخر الأخبار
ربنا يوفقك يا ابو عبد الرحمن

sosokoko
01-07-2008, 06:11 PM
صاحب الماروتى
ينفع 4000ج مقدم و600ج قسط لمدة 36شهر؟؟

Senior2007
05-07-2008, 01:35 AM
و الله كويس جدا و الف شكر بجد على الإقاده لأنى كنت بدور على حاجه زى كده

Abu Karim
06-07-2008, 12:53 PM
السلام عليكم ورحمة الله

المشكلة في التقسيط حتى المباشر بدون بنك أن الشركة تلزمك بالتأمين على السيارة تأمين شامل وحيث أنه لا يوجد في مصر على حد علمي شركات تأمين اسلامية فستكون مضطر للتعامل مع التأمين التقليدي الذي أفتى الكثير من العلماء الثقات ومنهم الشيخ يوسف القرضاوي بعدم مشروعيته ويمكن مراجعة تفاصيل الفتوى على موقعه Islamonline.net
http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagename=IslamOnline-Arabic-Ask_Scholar/FatwaA/FatwaA&cid=112252861929

في الحقيقة مهمة البحث عن تقسيط سيارة شرعي مائة بالمائة أمر في غاية الصعوبة فأدعو الله لك أخي أبا عبد الرحمن ولكل الباحثين عن التقسيط الحلال أن ييسر لهم هذا الأمر كما أتمنى أن يلتفت بعض التجار الكبار لهذا الأمر وان يقدموا لنا حلول تتفق مع الشريعة

yasserayad
17-07-2008, 07:07 PM
شركه كونتاكت كارز contactcars
بتقسط اسلامى كانت مشكلتها التامين الاجبارى وده تجارى وحرام
اصبح الان ممكن تامن عند اى مكان غيرهم
هناك بيت التمويل المصرى السعودى بيعمل تامين تكافلى اسلامى
والله اعلم

islam_galal
18-07-2008, 12:00 AM
Contact بتشترط التأمين (عندها أو عند غيرها)
و زي ما قال أبو عبد الرحمن التأمين في مصر مريب جدا

MoSLeM
23-07-2008, 09:03 AM
طيب وبالنسبه لبنك فيصل وبنك ناصر انا سامع انهم بيقسطوا اسلامى وبيمتلكوا السياره

MoSLeM
28-07-2008, 12:01 AM
مفيش حد من الاخوه رد عليا ليه ولو عايز اقسط مع كونتكت كارز ايه المطلوب وايه حكم التقسيط مع بنك فيصل او حتى حد يعرف بيقسط اسلامى ولا لأ
انا محتاج عربيه ضرورى جدا
بالله عليكم اجيبونى وبالنسبه لتقسيط المستعمل كمان

أبو عبد الرحمن
28-07-2008, 03:50 AM
وايه حكم التقسيط مع بنك فيصل او حتى حد يعرف بيقسط اسلامى ولا لأ

طالما زي ما انت قلت إنهم بيمتلكوا السيارة، يعني بتشتري وتستلم السيارة منهم وبتدفعلهم الأقساط،، فده إن شاء الله مفيهوش حرمانية، وراجع الموضوع ده هيفيدك إن شاء الله في الموضوع ده وفي جواب سؤالك التاني برده اللي هو تقسيط المستعمل
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=790
وفقك الله

MoSLeM
28-07-2008, 11:51 PM
لا انا بستلم السياره من المعرض هل فى ذلك شيء
وأزاى اتأكد انهم بيتملكوا هل من الرخصه مكتوب فيها حظر بيع او لا

AbOnOrA
29-07-2008, 01:44 AM
طيب ما البنك يا جماعة بيعتبر المالك الحقيقى للسيارة وبعمل حظر بيع عليها وده بيبقى مكتوب فى الرخصة كمان
ويسلب المشترى حرية انه يبيعها وبديلة بس حرية استخدامها وادارتها والعقد بيشمل تعهد المشترى بالحفاظ عليها وعنايتها لصالح البنك (مش فاكر النص ايه بالظبط بس فيه نص بالمعنى ده )
كمان لو العربية لا قدر الله حصلها تلف دائم مبلغ التعويض بيرد للبنك واساسا التامين بيبقى لصالح البنك اصلا

فكده ايه الفرق ؟؟

Abeer
29-07-2008, 11:12 AM
طيب ما البنك يا جماعة بيعتبر المالك الحقيقى للسيارة وبعمل حظر بيع عليها وده بيبقى مكتوب فى الرخصة كمان
ويسلب المشترى حرية انه يبيعها وبديلة بس حرية استخدامها وادارتها والعقد بيشمل تعهد المشترى بالحفاظ عليها وعنايتها لصالح البنك (مش فاكر النص ايه بالظبط بس فيه نص بالمعنى ده )
كمان لو العربية لا قدر الله حصلها تلف دائم مبلغ التعويض بيرد للبنك واساسا التامين بيبقى لصالح البنك اصلا

فكده ايه الفرق ؟؟

الله ينور عليك يا استاذ ابونورا
و الله انا نفسي حد يفهمني الفرق ده و خصوصا ان البنك كمان مش بيشترط يعمل توكيل زي الأخوة بتوع كونتاكت و الفائدة اللي بياخدها ربع فائدة الشركات اللي بتقول ان عندها تقسيط اسلامي.
و كمان انا البنك قالي انه هيشتري لي العربية يعني مفيش تعامل بيني و بين المعرض الا عند الاستلام بس ( وده بيعتبر زي جراج ساعتها) يبقى ايه الفرق ...
يا ريت حد ربنا يكرمه - ان شاء الله- يفهمنا بسرعة.

أبو عبد الرحمن
29-07-2008, 12:04 PM
الفرق يا إخوة إن دي حيلة ربوية، أنا عايزكم تقولوا لي إيه الفرق بين إني آخد قرض من البنك وأروح أشتري بيه عربية من أي معرض وأسدد القرض بفوايد، وبين إني أشتري العربية من المعرض وأروح أدفع للبنك ؟! مش هيا هيا برده ؟
أنا قلت في أول الموضوع إن سبب الحرمانية هنا هو قول النبي -صلى الله عليه وآله وسلم-: (لا تبع ما ليس عندك)، فالبنك لو المفروض انه هو بائع السيارة وهو اللي بياخد الأقساط فإيه علاقة المعرض بالموضوع ؟! محدش يقول إنه عامل زي الجراج !! لأن ده كلام مش معقول، المعرض هو صاحب العربية الأصلي مش البنك، بس انت لما بتتفق معاه أو مع البنك على شراء عربية، يقوم البنك دافع تمنها كاش للمعرض عشان تدفع انت المبلغ مع الفوايد ! ولو راجعتم الفتاوى اللي في أول الموضوع هتلاقوا حاجة زي كده.
وآخر الكلام، الرسول -صلى الله عليه وآله وسلم- بيقول: (دع ما يريبك إلى ما لا يريبك)
وفقكم الله

the dove
06-08-2008, 10:54 PM
بالنسبه للسائل عن contact cars
بيطلبوا
1- صوره بطاقه
2- جواب hr يثبت ان دخلك 3 اضعاف القسط
3- 150 جنيه مصاريف اداريه

Abeer
07-08-2008, 12:30 PM
بالنسبه للسائل عن contact cars
بيطلبوا
1- صوره بطاقه
2- جواب hr يثبت ان دخلك 3 اضعاف القسط
3- 150 جنيه مصاريف اداريه

و بيطلبوا منك عمل توكيل في الشهر العقاري بالعربية ... و هذا ما لم يجيزه العلماء و علشان كده ما بقاش شرعي 100%.

و فيه ملاحظة كمان : العقد الجديد ( اللي مافهوش نسخة مفتاح و التأمين مش اجباري عندهم) لم يفعل بعد.

hiddenbird
16-08-2008, 07:25 PM
السلام عليكم يا جماعه :
طيب الواحد لو عايز يمشيها شرعى
يعمل ايه بس فى الزمن ده
الواحد حب ياخد كاش لوون طلع حرام
طيب الواحد عايز حاجه حلال فياريت اللى يعرف يدلنى وجزاه الله كل خير

AbOnOrA
17-08-2008, 01:23 PM
السلام عليكم يا جماعه :
طيب الواحد لو عايز يمشيها شرعى
يعمل ايه بس فى الزمن ده
الواحد حب ياخد كاش لوون طلع حرام
طيب الواحد عايز حاجه حلال فياريت اللى يعرف يدلنى وجزاه الله كل خير

والله عندك حق بقت حاجة تحير ptmnlo123per1127

انا مش اهل للفتوى طبعا بس التقسيط المباشر معليهوش كلام ومش هيبقى مشكلة لو فرق المبلغ مش كبير

mohamed75
24-08-2008, 11:01 AM
السلام عليكم ورحمة الله <o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
أنا من متابعين المنتدى وهذه أول مشاركة لي.<o:p></o:p>
وددت أن أشارككم بالمعلومات الخاصة بالتقسيط من خلال بنك فيصل الإسلامي ، لأنني أحد عملاء البنك وذهبت وإستفسرت بنفسي من مقر البنك في شارع 26 يوليو بمنطقة وسط البلد ، وأعرف أن أغلبكم مشغول في أعماله. <o:p></o:p>
ملحوظة: هذه المعلومات لعملاء البنك ، يوجد بعض الإختلافات في حالة إذا كنت من غير عملاء البنك ، وستجدون بالأسفل بيانات الإتصال بالمسئول عن التقسيط بالبنك. <o:p></o:p>
المقدم: 35 % من قيمة السيارة ( أدنى مقدم ).<o:p></o:p>
الفائدة: 7.6 % تقسيط على 3 سنوات أو 8.2 % تقسيط على 5 سنوات.<o:p></o:p>
تأمينات إجبارية: 2.5 % سنوياً على إجمالي قيمة السيارة من خلال شركات متعاقدة مع البنك.<o:p></o:p>
مصروفات إستعلام: 100 جنيه مصري.<o:p></o:p>
الضرائب: يخصم 0.5 % ( نصف بالمائة ) من قيمة السيارة تسدد للضرائب.<o:p></o:p>
الأوراق المطلوبة:<o:p></o:p>
<!--[if !supportLists]-->-<!--[endif]-->خطاب من الشركة بالمرتب ، ويختم ويصدق من البنك التابع له الشركة التي يعمل بها الموظف. ( أخبروني في هذه النقطة أنها سهلة للغاية ومتعارف بها داخل البنوك ).<o:p></o:p>
<!--[if !supportLists]-->-<!--[endif]-->صورة البطاقة الضريبية الخاصة بتوكيل السيارات ، أو المعرض المراد الشراء منه ( أخبروني في هذه النقطة أيضاً أنها سهلة للغاية ، ومتعارف عليها داخل البنوك ، وأن الأفضل هو الشراء من التوكيلات مباشرة ، وإذا كان الوكيل له سيارات منتشرة في الشوارع ، فلن تحتاج صورة البطاقة الضريبية منه لأننا كبنك بالتأكيد حصلنا عليها من طلبات عملاء قبلك إشتروا سياراتهم من خلال هذا الوكيل ).<o:p></o:p>
<!--[if !supportLists]-->-<!--[endif]-->خطاب من الوكيل بعرض أسعار للسيارة المراد شرائها موجه لبنك فيصل.<o:p></o:p>
سألتهم أن تجهيز كل هذه الأوراق ، والإستعلام سيستغرق وقت كبير ، وأنني أعتقد أنها مطالب كثيرة للحصول على السيارة ربما تأخذ شهر على الأقل ، فأخبروني أن كل هذا الأمر لحصولك على السيارة سيستغرق حوالي ثلاثة أيام فقط. <o:p></o:p>
بيانات الإتصال بالبنك:<o:p></o:p>
<!--[if !supportLists]-->-<!--[endif]-->المسئول: الأستاذ/ أيمن محمد محمود ( مساعد المدير للإستثمار والتسويق المصرفي ).<o:p></o:p>
<!--[if !supportLists]-->-<!--[endif]-->تليفون : 27871432<o:p></o:p>
<!--[if !supportLists]-->-<!--[endif]-->المواعيد: 8.50 صباحاً : 2.00 ظهراً<o:p></o:p>
<!--[if !supportLists]-->-<!--[endif]-->العنوان: 3 شارع 26 يوليو – القاهرة<o:p></o:p>
أخوكم محمد إبراهيم <o:p></o:p>
بريد إلكتروني: mohamed75@gmail.com<o:p></o:p>

AbOnOrA
24-08-2008, 11:17 AM
تسلم ايدك يا محمد باشا على المعلومات القيمة وربنا يجازيك عنا خيرا ان شاء الله

اهلا بيك فى مصر موتورز وننتظر منك المزيد من المشاركات القيمة

hiddenbird
31-08-2008, 05:00 PM
بارك الله فيك وربنا يكرمك
واهلا وسهلا بيك عضو فى المنتدى

ورمضان كريم عليكم جميعا

POP EL GAMED
24-09-2008, 05:32 PM
الفرق يا إخوة إن دي حيلة ربوية، أنا عايزكم تقولوا لي إيه الفرق بين إني آخد قرض من البنك وأروح أشتري بيه عربية من أي معرض وأسدد القرض بفوايد، وبين إني أشتري العربية من المعرض وأروح أدفع للبنك ؟! مش هيا هيا برده ؟
أنا قلت في أول الموضوع إن سبب الحرمانية هنا هو قول النبي -صلى الله عليه وآله وسلم-: (لا تبع ما ليس عندك)، فالبنك لو المفروض انه هو بائع السيارة وهو اللي بياخد الأقساط فإيه علاقة المعرض بالموضوع ؟! محدش يقول إنه عامل زي الجراج !! لأن ده كلام مش معقول، المعرض هو صاحب العربية الأصلي مش البنك، بس انت لما بتتفق معاه أو مع البنك على شراء عربية، يقوم البنك دافع تمنها كاش للمعرض عشان تدفع انت المبلغ مع الفوايد ! ولو راجعتم الفتاوى اللي في أول الموضوع هتلاقوا حاجة زي كده.
وآخر الكلام، الرسول -صلى الله عليه وآله وسلم- بيقول: (دع ما يريبك إلى ما لا يريبك)
وفقكم الله

سيدى الفاضل انا عندى تعليق من وجهه نظرى هو مهم على كلام حضرتك فى النقطه اللى قلت فيها (لاتبع ما ليس عندك)الكلام ده حقيقى وفعلا وجهه نظر زميلنا اللى بيقول ان المعرض اشبه بجراج كلام منطقى جدا
انت بتشرتى بالتقسيط من البنك والبنك بيبيعلك ما عنده لانه بيشترى العربيه ويبيعهالك باعهالك كاش باعهالك تقسيط هو حر
انا معتقدش انى لو اشتريت عربيه وبعتها لاى حد سواء كاش او قسط هتبقى حرام (انى اكون تاجر ده مش حرام)(او زى ما كان فيه نظام زمان هو الدلاله اللى بتشترى الحاجه وتبيعها للناس بالقسط وتاخد هامش ربح) معتقدش ان ده حرام لانى ببعيع حاجه بتاعتى (العربيه البنك بيشتريها وبتبقى بتاعته بس طبعا مفيش بنك هيحطلك العربيه فى مقره لازم تاخدها من المعرض)وبالمنظر ده احنا ممكن نعتبر ان المعرض ده مجرد معرض وانى مبتعاملش معاه فى اى حاجه لان كل تعاملى مع البنك انا ممكن كمان اروح عللى طول للبنك واطلب انى اقسط عربيه معينه بنظام معين وهما يتصرفوا بقى ويجيبولى معرض اخد من عنده العربيه بس لكن انا لا هدخل المعرض ولا هعرفهم ولا ليا بيهم اى علاقه غير انى باخد منهم العربيه بس يعنى المعرض اشبه بالامانات اللى بتبقى فى اى مكان مش اكتر من مكان البنك حاطط عنده العربيه
دى وجهه نظرى وارجو ان محدش يتضايق منها

Romika
25-09-2008, 03:52 AM
احب اشاركم فى هذا الموضوع:
اعرف شركة تمويل مباشر بس لاسف ورقها مع صديق لى غدا ان شاء الرحمن هكتبلكوا كل البيانات الازمة ولو حبيتوا تسألوا حد فاهم اكتر ممكن تكلموا مدير المعرض الى قالى عليه اسمه رامى وده رقم الموبايل بتاعه 0101267754

AbOnOrA
25-09-2008, 09:46 PM
اهلا بيك نورت المنتدى واشكرك على مشاركتك

huda
07-10-2008, 11:04 AM
في شركة اسمها كونتكت كار بتقول انها بتقسط على الشريعه الاسلامية بفائده 15% بس اللى انا عايزة افهمة هي اى شركة بتقسط بدون وسيط بنك او اى وسيط تبقى كده على الشريعه الاسلامية

HaShiMoto
07-10-2008, 11:09 AM
المفروض ان الشركة ديه عرضت نظام تقسيط وافتى بعض العلماء بشرعيتة لاكن لم تصارح العلماء باشتراطها عمل توكيل باسم الشركة للسيارة من صاحبها وهو ما اعترض عليه نفس العلماء واعلنوا براءت ذمتهم من هذه النظام اذا كان يشترط ذمتهم

شريف يوسف منصور
22-10-2008, 08:28 PM
ptmnlo123per122بشكر الموقع الرائع والجميل والساده الاعضاء على خروج الموقع بالشكل ده واتمنى ان يساعدنى على شراء سياره موديل حديث بالتقسيط بمقدم 10000 وقسط شهرى 1000 واكون شاكر تعاونكم ملحوظه ممكن تكون صينى

islam_galal
23-10-2008, 11:40 AM
لو ممكن تحدد طلباتك في العربية و نوعية استخدامك ليها عشان الترشيحات تبقي ذات قيمة

شريف يوسف منصور
24-10-2008, 07:29 PM
من بعد مساء الخير بشكر كل الاعضاء والزوار على الاهتمام والمشلركه وللتوضيح اتمنى ان تكون السياره لها امكانيات وتكون 1600cc ملحوظه مش مهم مده القسط شكرا

huda
25-10-2008, 01:02 PM
ايه رايكوا في عربية هيونداى آى 10

huda
25-10-2008, 01:18 PM
كنت عايزة اعرف اذاكانت آى 10 من هيونداى كويسة واله

AbOnOrA
25-10-2008, 01:56 PM
مقارنة بين بيكانتوا / هيونداى I10 (http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=765)

ده موضوع عن ال I10 ولو حضرتك ليكى استفسارات معينة عنها ممكن تحطيها فى موضوع منفصل فى قسم الهيونداى

او لو حضرتك عايزة تقارنيها بموديل اخر ممكن تحطيها فى قسم المقارنات

وعامة اذا شق عليكى هذا او ذاك ممكن تعملى موضوع جديد فى اى مكان واحنا ننقلة للمكان المناسب

بس الفكره انه لما يبقى موضوع منفصل هيشارك فيه الكل بارائهم ومعلوماتهم وهينتبهوه ليه اكتر وتعم الفائدة على اى حد يكون عنده نفس استفساراتك مستقبلا

تقبلى فائق احترامى وفى انتظار استفسارتك

ahmedkafas
27-10-2008, 10:58 AM

الإخوة الأفاضل

أرجو أن تساعدوني في العثور على شركة أو معرض أو غيره يقسطون السيارات ولكن بدون التعامل مع البنك، يعني أشتري منه السيارة وأسدد له هو الأقساط، بالضمانات التي يريدها، أو حتى بنك ولكن أستلم منه السيارة وليس من معرض وأتعاقد معه هو.

http://www.masrmotors.com/vb/orange/misc/paperclip.gif (http://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=62#)( حكم شراء سيارة بالتقسيط المنتشر هذه الأيام ) ، مع فتاوى لبعض العلماء (http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=790)

شوف العالمية للسيارات
معرضها في الاسكندرية في جرين بلازا

وفيه كمان طارق للسيارات

معرضهم في الاسكندرية في كارفور وفي شارع ابو قير

وربنا يسهل لك الحال

شريف يوسف منصور
02-11-2008, 08:05 PM
اخى صاحب السوال من قام بالراد ليس من مشريفين الموقع و قد كر اسماء وعناوين وتليفونات عن ظهر قلب للمعارض الا يدعو زلك للشك راعى الدقه والله اعلم شريف منصور

تامر ابو امين
08-11-2008, 03:54 PM
[على فكرة موضوعك دة محيرنى اوى علشان انا بضور ذيك بالضبط ومش لاقى بس بالله عليك لو لقيت ارجوك تكلمنى انا محتار ومش عارف انا عندى سجل تجارى ووصل نور باسمى وعقد شقة وعايز ادفع فى الاول 20000
والباقى اقساط (عايز -دايو نوبيرا-او اوبترا - 0124889738

gaser2
08-11-2008, 07:52 PM
اكثر السيارات مبيعات فى مصر

romyoo
28-11-2008, 04:48 PM
سيدى الفاضل انا عندى تعليق من وجهه نظرى هو مهم على كلام حضرتك فى النقطه اللى قلت فيها (لاتبع ما ليس عندك)الكلام ده حقيقى وفعلا وجهه نظر زميلنا اللى بيقول ان المعرض اشبه بجراج كلام منطقى جدا
انت بتشرتى بالتقسيط من البنك والبنك بيبيعلك ما عنده لانه بيشترى العربيه ويبيعهالك باعهالك كاش باعهالك تقسيط هو حر
انا معتقدش انى لو اشتريت عربيه وبعتها لاى حد سواء كاش او قسط هتبقى حرام (انى اكون تاجر ده مش حرام)(او زى ما كان فيه نظام زمان هو الدلاله اللى بتشترى الحاجه وتبيعها للناس بالقسط وتاخد هامش ربح) معتقدش ان ده حرام لانى ببعيع حاجه بتاعتى (العربيه البنك بيشتريها وبتبقى بتاعته بس طبعا مفيش بنك هيحطلك العربيه فى مقره لازم تاخدها من المعرض)وبالمنظر ده احنا ممكن نعتبر ان المعرض ده مجرد معرض وانى مبتعاملش معاه فى اى حاجه لان كل تعاملى مع البنك انا ممكن كمان اروح عللى طول للبنك واطلب انى اقسط عربيه معينه بنظام معين وهما يتصرفوا بقى ويجيبولى معرض اخد من عنده العربيه بس لكن انا لا هدخل المعرض ولا هعرفهم ولا ليا بيهم اى علاقه غير انى باخد منهم العربيه بس يعنى المعرض اشبه بالامانات اللى بتبقى فى اى مكان مش اكتر من مكان البنك حاطط عنده العربيه
دى وجهه نظرى وارجو ان محدش يتضايق منها

اخي الكريم كنت اتابع الحوار الساخن على حرمانية القسط عن طريق البنك ولكن مع الاسف إلى الآن لم يتطرق اي منكم إلى لماذا التعامل مع البنك حرام حرام حرام في عملية التقسيط 1- ليس حرام ان يشتري البنك من المعرض ويدفع له كاش ويعطي بنظام القسط وهذا النظام حلله الاسلام والعلماء فمعنى ان يدفع البنك للمعرض سعر السيارة فمعناها انها اصبحت ملك البنك وله حرية البيع سواء قسط او كاش وهذا إن شاء الله ليس حرام إذا ماهو الحرام في هذه المعاملة ؟؟؟؟؟
الحرام هو إذا تعذرت في سداد قسط من الاقساط فماذا سيفعل البنك ؟؟؟سيضع على عاتقك فائدة مركبة على هذا الشهر وهذا هو الحرام وسيشرط هذا في كتابة التعاقد
البعض منكم سيقول لي ولكننا لن نتعذر ان شاء الله انا فاهم ولكن هناك شرط في التعاقد ابطل حلانية الموضوع واخرجه إلى عمل ربوي يعني الحرام في المسئلة هو هذا الشرط . وقد قرأت في هذا الموضوع واردت ان اشارك وفقني الله وإياكم لما يحب ويرضى .
في انتظار أي ملحوظة على مشاركتي

saif el din
30-12-2008, 03:45 PM
عايز تشترى عربية زيرو <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
عايز تشترى عربية مستعملة <o:p></o:p>
عايز تبيع عربيتك او تبدلها<o:p></o:p>
عايز تقسط عربيتك الجديدة والمستعملة <o:p></o:p>
عايز تقسيط مرابحة اسلامية <o:p></o:p>
عايز تقسيط بنكى <o:p></o:p>
عايز تقسيط مباشر <o:p></o:p>
عايز متابعة بعد بيع عربيتك طول فترت السداد <o:p></o:p>
عايز حد يتعامل بدل عنك مع شركات التامين <o:p></o:p>
عايز متوجعش دماغك مع الصيانة <o:p></o:p>
عايز حد يجى لغايت عندك علشان مضيعش وقتك فى اى شى متعلك بالسيارة <o:p></o:p>
اتصل بينا 26435119<o:p></o:p>
0125485222<o:p></o:p>

حسام صلاح
31-12-2008, 10:06 AM
اريد سيارة بى ام موديل1980-1982 باب واحد كاملة بسعر مناسب
ارجو الاتصال او المتابعة على النت
h1_sama1@yahoo.com
0111118088

samyss
06-01-2009, 09:10 PM
ممكن اى احد يسائل على السياره الالنتر 2009 كم سعره وهل نزلت غبور ام لا وياريت اعرف معرض هادفع له 20000 الف ويكون القسط كام على 5 سنوات وايه شروط الضمان مع العلم ممكن سجل تجارى بطاقه ضريبيه مع العلم بانى خارج القاهره ممكن رد ارجوكم وبسرعه

samyss
06-01-2009, 09:18 PM
ارجوكم فيدونى انا عاوز ادفع 20 الف واخد سياره النتر هيوندى 2009 من اى معرض وكل الضمنات موجوده سجل تجارى بطاقه ضربيه ايصال كهرباء باسمى حيازه زراعيه ارض ارجو الد ولا عنده الحل يتصل بى على رقم 0175871325

hamadas
07-01-2009, 07:26 PM
على فكره انا اتصلت بالشركات الا بتقسط مباشر منه مباشر بدون بنك بتدفع 50% من ثمن السياره ويكون فيه ضامن بس

ابو حسناء
31-01-2009, 08:53 AM
السلام عليكم
سامحونى انا داخل بس علشان معجبنيش الاخ او الاخت
المسوا سوسو كوكو يا جماعة عيب علينا
يجب ان نحترم انفسنا حتــى فى الاسم المستعار
سامحنى يا اخى ولاكن انا مراتك التى احبك والله اعلم انى اريد لك الخير كله
ارجو العفو و التفكر فى النصيحة

خالد 1
13-02-2009, 07:04 PM
السلام عليكم انا عايز عربية نصف نقل بالتقسيط بس يكون اسلامى ياريت حد يدلنى وجزاكم الله خيرا

saif el din
13-02-2009, 07:18 PM
عزيزى خالد 1
تم الرد على الميل الخاص لك

samohaa
16-02-2009, 08:38 PM
لو حبيت انا اقسط لك زيرو او مستعمل كلمنى 0123359760/0235732041 __سامح ربيع

الفتى الطائر الحزين
03-03-2009, 03:39 PM
انا عايز عربيه فيات 124 او 125 لونها احمر وبحاله كويسه والدفع حسب الاتفاق

samehhefny
03-03-2009, 07:48 PM
يا جماعة مفيش دلوقتى تقسيط مباشر كلة نظام بنوك

ابو حسناء
08-03-2009, 11:49 AM
يا استاز سامح ربيع انا عاوز سياره دايو نوبيرا 1999 او2000
او سيارة صينى نقل 2 كبينة زيرو متر حتى ولو كانت مدل ليس السنه
بالتقصيت
ياريت توضحلى اسعارهم ونظام التقصيت والمقدم المطلوب
وإن شاء الله يكون فية نصيب ونتعامل مع بعض
بارك الله فيك يا اخى سامح

titoloveme
09-03-2009, 02:05 AM
السلام عليكم يا ابو عبدالرحمن ممكن شركة المصرية للسيارات وبدون ضمان بصورة البطاقة

عماد حسنى
18-03-2009, 08:02 PM
انا ولله تعبت من انى بدور على الشركات او المعارض التى تقسط بروح بلقى شروط غريبة

عماد حسنى
18-03-2009, 08:02 PM
انا تعبت والله

saif el din
18-03-2009, 08:07 PM
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 10"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 10"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5Csaef%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsoht ml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.EmailStyle15 {mso-style-type:personal; mso-style-noshow:yes; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Arial; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; color:windowtext;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} </style> <![endif]--> عزيزى عماد حسنى <o:p></o:p>
ممكن توضح حضرتك اية ال انت عيزة وتعبت من اية وان شاء الله اساعد حضرتك <o:p></o:p>
وتجيب عربية جديدة <o:p></o:p>

المفتش كرونبو
26-03-2009, 02:00 AM
السلام عليكم

ptmnlo123per195

ولكم جزيل الشكر والتقدير

abomariam
26-03-2009, 04:14 PM
روح فرع عباس العقاد بنك فيصل الشيخ علي السالوس افاد ان نظام التعاقد بتاعهم شرعي

محمد ابو الحسن
29-03-2009, 05:44 AM

الإخوة الأفاضل

أرجو أن تساعدوني في العثور على شركة أو معرض أو غيره يقسطون السيارات المكروباص14راكب الحديثة والقديمة
ولكن بدون التعامل مع البنك، يعني أشتري منه السيارة وأسدد له هو الأقساط، بالضمانات التي يريدها، ولكن أستلم منه السيارة

<!-- / message --><!-- edit note -->

saif el din
29-03-2009, 01:15 PM
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 10"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 10"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5Csaef%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsoht ml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.EmailStyle15 {mso-style-type:personal; mso-style-noshow:yes; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Arial; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; color:windowtext;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} </style> <![endif]--> عزيزى حضرتك ممكن توضح ضمنات حضرتك وعايز تدفع مقدم كام تقريبا <o:p></o:p>
وان شاء الله اقدر اساعد حضرتك <o:p></o:p>
للاستفسار السريع <o:p></o:p>
0125485222 <o:p></o:p>

عمرو عامر
04-04-2009, 03:38 PM
ارجوا ان اعرف انا عاوز سياره بالتقسيط وبدون مقدم تكون متسوبيشى لانسر او دايو لانس او هوينداى اكسترا ومعى السجل التجارى والبطاقه الضربيه الخاصه بى ارجوا ان تساعدونى

alfateh5
13-04-2009, 06:15 PM
زادكم الله حرصا أيها الرجال الأفاضل وبلغكم مرادكم

عمرو عامر
14-04-2009, 05:29 PM
القائمة الرئيسية
<DIR><DIR>الرئيسية (http://www.masrmotors.com/vb/index.html)
بحث (http://www.masrmotors.com/vb/search.html)
إتصل بنا (http://www.masrmotors.com/vb/contactus.html)
</DIR></DIR>إحصائيات الموقع
<DIR><DIR>عدد إعلانات الموقع : 24181
عدد الأقسام : 153
عدد الأعضاء : 12050
عدد زيارات الإعلانات : 97896
المتواجدون الأن : 7
</DIR></DIR>التصنيفات (http://www.masrmotors.com/vb/category.php) » سيارات و موتوسيكلات (http://www.masrmotors.com/vb/category.php?cat=62) » جديد (http://www.masrmotors.com/vb/category.php?cat=63) » الأرشيف (http://www.masrmotors.com/vb/category.php?cat=144)
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width=623 border=0><TBODY><TR><TD vAlign=center width="82%" colSpan=2>تقسيط سيارات بدون مقدم
</TD><TD vAlign=center width="18%"> </TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">البائع:
</TD><TD vAlign=center width="41%">u_0125254672 (http://www.masrmotors.com/vb/viewmember.php?member=7144)
</TD><TD vAlign=center width="18%" rowSpan=10> </TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">العنوان:
</TD><TD vAlign=center width="41%"> </TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">المدينة:
</TD><TD vAlign=center width="41%"> </TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">المحافظة:
</TD><TD vAlign=center width="41%"> </TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">البلد:
</TD><TD vAlign=center width="41%"> </TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">السعر:
</TD><TD vAlign=center width="41%">إتصل بالمعلن
</TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">تاريخ الإضافة:
</TD><TD vAlign=center width="41%">September 14, 2008
</TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">تاريخ الإنتهاء:
</TD><TD vAlign=center width="41%">118 Day(s)
</TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">Views:
</TD><TD vAlign=center width="41%">741
</TD></TR><TR><TD vAlign=center width="40%">الوصف:
سيارات تقسيط بدون مقدم وبدون اثبات الدخل فقط بالبطاقة الشخصيةللاستفسار يرجي الالتصال علي الرقم التالي0125254672
0125254672
</TD><TD vAlign=center width="41%"> </TD></TR></TBODY></TABLE>

saif el din
14-04-2009, 06:04 PM
عزيزى ممكن توضح اية ال حضرتك كتبة دة

عمرو عامر
15-04-2009, 09:17 PM
الأخ العزيز لا داع لتكرار المشاركة خاصة و أن المشاركة الأصلية غير مفهومة من الأصل

eng_abdo_eg
20-04-2009, 11:17 PM
السلام عليكم واهلا بيكم كلكم فى اول مشاركه ليه هنا وبصراحه الموضوع ده حساس جدا لان الربا مفيش فيه هزار وفى السعوديه هما عملوا نظام كويس للتغلب على المشكله دى الى هوا التأجير المنتهى بالتمليك بحيث ان السياره بتكون باسم الوكيل او شركة التأجير او ايا كان الجهه الى بتقسط وانتا بتدفع دفعه مقدمه واقساط شهريه تسمى ايجار وفى حاله سداد جميع الدفعات يتم نقل ملكية السياره باسمك اما فى حالة التعذر عن السداد يقوم التوكيلاو شركة التأجير او ايات كان صاحب التمويل بسحب السياره منك لانه بيكون معاه مفتاح او يبلغ عنها المرور المهم ان العربيه بترجعله تانى والصوره دى الى حد ما بتحفظ الحقوق لان الدفعه المقدمه لو 25% يكون المتبقى 75% على خمس سنوات يعنى السنه 15% بمعنى انك بعد سنه واحده تكون دافع 40% من ثمن السياره وفى الحاله دى اذا تعثرت ولم تدفع الايجار يتم سحب السياره والى تمنها بيكون نزل فى حدود 20% مثلا وبكده التوكيل بيكون ضمن حقه انه مش هيتنصب عليه لان قيمة الايجار اعلى من قيمه الاستهلاك
اما البنوك مشكلتها انها لا تتملك العربيه لازم الى بيقسطلك تكون السلعه فى حيازته يعنى مالك ليها وزى ما قالوا الاخوه هوا حر يقسط او يبيع كاش دا ماله وهوا حر فيه لكن المشكله ان فى خطوه بتقع انه البنك مش بيشترى العربيه وهيا دى الى بتعمل مشكله
انا عن نفسي بشد فى شعرى عايز اطلع عربيه تقسيط اسلامى لكن للاسف اسهل شئ هو عمل كاش لوون من البنك الى هوا ربا صريح
ربنا يفرجها علينا جميعاptmnlo123per195

saif el din
20-04-2009, 11:26 PM
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 10"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 10"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.EmailStyle15 {mso-style-type:personal; mso-style-noshow:yes; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Arial; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; color:windowtext;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} </style> <![endif]--> عزيزى دة اسمة التمويل الايجارى وصعب جدا تفهمة الى اى حد فى مصر وان اى حد ينضبط فية <o:p></o:p>
الناس فى مصر عيزة تشترى عربية من غير مقدم من غير ضمنات ومن غير فوايد <o:p></o:p>
عارف كام واحد فى مصر اشترى عربية بالتقسيط عارف ان مفيش واحد فى مصر مشى فى تقسيطة منضبط اقل من 10% <o:p></o:p>
ولا تنسى ان سعر السيارة فى السعودية اقل من مصر بكثير <o:p></o:p>

eng_abdo_eg
29-04-2009, 10:49 PM
والله يا اخ سيف الدين المشكله ان الى بيخش فى تعامل ربوى والله بيتخرب بيته مهما كان حاسبها صح ودا سبب ان البنك المركزى عامل بلوك على ناس بالهبل تقريبا اكتر من 50% من الناس الى بتتعامل بالتقسيط ودى معلومه من مندوب تسويق فى بنك لان الربا بيمحق البركه وانا كان ليا تجربه فى السعوديه على كاش لوون معموله بنظام اسمه التورق الاسلامى لكن هيا بصراحه فيها شبهه كبيره للربا الى بتسمى بالعينه الثلاثيه وهى ان البنك بيشترى لك معدن من بورصة المعادن وبيكون تمنها بالتقسيط وبيبعها لك تانى فى البورصه كاش وانتا بتاخد الفلوس لكن طبعا الكلام كله على الورق انتا من الاخر بتمضى على شوية توكيلات للبنك بالبيع والشراء وفى خلال 72ساعه بتنزل الفلوس فى حسابك المهم ان فى ناس كتير افتوا انها معامله ربويه وانا ركبت دماغى وقلت مهى حلال واسلاميه كمان والله العظيم انا قعدت فى السفريه دى سنتين اقسم بالله انى رجعت مديون رغم ان مرتبي كان محترم ومفروض امسك فلوس لكن والله انا شفت الخراب فى كل حاجه
الشاهد يا اخوانى موضوع الربا ده صعب جدا جدا جدا وخرااااب من كل ناحيه وقلة بركه لان ربنا هوا الى بيحاربك وده من اكبر الكبائر
ربنا ييسر لنا الامور وبيفرجها بالكاش من عنده

tamermegahed
30-04-2009, 08:33 AM
طب ياريت لو سات فى عبد اللطيف جميل تفيدنا وتقولنا على الانظمه بتاعتهم لو اسلاميه وجزاك الله عنا كل خير

eng_abdo_eg
01-05-2009, 11:19 PM
والله يا تامر انا مش اقدر احكم على اى معامله انا بحكى عن تجربتي واللى فهمته فيها وعلى اية حال اى واحد مفروض يسيفسر كويس عن المعامله الى هيعملها ويسأل فيها شيخ ثقه او دار الافتاء على الرقم بتاعها وصدقني الى بيدور على الحلال ربنا بيوفقه ليه وهيلاقيه بالنسبه لعبداللطيف جميل انا كنت كلمتهم وهما بياخدوا مقدم 25% والباقى ب8% تقريبا دا لو هتأمن ولو مش هتأمن تقريبا 9.5% وبصراحه المعلومات دى كانت بالتلفون ومبدأيا المعامله شكلها بيع تقسيط عادى مفيش فيه مشكله لكن كل المعلومات دى كانت بالتلفون المهم الى هيكتب فى العقد وانا لو عرفت اى معلومه عن عبداللطيف جميل هبقى انزلها هنا انشاء الله

شريف يوسف منصور
04-05-2009, 04:32 PM
صاحب السياره السوزوكى عايز 41320 فى موديل فات عليه سنتين و كمان سياره 800cc اه الجمال ده كله

moshaks83
08-05-2009, 04:09 PM
ha mafish gaedid 3an 3abd el latif gamil ?????????????

elhmami
15-05-2009, 03:46 PM
بصراحة موضوع القسط متعب جداا
وخصوصا لما اكون بدور على حاجة شرعية
او بالطريقة الاسلامية

saif el din
15-05-2009, 03:48 PM
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 10"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 10"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5Csaef%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsoht ml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.EmailStyle15 {mso-style-type:personal; mso-style-noshow:yes; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Arial; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; color:windowtext;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} </style> <![endif]--> حضرتك قوى انت عايز اية وطلبات حضرتك بكل وضوح وان شاء الله اساعد حضرتك <o:p></o:p>

khalid.albouhi
06-06-2009, 05:37 PM
السلام عليكم, انا كنت سألت في موقع اسلام ويب قسم الفتوى عن معاملة كونتكت كار و ردوا عليا بفوتى وده الوصلة للفتوى http://www.islamweb.net/ver2/Fatwa/ShowFatwa.php?Id=2225955&Option=QuestionId&lang=A اتمنى ان هي تكون مفيدة بس هما كان عندهم اعتراض على نقتطيين في المعاملة

mainz
06-06-2009, 11:36 PM
يا اخوانا هو فيه تقسيط اسلامى وبفايده 15 فى الميه كمانptmnlo123per1127 وده يبقى اسلامى ولا يبقى 15فى الميه دى ربا ولا تمس التقسيط الاسلامى بشئ افيدونا افادكم الله وشكرا ptmnlo123per1127

saif el din
07-06-2009, 04:35 PM
عزيزى
mainz (http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=6222)
الفائدة تتحدد دة ملوش علاقة بالنظام ان كان تقسيط او مرابحة شرعية
ولكن اذا كانت السيارة جديدة فهتجد بعيدا عن نظام البنوك الفوايد تتراوح من 12% الى 15% حسب شركة التمويل
حدد طلبك علشان اعرف اساعد حضرتك

tamermegahed
08-06-2009, 08:34 AM
يااخوانى اجتنبوا الشبهات
لان موضوع الشبهات الربويه ده خطيره وهو موضو ع صعب فعلا فى ظل الى احنا فيه بس لازم الواحد يسال مره واتنين وتلاته قبل مايدخل فى موضوع قسط

natally
22-06-2009, 09:54 PM
انا عايزة عربية ضروري بدون تقسيط بدون مقدم ممكن اقسط 500 جنيه في الشهر وعندي وظيفة وضامن برجاء اعلامي غلى dema888@yahoo.com

eng_abdo_eg
23-06-2009, 04:58 PM
انا سمعت عن البنك الوطني للتنميه بعد ما اشتراه بنك ابوظبي الاسلامى بيعمل تقسيط اسلامى للسيارات وشكلهم معاملاتهم اسلاميه صحيحه لانه بيشترى العربيه فعلا ويبيعها لك بالتقسيط

sameh_ahm
24-06-2009, 02:39 PM
احكي لكم عن تجربة حقيقية مع عبد اللطيف جميل
اولا هما في غاية الاحترام
قمت بشراء اقيو ب 78000 المقدم 20% حوالي 14600 علي خمس سنوات بقسط 1520
يطلبون بيان دخل ( hr letter) ووصل نور و 2 ضامن
عقد البيع مباشرة منهم اليك و تقوم بالسداد في المعرض
اذا دفعت مقدم اكتر من 25% من ثمن السيارة لا تحتاج لاي ضامن
الفائدة 8% لسيارات دايهاتسو و 9% لجميع الانواع الاخري

التامين تكافلي مع بيت التامين المصري السعودي و يمكنك اصدار الوثيقة بنفسك ptmnlo123per154

saif el din
24-06-2009, 04:02 PM
عزيزى sameh_ahm (http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=454)
ممكن تقولنا التجربة دة فين و الضامن بيمضى على اية

sorcerer82
26-06-2009, 12:00 AM
السلام عليكم

ياريت ياجماعة حد يساعدني ...... انا دلوقتي عايز اشتري عربية تقسيط اسلامي بدون بنك وبدون توكيل وبدون تأمين مباشرة مع تاجر السيارة ..... بجد عاوز اعرف اروح فين في مصر .... والتكلفة حتبقى كام ... انا ممكن ادفع مقدم 40 الف .... ,والقسط يكون فى حدود 1500 .... , وعاوز سيارة فى حدود 100 الف وانا مش عارف صراحة اجيب ايه لانسر ولا النترا ولا هوندا سيتي .... او اي سيارة تانية تكون نفس الفئة ياريت ياجماعة حد يدلني جزاكم الله خيرا ... ,اهم حاجة مكان التقسيك ياريت يكون عن تجربة .... أعاذكم الله من الربا وواساوس الشيطان ...

ممكن المراسلات على الميل mohamedyoussry@hotmail.com

saif el din
27-06-2009, 02:56 PM
عزيزى صعب ال حضرتك بتطلبة جدا
بدون بنك يعنى لازم تعمل توكيل وحظر بيع
بدون تامين يعنى لازم صعب جدا ممكن متستفدش منة ومتشتغلش بية بس مينفعش تجبر ال هيمول انة ميعملش ضمنات لية وتجبرة على عدم ضمان مبلغ ال بيمولك بية
فى السعودية فى تامين على السيارت
وموضوع التوكيل مش عارف لية مش عيزة
ممكن توضح اكثر لا رفضك للامور دة كلها
للاستفسار السريع
0125485222

sorcerer82
29-06-2009, 03:25 PM
والله هيا مشكلة التوكيل عشان النقطة ده اللى اثاره الاستاذ خالد

http://www.islamweb.net/ver2/Fatwa/ShowFatwa.php?Id=2225955&Option=QuestionId&lang=A

وصراحة برده انا سمعت ان التأمين برده فى كلام

وعلى فكرة انا فعلا فى السعودية بس مصري وعايش فى مصر وعاوز اشتري من مصر ولحد دلوقتي ملقتش مكان محترم غير contactcars ,وطلع عندهم موضوع التوكيل ده

saif el din
29-06-2009, 03:32 PM
وعندهم موضوع التامين برضوا
اشرح لحضرتك شى بس جدا ينفع حد يتصل بيك ويقولك عايز منك مبلغ 50 الف جنية سلف من غير متاخد منة ضمنات ومن غير متكون انت ضامن فلوسك
مظنش هما برضة فى التقسيط سواء بنك او شركة تمويل كدة

sorcerer82
29-06-2009, 04:28 PM
والله ياأستاذ سيف انتا وجهت نظرك سليمة
وياريت تقولي عن رأيك يعني بحكم خبرتك انت متخيل ايه اللي ممكن اعمله رشحلى سيارة فى حدود 100 الف بمقدم 40 ألف

saif el din
29-06-2009, 05:18 PM
حضرتك انواع كثيرة فى حدود المبلغ دة على حسب مواصفة ال حضرتك تحبها
النترا وسيراتوا الجديدة ولانسر ونيسان وابترا وكروز الجديدة واى 30 وياريس وغيرة
زى محضرتك تفضل من انواع

wageh911
03-07-2009, 10:07 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ممكن حد يساعدنى انا عاوز اشترى عربية بالتقسيط و ممكن ادفع مقدم لحد 18000 جنية و العربية تكون فى حدود 50000 جنية بس القسط ما يزيدش عن 300 جنية و تكون تقسيط اسلامى طبعا علشان ربنا يرضى عنا
ممكن المراسلة على الميل < wageh_wassel2000@yahoo.com >
هو مش ممكن الاستاذ سيف اللى الناس كلها بتشكر مجهودة يرد عليا على الميل اللى انا كتبته؟

saif el din
03-07-2009, 11:46 PM
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 10"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 10"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5Csaef%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsoht ml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.EmailStyle15 {mso-style-type:personal; mso-style-noshow:yes; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Arial; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; color:windowtext;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} </style> <![endif]--> حضرتك علشان تركب عربية هتكون اقل شى هى الماروتى وهيكون قسطك <o:p></o:p>
490 فى الشهر مفيش عربية اقل من كدة<o:p></o:p>
0125485222
ملحوظة لا تكثر من تكرار الطلب حيث اننى اقوم بالرد
<o:p></o:p>

نبع الحنان
11-07-2009, 11:47 PM
السلام عليكم

كنت حابع أسأل حضرتك

محتاجه عربيه بالتقسيط لكن من غير مقدم

وأقدر أدفع في الشهر قسط ألف جنيه

ياترى ممكن ألاقي حد يساعدني بالموضوع وياترى

ايه الأوراق والضمانات اللي ممكن يطلبوها مني

وشاكره حضرتك

gadix
12-07-2009, 05:21 PM
شكراااااااااااااااااااااااااا

hooopah
13-07-2009, 05:56 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوكم علي المعاش وعاوز يشتري سياره جديده بالتقسيط كام المقدم وكام القسط الشهري وعلي كام شهر معاش مبكر والمعاش كويس واعمل سائق باص في شركه سياحه

وائل اسماعيل
15-07-2009, 08:59 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ممكن حد يساعدنى انا عاوز اشترى عربية بالتقسيط و ممكن ادفع مقدم لحد 18000 جنية و العربية تكون فى حدود 50000 جنية بس القسط ما يزيدش عن 300 جنية و تكون تقسيط اسلامى طبعا علشان ربنا يرضى عنا
ممكن المراسلة على الميل < wageh_wassel2000@yahoo.com >
هو مش ممكن الاستاذ سيف اللى الناس كلها بتشكر مجهودة يرد عليا على الميل اللى انا كتبته؟
عندي سيارة بالمواصفات المطلوبة للاستفسار 0122259054

live_ad
25-07-2009, 07:22 PM
اريد شراء سيارة جديدة وارجو ان تفيدونى بين هذه الخيارات ( تيوتا كرولا 2009 او لانسر او هوند اكور 2009 ) والاسعار فى حدود كام

hello1111111
28-07-2009, 12:18 PM
لو سمحتم حد يساعدنى عايز اشترى سيراتو الجديده و بيقولوا لازم احجزها و استنى 3-4 شهور بضمان الوكيل اعمل ايهه لو فى حل قولولى

ostazyazer
01-08-2009, 01:06 AM
احب ان اشترى سيارة ماروتى فول اوبشن باقل مقدم بسيط جدا وقسط شهرى محدد ما بين300 و 400 ويكون تقسيط اسلامى طبعا

hooopah
01-08-2009, 04:22 AM
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه وزنه عرشه ومداد كلماته ورضاء نفسه سبحان من سخر لتا كل شيء وما كنا له مقرنين

seso1973
01-08-2009, 12:09 PM
انا عضو جديد . . ونفسى فى عربية بـ4 عجلات . . أى عربية المهعم اقدر على قسطها

moohy
02-08-2009, 03:56 AM
عايز اشتري عربية سيتروين c3 2005 مانيوال أو بولو 2003 ادفع 30000 الف واقسط الباقي أرجو المساعده مع شرط حالة السيارة فابريكه وان يكون عدد الكيلو قليل

ابراهيم مطر
03-08-2009, 01:33 AM
شكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

شكرااااااااااااااااااا للاهتمام

شكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااا

ماستر احمد
03-08-2009, 10:24 AM
تقسيط بدون بنك

saif el din
10-08-2009, 10:06 PM
السلام عليكم
كنت حابع أسأل حضرتك
محتاجه عربيه بالتقسيط لكن من غير مقدم
وأقدر أدفع في الشهر قسط ألف جنيه
ياترى ممكن ألاقي حد يساعدني بالموضوع وياترى
ايه الأوراق والضمانات اللي ممكن يطلبوها مني
وشاكره حضرتك

عربية من غير مقدم مفيش الان
ممكن توضح اية ضمنات متوفرة

saif el din
10-08-2009, 10:10 PM
اريد شراء سيارة جديدة وارجو ان تفيدونى بين هذه الخيارات ( تيوتا كرولا 2009 او لانسر او هوند اكور 2009 ) والاسعار فى حدود كام

تيوتا كرولا تبداء من سعر 129 الف
هوندا اكوورد سعرها 440 الف

saif el din
10-08-2009, 10:12 PM
لو سمحتم حد يساعدنى عايز اشترى سيراتو الجديده و بيقولوا لازم احجزها و استنى 3-4 شهور بضمان الوكيل اعمل ايهه لو فى حل قولولى

نعم فى حل انك هتشتريها ازيد من سعرها السمى علشان تستلم فورى
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
10-08-2009, 10:13 PM
احب ان اشترى سيارة ماروتى فول اوبشن باقل مقدم بسيط جدا وقسط شهرى محدد ما بين300 و 400 ويكون تقسيط اسلامى طبعا

صعب انك تطلب مقدم قليل وقسط بسيط
اما مقدم كبير وقسط بسيط
او مقدم صغير وقسط كبير

saif el din
10-08-2009, 10:15 PM
انا عضو جديد . . ونفسى فى عربية بـ4 عجلات . . أى عربية المهعم اقدر على قسطها

حدد ضمناتك ومقدمك وان شاء الله اساعدك

saif el din
10-08-2009, 10:17 PM
عايز اشتري عربية سيتروين c3 2005 مانيوال أو بولو 2003 ادفع 30000 الف واقسط الباقي أرجو المساعده مع شرط حالة السيارة فابريكه وان يكون عدد الكيلو قليل

حضرتك ممكن تتابعنى عند توفر السيارة
وارجوا خلال الفترة دة يتم تحضير المستندات للتقسيط

saif el din
10-08-2009, 10:17 PM
تقسيط بدون بنك

نعم فى تقسيط بدون بنك

رياض الحسينى
11-08-2009, 08:26 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوتى الاعزاء ارجو من حضراتكم ان تفيدونى اريد سياره فيات 125 تكون حالتها جيده ولكن انا مامعيش مقدم لكن ممكن ادفع قسط 400 جنيه اللى يعرف حاجه كده يتصل بيه بسرعه على 0168342042 او 0169433088
ولكم جزيل الشكر

السلام عليكم ابحث عن فيات 125 حاله جيده تقسيط مريح بدون مقدم من الاخر عاوز عربيه تحل مشكلة المواصلات وممكن ادفع لحد 400 جنيه كل شهر ارجوكم بسرعه انا زهقت م المواصلات ولكم خالص تحياتى
على فكره تليفونى 0168342042 الى شايف حاجه قدامه يكسب ثواب فيه انا واولادى

الزعيم_1544
12-08-2009, 07:22 PM
اريد سيارة جديدة او مستعملة مقدم 15000 قسط شهرى 1200

اريد سيارة جديدة او مستعملة مقدم 15000 قسط شهرى 1200
http://www.masrmotors.com/vb/images/icons/ham.gifرقمى 0160540005

mohamed fathy77
19-08-2009, 12:41 AM
سلام عليكم انا عضو جديد وموضوع شراء العربية الايام دى محير وفيه متاهات كتير ومفاجات كمان ... تسمع عن معرض بالتقسيط وتروح تلاقيه بيحطلك العقدة فى المنشار.المهم عندى مشكلة انى عاوز اشتى سيارة ومش عارف اجيب عربية جديدة بالقسط وافضل ادفع 5 او7 سنين فى اقساط ولا اجيب عربية مستعملة قسط برده وبدل ما ادفع 5 سنين ادفع سنتين او تلاتة مع العلم ان كل حاجة وليها مميزاتها وعيوبها .ارجو المساعدة فى اتخاذ القرار فى هذ الامر واى الماركات اشترى مع العلم انى المقدم للى ممكن ادفعة من 10000 الى 15000 والقسط ممكن لحد 1000 وانا بشتغل فى شركة ارجو الافادة واتمنى دوام الصداقة
محمد

رامى رومانى
26-08-2009, 05:17 PM
انا عايز عربية سوزوكى فان بتقسيط بضمان سجل شركة توريد بمقدمة 10000الف

afawzy
28-08-2009, 12:20 PM
كل وعام وانتم بخير مجهود رائع ياخوان تسلم اديكم وانتظار المزيد اخوكم احمد

ابن القاهرة
02-09-2009, 07:19 PM
خالص الشكر للقائمين على هذه المنتدى الرااااائع.
ولى سؤال ؟
أريد سيارة لادا 2107 فول أوبشن ومقدم 10000ج وتقسيط مباشر بدون بنك !
هل من إفادة؟

saif el din
03-09-2009, 01:47 PM
خالص الشكر للقائمين على هذه المنتدى الرااااائع.
ولى سؤال ؟
أريد سيارة لادا 2107 فول أوبشن ومقدم 10000ج وتقسيط مباشر بدون بنك !
هل من إفادة؟

عزيزى مفيش مشكلة
ممكن طريقة الاتصال بك
للاستفسار السريع
0125485222

ابن القاهرة
03-09-2009, 02:26 PM
خالص الشكر على الأهتمام.أخى الكريم سيف الدين...
0104395743///
abokhaldaly@yahoo.com
تقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال

ostazyazer
04-09-2009, 04:51 PM
صعب انك تطلب مقدم قليل وقسط بسيط
اما مقدم كبير وقسط بسيط
او مقدم صغير وقسط كبير
شكرا على الاهتمام وكل عام وانتم بخير
صحيح اللى انا طلبه صعب ولكن امكانياتى فى المقدم ما بين 3000 و 5000 والقسط احب ان يكون فى حدود 300 و400 مع العلم انى مدرس ومفردات مرتبى ما بين 850 و1000 فاذا كان ممكن ارجوا الاتصال مباشرة على 0101902180 وشكرا

mimo
10-09-2009, 04:45 AM
ممكن اعرف لو لادا 2107 مقدم عشره تقسيط يكون كم ياريت حد يعبرنى ويرد عليا

saif el din
14-09-2009, 02:19 PM
ممكن اعرف لو لادا 2107 مقدم عشره تقسيط يكون كم ياريت حد يعبرنى ويرد عليا

حدد الاول ضمناتك فى مفردات مرتب ولا اية
كمان يريت بينات واضحة
للاستفسار السريع
0125485222

Net2m
14-09-2009, 03:36 PM
الاخ سيف حسب ما فهمت من رسائلك انك تمتلك معرض للسيارات و من خلالة تخدم الاخوة و الاخوات.
فية سؤال لحضرتك لو انا اشتريت عربية مستعملة عن طريق معرضك هل تكون انت شخصيا ضامنا لحالة السيارة؟؟ يعني هل تقوم بفحصها بما يرضي الله حتي تكون متأكد مما تعرضة من خلال معرضك؟؟

saif el din
14-09-2009, 04:35 PM
الاخ سيف حسب ما فهمت من رسائلك انك تمتلك معرض للسيارات و من خلالة تخدم الاخوة و الاخوات.
فية سؤال لحضرتك لو انا اشتريت عربية مستعملة عن طريق معرضك هل تكون انت شخصيا ضامنا لحالة السيارة؟؟ يعني هل تقوم بفحصها بما يرضي الله حتي تكون متأكد مما تعرضة من خلال معرضك؟؟

عزيزى لو العربية من عندى بقوم بفحصها وبشرط على المشترى انة يجيب حد يفحص السيارة
ولو العربية مش من عندى بقوم بفحصها واقول على حلتها للمشترى
للاستفسار السريع
0125485222

ostazyazer
15-09-2009, 03:31 PM
حدد الاول ضمناتك فى مفردات مرتب ولا اية
كمان يريت بينات واضحة
للاستفسار السريع
0125485222
اشكرك على اهتمامك طبعا يوجد مفردات مرتب مختومة بختم النسر بما يعادل حوالى 1100 جنيه بدون الاستقطاعات كما يوجد عقد ارض باسم زوجتى بصحة توقيع من المحكمة بحوالى 28000 فى العقد وسعر السوق النهاردة حوالى 65000

mimo
16-09-2009, 05:26 AM
بس ياباشا انا من القليوبيه شغال فى شركه ادويه مقرها فى الحدايق عندى بيت تمليك ولوعاوز مفردات مرتب اجيبلك الفكره انى عايز عربيه فى حدود مقدك 5000 وقسط 500 جنيه تكون لادا او فيات 125 او فيات 131 وشكرا على ردك وياريت رد سريع

nono
16-09-2009, 09:34 PM
كل عام وانتم بخير
انا بس عايزة اعرف ,, لو عايزة اجيب عربية قسط معايا مقدم 30000 و ممكن ادفع قسط 1000 ج\شهريا
بس مفيش شهادة اثبات دخل علشان الشركة مش موافقة على حكاية ال (hr letter ) اعمل اييييييييييييييييييييه؟؟؟؟؟
بالمناسبة انا عايزاها اوتوماتيك وانا من المنصورة فعايزة اعرف ايه المعارض اللي ممكن تساعدني في الموضوع دة؟!!!!

saif el din
16-09-2009, 09:45 PM
بس ياباشا انا من القليوبيه شغال فى شركه ادويه مقرها فى الحدايق عندى بيت تمليك ولوعاوز مفردات مرتب اجيبلك الفكره انى عايز عربيه فى حدود مقدك 5000 وقسط 500 جنيه تكون لادا او فيات 125 او فيات 131 وشكرا على ردك وياريت رد سريع

حضرتك اقل مقدم هيكون 25% بمفردات البطاقة من اى عربية حضرتك تريدها
للاستفسار السريع
0125485222

mimo
17-09-2009, 05:07 AM
موافق بس لو حضرتك عندك عربيه فى حدود 20000 او 30000 الفف موافق زى 131 او 125 او لادا ياريت حضرتك لو عندك عربيه من الدول تعرفنى كى اتصل بحضرتك ونتفق وياريت ايضاح القسط بعد 25 ى الميه مقدم بيكون على كم سنه اخوك دكتور محمد

ااقصد القسط طبعا بيكون على كم سنه وهل الاكسنت ممكن تكون على 30000

saif el din
17-09-2009, 10:01 PM
موافق بس لو حضرتك عندك عربيه فى حدود 20000 او 30000 الفف موافق زى 131 او 125 او لادا ياريت حضرتك لو عندك عربيه من الدول تعرفنى كى اتصل بحضرتك ونتفق وياريت ايضاح القسط بعد 25 ى الميه مقدم بيكون على كم سنه اخوك دكتور محمد

ااقصد القسط طبعا بيكون على كم سنه وهل الاكسنت ممكن تكون على 30000

حضرتك موديلات قديمة لا يتم تقسيطها تقسيط المستعمل بيكون من بدايت موديل 2000 ومقدمة 50%
والجديد هو ال هيتناسب مع حضرتك بمقدم 25%
للاستفسار السريع
0125485222

mimo
18-09-2009, 04:57 AM
بمقدم 25 موافق تكون عربيه لادا 2107 او 2105 بس اعرف ثمنها كم والمقدم هيبقى كم لو موديل 2000 والقسط هيكون على كم واشكر حضرتك

وهب
21-09-2009, 01:43 PM
السلام عليكم
ايه رايكم ياجماعه فى العربيه هونداى اى تن وتساوى كام مستعمله اى موديل

mohamedhanys
21-09-2009, 03:45 PM
استاذ سيف
كل عام وانت بخير وكل المشتركين في الموقع
انا اعمل باحدي الدول العربيه
ومحتاج سياره جديده لانسر 2009 تكيف وباور وزجاج كهرباء 1600 سي سي وجناح
ولكني من سكان خارج القاهره تحديدا من المنصوره
فارجوا من سيادتك ان تخبرني ما هي الشروك سواء كانت بنك او بدون بنك ارجوا ارسال الطريقتين
وانا منتظر حضرتك وشكراااااااا
محمد

fathyabdelmonem@yahoo.com
21-09-2009, 11:01 PM
شكرااااااااااااااااااااااااااااا

خلود
23-09-2009, 11:54 AM
اريد شراء سيارة لتشغيلها في مصنع ولا يوجد عندي مقدم واملك قطعة ارض ممكن تكون ضمان شرط ان تكون المعاملة بعيدة عن الربا( اسلامية)افادوني افادكم الله الارض سعرها اكثر من مئتان الف

eljazeera77
23-09-2009, 01:17 PM
السلام عليكم
لن اطيل على حضرتك جزاك الله خيرا
انا طبيب اعمل بالسعوديه ومحتاج عربيه فمصر بالقسطعندى استعداد ادفع مقدم 25000 واقساط على سنتين
السياره الجديده تكون رينو لوجان او هيونداى فيرنا او لانوس
او مستعمله تكون فى نفس الحدود
بس ارجو انى استلمها بسرعه واعرف ايه المطلوب
اشكرك وارجو سرعه الرد للجديه
طبعا نظام اسلامى
شكرا

saif el din
23-09-2009, 04:37 PM
استاذ سيف
كل عام وانت بخير وكل المشتركين في الموقع
انا اعمل باحدي الدول العربيه
ومحتاج سياره جديده لانسر 2009 تكيف وباور وزجاج كهرباء 1600 سي سي وجناح
ولكني من سكان خارج القاهره تحديدا من المنصوره
فارجوا من سيادتك ان تخبرني ما هي الشروك سواء كانت بنك او بدون بنك ارجوا ارسال الطريقتين
وانا منتظر حضرتك وشكراااااااا
محمد

حضرتك ممكن تقسط بمفردات مرتب وتدفع 25% من ثمن السيارة ودة هيكون عن طريق البنك
لان مش هينفع تقسيط مش عن طريق البنك لانك من سكان المنصورة والتقسيط المباشر بيكون لسكان القاهرة فقط
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
23-09-2009, 04:39 PM
اريد شراء سيارة لتشغيلها في مصنع ولا يوجد عندي مقدم واملك قطعة ارض ممكن تكون ضمان شرط ان تكون المعاملة بعيدة عن الربا( اسلامية)افادوني افادكم الله الارض سعرها اكثر من مئتان الف

لازم يكون فى مقدم ومفردت مرتب
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
23-09-2009, 04:42 PM
السلام عليكم
لن اطيل على حضرتك جزاك الله خيرا
انا طبيب اعمل بالسعوديه ومحتاج عربيه فمصر بالقسطعندى استعداد ادفع مقدم 25000 واقساط على سنتين
السياره الجديده تكون رينو لوجان او هيونداى فيرنا او لانوس
او مستعمله تكون فى نفس الحدود
بس ارجو انى استلمها بسرعه واعرف ايه المطلوب
اشكرك وارجو سرعه الرد للجديه
طبعا نظام اسلامى
شكرا

لو فى مفردات مرتب او اثبات للدخل او عقد عمل موثق مفيش مشكلة
للاستفسار السريع
0125485222

فــيــروز
24-09-2009, 12:11 PM
أفكر فى شراء سياره فيات جراند بونتو أتوماتيك ..
يمكن أن أدفع من سعرها 75000 جنيه كاش و الباقى على أقساط بحد أقصى للقسط 1500 جنيه فى الشهر و كلّما كانت مدّة التقسيط قصيره كلّما كان أفضل
هل يمكن الوصول لهذا مع العلم بصعوبة استخراج hr letter لأنّى جديده فى مكان عملى؟ أنا معايا عقد العمل و بدأت العمل بالفعل فى شركه لها اسم جيّد فى السوق لكن أظن سيكون صعبا أن أحصل على الخطاب المطلوب .. كمان ممكن نسبة الفوائد تكون كام؟ و هل مطلوب ضامنين أو ضمانات بجانب الخطاب؟

mohamedhanys
24-09-2009, 02:38 PM
حضرتك ممكن تقسط بمفردات مرتب وتدفع 25% من ثمن السيارة ودة هيكون عن طريق البنك
لان مش هينفع تقسيط مش عن طريق البنك لانك من سكان المنصورة والتقسيط المباشر بيكون لسكان القاهرة فقط
للاستفسار السريع
0125485222
يا استاذ سيف
انا اعمل باحدي الدول العربيه ازاي اجيب مفردات مرتب هي الدول العربيه شغل حكومه هو ده السؤال وبالنسبه لبنك الاهلي المصري ايه هي شروطه بالنسبه لظروفي اني اعمل بالخارج وشكرا لحضرتك
محمد

مجدى الصفتى
24-09-2009, 04:15 PM
اخوانى افيدونى من فضلكم انا موظف حكومه ومرتبى صغير جدا لاكن املك محل صيانه كمبيوتر ومحمول
ودخلى فى الشهر لا يقل عن 2000 جنيه ومعيا 10000 هل ممكن امتلك سياره بالتقسيط ام لا بهذه
الامكانيات البصيطه ولا اصرف نظر ارجوكم الرد بسرعه
وما هيه الضمنات الممكنه علما بانى عندى شقه تمليك فى القاهره

sp_netcafe
24-09-2009, 04:24 PM
انا كمان نفس الحكاية تقريبا مع فرق اني مش موظف نعمل ايه يعني عشان نركب عربية ؟

احمد فوزى المر
15-10-2009, 04:01 AM
السلام عليكم
انا عاوز سيارتين مثلا كيا سول بالتقسيط المباشر على سنتين والمقدم 25 فى المية والضمانات سجل تجارى لشركة استيراد بس المشكلة عندى فى موضوع التوكيل علشان الحرمانبة عندك حل ؟

ارجو الرد
شكرا

الفرعون الاخ
23-10-2009, 01:28 AM
الاستاذ سيف اريد شراء سيارة انا موظف ف الحكومة ومفردات المرتب حوالي 500 او 600 ممكن ادفع مقدم 10000 اية العربية اللي ممكن تناسبنى جديدة او مستعملة برجاء الاهتمام بالرد ويريت ترد عليا ع الميل لانى ممكن معرفش ادخل المنتدي تانى FOFO_DEDE_20072008@YAHOO.COM

المعتصم55
21-12-2009, 04:11 AM
الف شكر علي المجهود

hany gamal
22-12-2009, 11:28 PM
السلام عليكم
ياريت سيارة لانسرموديل 95- 2000 أكسنت موديل2000 أو أفيو موديل 2000ويكون مقدم 20ألف وقسط شهري1500تقسيط مباشربدون بنوك اوشركات تأمين

msamir8
01-01-2010, 10:14 PM
اتا برضه بدور على تقسيط مباشر ولقيت عند منصور شيفروليه بفايده 10% لو هدفع نصف تمن العربية مقدم
و 13% لو هدفع 30% من تمن العربية :waving:

nada kemo
05-01-2010, 11:10 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا اول مرة اشترك بالمنتدى وسعيدة جدا لاشتراكى معكم
طلبى هو عربية سوزوكى ماروتى2010 جديدة بالتقسيط المباشر باقل مقدم واقل قسط وما هى الضمانات وانا جادة للشراء.
وجزاكم الله كل خير
ارجوا الرد سريعا

saif el din
06-01-2010, 02:14 PM
انا اول مرة اشترك بالمنتدى وسعيدة جدا لاشتراكى معكم
طلبى هو عربية سوزوكى ماروتى2010 جديدة بالتقسيط المباشر باقل مقدم واقل قسط وما هى الضمانات وانا جادة للشراء.
وجزاكم الله كل خير
ارجوا الرد سريعا

حضرتك ممكن توضح الضمنات بتاعت حضرتك وطريقة الاتصال
للاستفسار السريع
0125485222

كابتن حسام
04-02-2010, 01:00 PM
ازاى اوصل لمنصور

صبرى محمد
15-02-2010, 05:47 PM
اية رايكم فى معرض بيقسط مباشر بفايدة 22فى 100 ارجو الفادة

على فكرة ان اتصالت بشركة كونيكت كار طالبوا منى حاجة غريبة للازم يكون اقبضى 3الاف جنية ومال الضمانات للازمتة اية

saif el din
16-02-2010, 09:17 PM
اية رايكم فى معرض بيقسط مباشر بفايدة 22فى 100 ارجو الفادة

على فكرة ان اتصالت بشركة كونيكت كار طالبوا منى حاجة غريبة للازم يكون اقبضى 3الاف جنية ومال الضمانات للازمتة اية

عزيزى ممكن تقولى طلبك اية وعايز عربية اية علشان اعرف اساعد حضرتك
للاستفسار السريع
0125485222

صبرى محمد
16-02-2010, 10:12 PM
متشكرين استاذ سيف الدين على هذا الاهتمام حضرتك ان عايز نيواكسنت بمقدم 30000 الاف جنية تقسيط مباشر لمدة سنة فايدة قليلة على العلم فى مبالغ اخر ى ادفعة فى خلال السنة بحيث اقلل قيمة الاقساط تليفون 0181812650

ابوجاسرومصعب
17-02-2010, 02:39 AM
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ (*) رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَاب

ماردالجبل
18-02-2010, 09:08 AM
الاخ الكريم / سيف الدين
انا موظف قطاع خاص_مرتبى 1500 جنيه مصرى_معى مبلغ 30000 جنيه كمقدم_مقيم بالقاهرة_اطلب سيارة دبابة زيروبالتقسيط شرط ان تكون المعاملة اسلامية بالكامل.
ارجو الرد بسرعة مع بيان التفاصيل وجزاك الله الخير كله.

saif el din
18-02-2010, 02:26 PM
متشكرين استاذ سيف الدين على هذا الاهتمام حضرتك ان عايز نيواكسنت بمقدم 30000 الاف جنية تقسيط مباشر لمدة سنة فايدة قليلة على العلم فى مبالغ اخر ى ادفعة فى خلال السنة بحيث اقلل قيمة الاقساط تليفون 0181812650

تم الرد والاتصال
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
18-02-2010, 02:28 PM
الاخ الكريم / سيف الدين
انا موظف قطاع خاص_مرتبى 1500 جنيه مصرى_معى مبلغ 30000 جنيه كمقدم_مقيم بالقاهرة_اطلب سيارة دبابة زيروبالتقسيط شرط ان تكون المعاملة اسلامية بالكامل.
ارجو الرد بسرعة مع بيان التفاصيل وجزاك الله الخير كله.
عزيزى عايز عربية اية
ارجوا ان اعرف طريقة الاتصال بك
للاستفسار السريع
0125485222

loveteam
19-02-2010, 10:50 AM
دا ياجماعه كونتكت كار

البرنامج الإسلامى ( الى انا من وجهة نظرى انه مش اسلامى بالمرة )

شروط الحصول على السياره

http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif العمر من 21-65 عند انتهاء التعاقد.
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif يمنح التقسيط للمصريين و الأجانب المقيمين في مصر.
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif التقسيط لكل من الموظفين و ذوى المهن الحرة.

البرنامج

http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif إمكانية تقسيط حتى 75% من قيمة السيارة .
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif فترة سداد حتى 5 سنوات.
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif يمكنك تقسيط سيارتين معا.
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif يمكن شراء السيارة الثالثة بعد مرور عام من تاريخ التعاقد على السيارة الاولى
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif بدون تأمين.
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif ترخيص وتجديد ترخيص سيارتك بكل سهوله.
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gifنقوم بشراء السيارة اولاَ ثم يعاد بيعها بالتقسيط.

خطوات بسيطه و سهله لشراء سيارتك الجديده

http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif عن طريق تقديم طلب شراء السياره تبدا الخطوات، يمكنك تقديم الطلب عن طريق احد معارض السيارات او موقعنا الاكترونى ( يسدد مبلغ 100 جم نقداَ كمصاريف استعلام للقاهره الكبرى والاسكندريه اما باقى المحافظات يسدد مبلغ من 150 جم الى 250 جم حسب المنطقه الجغرافيه ).
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gifيتم الاتصال بك عن طريق اخصائى التقسيط لتنسيق ميعاد المقابله ولاستلام الاوراق المطلوبه من اثبات شخصيه، اثبات الاقامه واثبات للدخل وبالنسبه لاصحاب العمل يتم اضافه اوراق اثبات النشاط و كشف حساب بنكى حديث.
http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif تتلقى مكالمه تليفونيا خلال 72 ساعة بقسط السيارة المسموح لك، وعند توافر السياره تقوم بزيارتنا و احضار المستندات الاتيه للتعاقد :
http://www.contactcars.com/images/star_bg.gif مستند إثبات الشخصية
http://www.contactcars.com/images/star_bg.gif دفتر الشيكات ( وفى حاله عدم وجود دفتر شيكات يتم مساعدة العميل فى فتح حساب و استصدار دفتر الشيكات)
http://www.contactcars.com/images/star_bg.gifتوكيل بالسياره لصالح شركه كونتكت لتجارة السيارات موثق بالشهر العقارى
http://www.contactcars.com/images/star_bg.gif قيمه مقدم السياره

http://www.contactcars.com/images/p_bg.gif عقب استلام السيارة من المعرض تقوم الشركه بمساعدتك فى انهاء اجراءات الترخيص باسمك و محظره لصالح الشركه

nada kemo
20-02-2010, 12:10 PM
ساعدونى فى ايجاد سيارة بمقدم 8000 جنية وتقسيط 500 كل شهر جديدة 2010بدون ربا
لانى محتجاها جدا حتى تعولنى على مشقة الحياة فانا اعول اسرة والدى ووالدتى المريضة واخوتى
جزاكم الله كل خير

Sp!deR_MaN
20-02-2010, 01:04 PM
انا لغاية دلوقتى دايخ على تقسيط اسلامى فعلا

اللى يلاقى حاجه ياريت ينشرها جزاه الله خير

saif el din
20-02-2010, 01:13 PM
انا لغاية دلوقتى دايخ على تقسيط اسلامى فعلا

اللى يلاقى حاجه ياريت ينشرها جزاه الله خير

ممكن توضح حضرتك عايز اية بالضبط
للاستفسار السريع
0125485222

Sp!deR_MaN
21-02-2010, 09:59 AM
ممكن توضح حضرتك عايز اية بالضبط
للاستفسار السريع
0125485222

انا عاوز اجيب عربيه تقسيط بس بدون بنك او بالاصح تكون حلال شرعاا وليس ربا

ماردالجبل
21-02-2010, 04:16 PM
الاخ / سيف
انا طالب سيارة نصف نقل شسفروليه الدبابة جديدة او كسر زيرو.
تليفونى / 0127622400
اميل / islam_sayed2001@yahoo.com (islam_sayed2001@yahoo.com)

saif el din
21-02-2010, 05:15 PM
الاخ / سيف
انا طالب سيارة نصف نقل شسفروليه الدبابة جديدة او كسر زيرو.
تليفونى / 0127622400
اميل / islam_sayed2001@yahoo.com (islam_sayed2001@yahoo.com)

ممكن اعرف ضمنات حضرتك اية
حاولت الاتصال بك على التليفون ولكن لا احد يرد
للاستفسار السريع
0125485222

hhhhhh
21-02-2010, 11:42 PM
انا عايز اجيب عربيه ماتريكس اوتوماتيك بالتقسيط و بدون بنك و بدون تأمين هل ينفع
elyosfy2004@hotmail.com (elyosfy2004@hotmail.com)

saif el din
22-02-2010, 04:22 PM
elyosfy2004@hotmail.com (elyosfy2004@hotmail.com)

بدون بنك ماشى فى تقسيط مباشر انما التامين لا لية
للاستفسار السريع
0125485222

صبرى محمد
22-02-2010, 04:47 PM
<TABLE border=0 cellSpacing=0 cellPadding=6 width="100%"><TBODY><TR><TD style="BORDER-BOTTOM: 1px inset; BORDER-LEFT: 1px inset; BORDER-TOP: 1px inset; BORDER-RIGHT: 1px inset" class=alt2>المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hhhhhh http://www.masrmotors.com/vb/AboNoRa_BlueBlack/buttons/viewpost.gif (http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?p=138889#post138889)
<A href="mailto:elyosfy2004@hotmail.com">elyosfy2004@hotmail.com (elyosfy2004@hotmail.com)
</TD></TR></TBODY></TABLE>يوجد معرض تقسيط مباشر بدون تامين بس الفايدة عالية مقدم خمسين فى المائية

mmmddd11
22-02-2010, 09:40 PM
مفيش يا اخوة اى رقم من الارقم دى بيرد لو حد اتصل بيهم وعرف حاجة يا ريت يا اخوة تبلغونى

saif el din
23-02-2010, 03:51 PM
مفيش يا اخوة اى رقم من الارقم دى بيرد لو حد اتصل بيهم وعرف حاجة يا ريت يا اخوة تبلغونى

ارقام من ال حضرتك تقصدها
للاستفسار السريع
0125485222

صبرى محمد
23-02-2010, 04:57 PM
احب اشكر الاستاذ سيف على مجهوديتك الرائعة لكن عايز اخذا رايك ان ذهبت لمعرض لتقسيط مباشر طلب نصف ثمن العربية والباقى زائد الفايدة اقساط بس الفايدة عالية حوالى 23 فى المائة ولكن فى ميزة واحدة انوا وافق على طريقة السداد اللى تنسبنى وذلك فى خلال سنة وحدة ملحوظة السيارة اتعمل 9الاف جنية فايدة ومفيش تامين اختيارى

محمد بكر على
24-02-2010, 10:09 AM
عاوز اشترى دايو لانوس بالتقسيط المريح ممكن حد يكون بيبيع سيارتة بالقسط

صبرى كنت هتشترى سيارة موديل اية ؟

saif el din
24-02-2010, 02:35 PM
احب اشكر الاستاذ سيف على مجهوديتك الرائعة لكن عايز اخذا رايك ان ذهبت لمعرض لتقسيط مباشر طلب نصف ثمن العربية والباقى زائد الفايدة اقساط بس الفايدة عالية حوالى 23 فى المائة ولكن فى ميزة واحدة انوا وافق على طريقة السداد اللى تنسبنى وذلك فى خلال سنة وحدة ملحوظة السيارة اتعمل 9الاف جنية فايدة ومفيش تامين اختيارى

عزيزى ممكن اعرف منك طريقة الاتصال بتعتك علشان اعرف اساعدك
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
24-02-2010, 02:35 PM
عاوز اشترى دايو لانوس بالتقسيط المريح ممكن حد يكون بيبيع سيارتة بالقسط

صبرى كنت هتشترى سيارة موديل اية ؟

عزيزى ممكن اعرف ضمنات حضرتك
وحضرتك من القاهرة ولا لا
للاستفسار السريع
0125485222

محمود مصطفى على
24-02-2010, 03:16 PM
عند حضرتك بنك الوطنى للتنميه سابقا " مصرف ابو ظبى الاسلامى حاليا ودة مصرف اسلامى ويتملك العربيه وبيقوم نظامه عن طريق الرمبحه الاسلاميه ولو حد عايز اى معلومات دة رقمى 0162168169

saif el din
24-02-2010, 03:20 PM
عند حضرتك بنك الوطنى للتنميه سابقا " مصرف ابو ظبى الاسلامى حاليا ودة مصرف اسلامى ويتملك العربيه وبيقوم نظامه عن طريق الرمبحه الاسلاميه ولو حد عايز اى معلومات دة رقمى 0162168169

حضرتك اتاعاملت مع البنك دة
ومن ال اكد لحضرتك ان البنك يملك السيارة
يريت التوضيح
للاستفسار السريع
0125485222

khaledsayed1
26-02-2010, 12:41 AM
انا عايزنيواكسنت استطيع دفع مقدم 40000جم وقسط شهرى 2000جم تقسيط مباشر مع المعرض بفائدة قليلة وارجو الرد السريع على khtasa83@yahoo.com

saif el din
27-02-2010, 07:19 PM
انا عايزنيواكسنت استطيع دفع مقدم 40000جم وقسط شهرى 2000جم تقسيط مباشر مع المعرض بفائدة قليلة وارجو الرد السريع على khtasa83@yahoo.com

ارجوا ان اعرف طريقة الاتصال بحضرتك لتوضيح الامور
للاستفسار السريع
0125485222

khaledsayed1
27-02-2010, 10:41 PM
انا عايزنيواكسنت استطيع دفع مقدم 40000جم وقسط شهرى 2000جم تقسيط مباشر مع المعرض بفائدة قليلة وبدون عمل توكيل فى الشهر العقارى للمعرض وبدون شركة تامين وعندى الاستعداد لأى ضمانات اخرى وارجو الرد السريع على khtasa83@yahoo.com (khtasa83@yahoo.com) اوعلى 0195353239

air
28-02-2010, 04:18 PM
الشركة العالمية المتحدة للتجارة ( عبداللطيف جميل )
الداون تاون - الاسكندرية 9601405-03
9601406
9601407

Engr.Ez
28-02-2010, 07:22 PM
السلام عليكم , ممكن يا جماعه حد يقولى سعر ميكروباص تويوتا هاى ايس الكبير كم , ولو هشتريه بالقسط هيبقى كام تقريبا ؟ واسم المعارض اللى ممكن اشتريه منها ؟
.
ومتشكر على تعبكم.
<!-- / message --> <!-- controls -->

alhashash
02-03-2010, 03:04 PM
في معرض في مدينه نصر بيقسط مع شركه كونتكت و دي متبعه التقسيط الاسلامي و بفايده 8.5% حتي 5 سنوات
لو اي حد محتاج اي تفاصيل دا رقمي 0119009554

saif el din
02-03-2010, 07:19 PM
انا عايزنيواكسنت استطيع دفع مقدم 40000جم وقسط شهرى 2000جم تقسيط مباشر مع المعرض بفائدة قليلة وبدون عمل توكيل فى الشهر العقارى للمعرض وبدون شركة تامين وعندى الاستعداد لأى ضمانات اخرى وارجو الرد السريع على khtasa83@yahoo.com (khtasa83@yahoo.com) اوعلى 0195353239

صعب جدا مفيش حد فى مصر هيقسط مباشر من دون تامين وتوكيل
ممكن اعرف سبب لرفض حضرتك للتوكيل والتامين
للاستفسار السريع
0125485222

hany mnsor
03-03-2010, 09:09 PM
طيب يا استاذ احمد يا ترى ممكن تقول لنا لو فية معارض بتقسط مستعمل (تقسيط مباشر) 0129196326 hanymnsor@yahoo.com

saif el din
04-03-2010, 01:32 PM
طيب يا استاذ احمد يا ترى ممكن تقول لنا لو فية معارض بتقسط مستعمل (تقسيط مباشر) 0129196326 hanymnsor@yahoo.com

حضرتك عايز تقسط اية مستعمل
للاستفسار السريع
0125485222

سلام أبوالسيد
05-03-2010, 09:43 PM
الأستاذ / سيف نامل المساعدة حيث أنني فى حاجة لسيارة باسرع مايمكن ممكن ادفع 10000 جنية مقدم وقسط 1000جنية وأنني اعمل بالحكومة ومقيم خارج القاهرة :HAPPY_~211: لكن أهم شرط أن يكون القسط طبقا للشريعة ماهو نوع السيارة ( يفضل المستعمل بحيث يكون أرخص )أرجو الرد على E -MAIL AHMAD2002-9@HOTMAIL.COM

saif el din
06-03-2010, 01:51 PM
الأستاذ / سيف نامل المساعدة حيث أنني فى حاجة لسيارة باسرع مايمكن ممكن ادفع 10000 جنية مقدم وقسط 1000جنية وأنني اعمل بالحكومة ومقيم خارج القاهرة :HAPPY_~211: لكن أهم شرط أن يكون القسط طبقا للشريعة ماهو نوع السيارة ( يفضل المستعمل بحيث يكون أرخص )أرجو الرد على E -MAIL AHMAD2002-9@HOTMAIL.COM

تقسيط المستعمل لازم يكون ليك ضامن فى القاهرة
افضل شى الجديد بالنسبة لك
للاستفسار السريع
0125485222

remonds
06-03-2010, 04:14 PM
ا/ سيف

تم اليوم الاعلان عن مد فترة الخصم علي سيارات هيونداي فيرنا , وهيونداي ستار ... لتصبح فيرنا ب( 62000 ) , وستار ب ( 64000 )

ممكن تحسبلي لو المقدم في النوعين هيكون ( 20000 ) , والتقسيط علي 5 سنوات هيكون النظام ازاي , يعني القسط هيكون كام والفائدة هتكون كام .... برجاء التوضيح للاهميه

dr.remon82@yahoo.com

saif el din
06-03-2010, 04:31 PM
ا/ سيف

تم اليوم الاعلان عن مد فترة الخصم علي سيارات هيونداي فيرنا , وهيونداي ستار ... لتصبح فيرنا ب( 62000 ) , وستار ب ( 64000 )

ممكن تحسبلي لو المقدم في النوعين هيكون ( 20000 ) , والتقسيط علي 5 سنوات هيكون النظام ازاي , يعني القسط هيكون كام والفائدة هتكون كام .... برجاء التوضيح للاهميه

dr.remon82@yahoo.com (dr.remon82@yahoo.com)

اسال الاول الوكيل الفرنا استار تسليم فورى ولا حجز واستلام بعد مدة
بالنسبة للتقسيط ممكن اعرف ضمنات حضرتك اية
القسط هيكون 1033 لمدة 60 شهر
للاستفسار السريع
0125485222

سلام أبوالسيد
06-03-2010, 10:08 PM
شكرا يا أستاذي الفاضل وارجو أن تدلني على المكان المناسب القسط مطابق للشريعة ويكون المكان محترم غيرإستغلاليين وماهو نوع السيارة العملية من حيث( اقتصادية , توفر قطع الغيارورخصها , جودة التوكيل , ... ) حيث انني لاافهم كثيرا بالسيارات و لكم جزيل الشكر وجعله الله فى ميزان حسناتكم .

محمود مصطفى على
09-03-2010, 01:51 PM
حضرتك ممكن تتواصل مع مصرف ابو ظبى الاسلامى وانا اعتقد ان شاء الله انك هتلاقى كل الحضرتك عايزة ودة عن تجربه شخصيه وممكن تتواصل ايضا مع كلا من
1- بيت التمويل المصرى السعودى
2- بنك فيصل الاسلامى
دة على حد علمى وبارك الله فيك وثبتك على طاعه ان شاء الله

dodix
09-03-2010, 03:56 PM
استاذ سيف : اتمنى انك تقدر تساعدنى وترد علية xpreatorians@yahoo.com (xpreatorians@yahoo.com)
انا عايز عربية نيو اكسنت سبورت هدفع 40000والباقى على 36شهر وضماناتى هى عندى محل ماجره من الباطن بموافقة صاحبه وشاهد كمان ع العقد 1250 جنيه وسايبر فى القاهرة ايجار طبعا لمدة سنتان والمدة هتزيد ان شاء الله بس مش مطلع سجل تجارى عشان اريح دماغى من المصنفات وشقة فى بيت ملكى انا واخويا وعداد الكهربا باسمى عايز اعرف تنفع الضمانات دى ولا لا وكمان لو هستلم هيكون بعد اد ايه ويكون من غير بنك تقسيط مباشر شامل كل المصاريف ارجو الرد بعد اذن حضرتك علما بان البطاقة مكتوب بها حاصل على ثانوية عامة

سلام أبوالسيد
09-03-2010, 10:00 PM
شكراً جزيلاً وبارك الله فيك على الرد على إستفساري وعلى هذه المعلومات ولكن أرجو المعذرة على الأسئلة الكثيرة ماهى نوع السيارة المناسبة والعملية جعل الله هذا المجهود :260309~146:فى ميزان حسناتك

صبرى محمد
22-03-2010, 09:15 PM
السلام عليكم استاذا سيف ان عايز نيواكسنت منوال 2010 ادفع من 55 الى60 الف جنية والباقى على سنة +15 الف فى اخر السنة والباقى اقساط شهرية تقسيط مباشر بدون تامين الضمانات ان موظف فى شركة خاضعة للبترول + ضامن موظف فى شركة كبيرة تليفون 0107214243 ارجو الاهتمام وشكرا

saif el din
25-03-2010, 03:14 PM
استاذ سيف : اتمنى انك تقدر تساعدنى وترد علية xpreatorians@yahoo.com (xpreatorians@yahoo.com)
انا عايز عربية نيو اكسنت سبورت هدفع 40000والباقى على 36شهر وضماناتى هى عندى محل ماجره من الباطن بموافقة صاحبه وشاهد كمان ع العقد 1250 جنيه وسايبر فى القاهرة ايجار طبعا لمدة سنتان والمدة هتزيد ان شاء الله بس مش مطلع سجل تجارى عشان اريح دماغى من المصنفات وشقة فى بيت ملكى انا واخويا وعداد الكهربا باسمى عايز اعرف تنفع الضمانات دى ولا لا وكمان لو هستلم هيكون بعد اد ايه ويكون من غير بنك تقسيط مباشر شامل كل المصاريف ارجو الرد بعد اذن حضرتك علما بان البطاقة مكتوب بها حاصل على ثانوية عامة

عزيزى ممكن اعرف طريقة الاتصال بك
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
25-03-2010, 03:20 PM
السلام عليكم استاذا سيف ان عايز نيواكسنت منوال 2010 ادفع من 55 الى60 الف جنية والباقى على سنة +15 الف فى اخر السنة والباقى اقساط شهرية تقسيط مباشر بدون تامين الضمانات ان موظف فى شركة خاضعة للبترول + ضامن موظف فى شركة كبيرة تليفون 0107214243 ارجو الاهتمام وشكرا

احاول الاتصال بك
للاستفسار السريع
0125485222

رمزى البيلى
25-03-2010, 03:39 PM
احبائى مافيش بنك بيمتلك سيارة قبل كتابة الاستمارة الخاصة بالبيع

saif el din
25-03-2010, 05:32 PM
احبائى مافيش بنك بيمتلك سيارة قبل كتابة الاستمارة الخاصة بالبيع

عزيزى ارجوا توضيح طلب حضرتك
للاستفسار السريع
0125485222

محتاج مساعدة
26-03-2010, 10:16 AM
السلام عليكم

اخواني ياليت مساعده

مطلوب لانسر 2008
سوبر اكشن (سبورت)
1600 سي سي
اللون فيراني
فبريكه برا وجوا
العداد من 30 ال 50 الف كيلو
بدون رش بحالة الزيرو
(بشرط فحص العربيه )
اقصى حد 90 الف
وممكن دفع مقدم 80 الف
وتقسيط عشره على 8 شهور

اتمنا من لديه العربيه بهذه المواصفات
يرجا الاتصال على رقم 0197683765

أ\سيف الدين
ارجو الاسراع بالرد للأهمية

الفارس84
26-03-2010, 10:35 AM
استاذ سيف الدين مشكور اوي على المجهود اللي بتعمله وربنا يكون بعونك

انا بدور على سكودا اكتافيا A5 2006 تكون فل كامل جنوط وفوج لايت وكاسيت عريض واتمنا لو كان لون سيلفر او فيراني بس شرط بدون رش تكون فبريكه دواخل وخوارج يعني تكون ماشية من 50 لي 80 الف وتكون في حدود 95000 او 100000 الف
دفعه اولى (83000 الف)
وقسط شهري مابين 1000 الى 1500 لمده لا تتجاوز السنه
واتمنا يكون خلال الاسبوع ده لاني مستعجل

0108887209

اخي سيف الدين ارجو الرد على الاستفسار

mohamed_21
26-03-2010, 12:22 PM
مشكوووووووووووووووووووووووووووووووووووور

saif el din
28-03-2010, 05:39 PM
السلام عليكم

اخواني ياليت مساعده

مطلوب لانسر 2008
سوبر اكشن (سبورت)
1600 سي سي
اللون فيراني
فبريكه برا وجوا
العداد من 30 ال 50 الف كيلو
بدون رش بحالة الزيرو
(بشرط فحص العربيه )
اقصى حد 90 الف
وممكن دفع مقدم 80 الف
وتقسيط عشره على 8 شهور

اتمنا من لديه العربيه بهذه المواصفات
يرجا الاتصال على رقم 0197683765

أ\سيف الدين
ارجو الاسراع بالرد للأهمية

عزيزى لو ظهرت حاجة هبلغك
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
28-03-2010, 05:43 PM
استاذ سيف الدين مشكور اوي على المجهود اللي بتعمله وربنا يكون بعونك

انا بدور على سكودا اكتافيا A5 2006 تكون فل كامل جنوط وفوج لايت وكاسيت عريض واتمنا لو كان لون سيلفر او فيراني بس شرط بدون رش تكون فبريكه دواخل وخوارج يعني تكون ماشية من 50 لي 80 الف وتكون في حدود 95000 او 100000 الف
دفعه اولى (83000 الف)
وقسط شهري مابين 1000 الى 1500 لمده لا تتجاوز السنه
واتمنا يكون خلال الاسبوع ده لاني مستعجل

0108887209

اخي سيف الدين ارجو الرد على الاستفسار

ارجوا ان اعرف ضمنات حضرتك
للاستفسار السريع
0125485222

الفارس84
28-03-2010, 09:21 PM
ا\سيف الدين

انا مش مصري
وطالب
ايه الضمانات المطلوبه

socialwork
04-04-2010, 03:23 PM
سلام عليكم فيه يا جماعة شركة اسمها عرفة عنوانها 2 أ عمارات الهيئه العربية للتصنيع - مكرم عبيد امام مفكو حلوان - م . نصر وارقام تليفوناتها :26709517 – 22730137 انا عمال بدور علي شركة او معرض كويسين عايز اجيب اسبرانزا A113 2010 ولقيت ارقام الشركة دي بالصدفة يعني اتصلت بيهم وسالتهم علي الاسعار قالولي هتدفع 12750 مقدم و850 قسط علي 6 سنين والفايدة 8% انا ما روحتش صراحة هناك كان تليفون بس فدلوقتي عايز اعرف علشان الواحد مش يتنصب عليه هي اللي يعملو بالظبط

عبد الله نائل
08-04-2010, 05:34 PM
اخى:
انا طالب سيارة ربع نقل مقدم 2000 وقسط 500 فى الشهر
الايميل : ABDALLAHELSHAMY@YMAIL.COM

semsem 2010
08-04-2010, 06:17 PM
الاخ ‏
سيف ‏

بعد التحيه
معى خمسه وعشرون الف جنيه
واريد سياره تيريوس
الضمانات

.مفردات مرتب زوجي
.سجل تجارى باسمى
.اعمل فى فندق بعقد

massoft
13-04-2010, 03:18 AM
موضوع مفيد و منظم
و فعلا افادنى

بشكل كبير

saif el din
14-04-2010, 06:12 PM
الاخ ‏
سيف ‏

بعد التحيه
معى خمسه وعشرون الف جنيه
واريد سياره تيريوس
الضمانات

.مفردات مرتب زوجي
.سجل تجارى باسمى
.اعمل فى فندق بعقد

ممكن اعرف طريقة الاتصال بحضرتك
للاستفسار السريع
0125485222

ossama saied
26-04-2010, 02:02 PM
انا عايز اشتري عربيه اسبيرانزا تيجو 1600 ومعايا 20000 واقسط الباقي علي 3 سنوات
بس انا بعمل اعمال حره في تجاره الادويه ومعنديش سجل تجاري ارجو الرد سريعا شكرا 0169977973

saif el din
26-04-2010, 06:04 PM
انا عايز اشتري عربيه اسبيرانزا تيجو 1600 ومعايا 20000 واقسط الباقي علي 3 سنوات
بس انا بعمل اعمال حره في تجاره الادويه ومعنديش سجل تجاري ارجو الرد سريعا شكرا 0169977973

ممكن اعرف حضرتك مقيم فين وممكن تكلمنى لانى اتصلت بيك الساعة 6 مساء ولا احد يجيب
للاستفسار السريع
0125485222

محمود ماضي
28-04-2010, 04:10 AM
اريد سيارة سوزوكي فان زيرو لكن بدون بنك ياريت الاهتمام بالموضوع هذا رقم التليفون الخاص بي 0104307929

saif el din
28-04-2010, 05:50 PM
اريد سيارة سوزوكي فان زيرو لكن بدون بنك ياريت الاهتمام بالموضوع هذا رقم التليفون الخاص بي 0104307929
تم الاتصال
للاستفسار السريع
0125485222

KHALED1985
29-04-2010, 07:09 PM
عاوز اشترى تويوتا كورولااو لانسر اسبورت 2010 جميع الكماليات اوتوماتك ياريت تكون تويوتا.. ادفع ثلاثون الف جنيها مقدم وقسط من 2000 الى 2500 شهريا ويكون تقسيط مباشر افضل ارجو سرعة الرد جزاكم الله خيرا جزاك الله خيرا سيف على مجهودك

khalidelhussein@yahoo.com

saif el din
29-04-2010, 08:02 PM
عاوز اشترى تويوتا كورولااو لانسر اسبورت 2010 جميع الكماليات اوتوماتك ياريت تكون تويوتا.. ادفع ثلاثون الف جنيها مقدم وقسط من 2000 الى 2500 شهريا ويكون تقسيط مباشر افضل ارجو سرعة الرد جزاكم الله خيرا جزاك الله خيرا سيف على مجهودك

khalidelhussein@yahoo.com

عزيزى ممكن اعرف ضمنات حضرتك اية
وطريقة الاتصال بك او تكلمنى
للاستفسار السريع
0125485222

KHALED1985
29-04-2010, 08:24 PM
اولا شكرا على ردك سيف ربنا يكرمك ..
فيه ضامن احدافراد العائلة وفيه مفرادت مرتب ولو مطلوب اى نوع اخر من الضمانات ياريت تذكرها .. وياريت سيف تعرفنى هيبقى الوضع ايه بالنسبة لتويوتا كورولا 2010 اوتوماتك زيرو .. والفائدة قد ايه.. وشكرا على مجهودك

saif el din
29-04-2010, 09:14 PM
اولا شكرا على ردك سيف ربنا يكرمك ..
فيه ضامن احدافراد العائلة وفيه مفرادت مرتب .. وياريت سيف تعرفنى هيبقى الوضع ايه بالنسبة لتويوتا كورولا 2010 اوتوماتك زيرو .. والفائدة قد ايه
انا عايز اعرف ضمنات المشترى اية مش بسال على ضمان حد من اقاربة يعنى عايز اعرف معاة مفردات مرتب المشترى ولا سجل تجارى بطاقة ضريبية ولا اية بالضبط
للاستفسار السريع
0125485222

KHALED1985
29-04-2010, 09:29 PM
اه سيف فيه مفردات مرتب .. هل مطلوب حد ادنى للمرتب يغطى قيمة القسط ولا مش شرط
رقم الموبيل الخاص بى 0108297786

saif el din
07-05-2010, 08:30 PM
اه سيف فيه مفردات مرتب .. هل مطلوب حد ادنى للمرتب يغطى قيمة القسط ولا مش شرط
رقم الموبيل الخاص بى 0108297786
شكرا لاتصالك وتم المتابعة
للاستفسار السريع
0125485222

اسما
08-05-2010, 03:14 PM
السلام علكم ورحمة الله كيف الجميع انا طلبت صور للسيارة فيرنا ولم يصلنى الرد وعيزة عيوبها ومميزتها وهل اشتريها ولا لاء

:waving:السلام علكم ورحمة الله كيف الجميع انا طلبت صور للسيارة فيرنا ولم يصلنى الرد وعيزة عيوبها ومميزتها وهل اشتريها ولا لاءعيزة الافادة عن السيارة

:waving:السلام علكم ورحمة الله كيف الجميع انا طلبت صور للسيارة فيرنا ولم يصلنى الرد وعيزة عيوبها ومميزتها وهل اشتريها ولا لاء

<link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5Csaef%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsoht ml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.EmailStyle15 {mso-style-type:personal; mso-style-noshow:yes; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Arial; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; color:windowtext;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style> حضرتك علشان تركب عربية هتكون اقل شى هى الماروتى وهيكون قسطك <o:p></o:p>
490 فى الشهر مفيش عربية اقل من كدة<o:p></o:p>
0125485222
ملحوظة لا تكثر من تكرار الطلب حيث اننى اقوم بالرد
<o:p></o:p>
لو سمحت استاذ سيف انا عايزا اشترى سيارة هونداى فيرنا وادفع خمسة وعشرين وقسط 1000 شهرى والضمانات الى انتوا عيزىنها وعايزة اعرف كام الفايدة تكون

saif el din
09-05-2010, 06:36 PM
:waving:

لو سمحت استاذ سيف انا عايزا اشترى سيارة هونداى فيرنا وادفع خمسة وعشرين وقسط 1000 شهرى والضمانات الى انتوا عيزىنها وعايزة اعرف كام الفايدة تكون
حضرتك ممكن تكلمينى او تقولى طريقة الاتصال بحضرتك
للاستفسار السريع
0125485222

KHALED1985
17-05-2010, 04:45 PM
مطلوب تويوتا كورولا اتوماتيك زيرو2010 1600cc تقسيط مباشر بدون بنك مقدم 40 الف جنية وقسط شهرى 2500 شهريا.. يوجد ضمانات مفردات مرتب ..ارجو معرفة الفائدة كام

mohamed_0085@yahoo.com (mohamed_0085@yahoo.com)

ت / 0108297786

khaled81
21-05-2010, 05:44 PM
مطلوب لانسر سوبر اكشن جميع الكماليات اتوماتيك دفع 40 الف مقدم وقسط شهرى 2500 / 3000 شهريا يكون تقسيط مباشر مع معرض ..ارجو معرفة هل ممكن .. والفائدة كام

saif el din
23-05-2010, 04:38 PM
مطلوب تويوتا كورولا اتوماتيك زيرو2010 1600cc تقسيط مباشر بدون بنك مقدم 40 الف جنية وقسط شهرى 2500 شهريا.. يوجد ضمانات مفردات مرتب ..ارجو معرفة الفائدة كام

mohamed_0085@yahoo.com (mohamed_0085@yahoo.com)

ت / 0108297786
شكرا على اتصالك وفى انتظار ترتيباتك لبداء الشراء
للاستفسار السريع
0125485222

goofy301
23-05-2010, 09:12 PM
السلام عليكم ورحمة الله...
ابحث عن سيارة فورد مونديو موديل 2000 على ان ادفع 50% من ثمنها و تقسيط الباقى

titoo
01-06-2010, 08:28 AM
جراند ايجيبت موتورز -عباس العقاد ( مدينة نصر)

saif el din
01-06-2010, 01:54 PM

ممكن اعرف ضمنات حضرتك كمان حضرتك مقيم فى القاهرة ولا لا
للاستفسار السريع
0125485222

حسام باشا حسنين
08-06-2010, 01:13 AM
عاوووووووووووز عربية جديدة او مستعمله فيرنا او لانسر او هونداي بمقدم 5000 وكل شهر 1000 ptmnlo123per1106ptmnlo123per1106ptmnlo123per1147

وبعتلك ايملي تليفونى وظروفى hossam_hassanin2001@yahoo.com

saif el din
08-06-2010, 01:41 PM
عاوووووووووووز عربية جديدة او مستعمله فيرنا او لانسر او هونداي بمقدم 5000 وكل شهر 1000 ptmnlo123per1106ptmnlo123per1106ptmnlo123per1147

وبعتلك ايملي تليفونى وظروفى hossam_hassanin2001@yahoo.com
تم الرد على رسالتك
للاستفسار السريع
0125485222

goofy301
08-06-2010, 03:35 PM
واقيم فى القاهرة ومفردات راتب 4000جم شهرى

saif el din
09-06-2010, 03:10 PM
واقيم فى القاهرة ومفردات راتب 4000جم شهرى

حضرتك ممكن تكلمنى او تقولى طريقة الاتصال بك
للاستفسار السريع
0125485222

عمرو_ديجتال
09-06-2010, 06:34 PM
عاوزعربيه هينداى فرنا 2010 بالتقسيط عاوز ادفع 20000 وقسط 1500 كل شهر وانا من بورسعيد عاوز اعرف نظام التقسيط ويكون تقسيط اسلامى

saif el din
10-06-2010, 06:22 PM
عاوزعربيه هينداى فرنا 2010 بالتقسيط عاوز ادفع 20000 وقسط 1500 كل شهر وانا من بورسعيد عاوز اعرف نظام التقسيط ويكون تقسيط اسلامى
عزيزى ممكن اعرف ضمنات حضرتك اية كمان ممكن تكلمنى او تقولى طريقة الاتصال بك
للاستفسار السريع
0125485222

sost36
13-06-2010, 01:27 AM
استاذ سيف
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا عايز اشترى سيارة كيا سيراتوا جميع الكماليات SX ومعايا 65000 وهى تمنها 120000 وممكن اجيب شيكات القبض علشان الشركة مبترضاش تعطى خطاب hr وسيادتكم جزيل الشكر

saif el din
14-06-2010, 06:15 PM
استاذ سيف
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا عايز اشترى سيارة كيا سيراتوا جميع الكماليات SX ومعايا 65000 وهى تمنها 120000 وممكن اجيب شيكات القبض علشان الشركة مبترضاش تعطى خطاب hr وسيادتكم جزيل الشكر
للاستفسار السريع
0125485222

sost36
14-06-2010, 11:52 PM
للاستفسار السريع
0125485222
تليفونى الشخصى هو 0114472005 واسمى محمد عبد الرزاق
ptmnlo123per159

جاسر مقدام
17-06-2010, 01:41 PM
عاوز سيارة هيونداي نيو اكسنت سبورت 2011 بالتقسيط بمقدم 35000 والباقي على 5 سنوات انا لدي محل قطع غيار وايضا اعمل مدرس بالتربية والتعليم لكن مازال مفردات مرتبي صغيرة لايتعدى 500 جنيه شوف الضمانات المطلوبة

تليفوني 0125317053

saif el din
17-06-2010, 03:54 PM
تليفونى الشخصى هو 0114472005 واسمى محمد عبد الرزاق
ptmnlo123per159
حاولت الاتصال بك اكثر من مرة ياما حضرتك نايم يام لا تجيب
انتظر تحديد وقت مناسب للاتصال
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
17-06-2010, 03:55 PM
عاوز سيارة هيونداي نيو اكسنت سبورت 2011 بالتقسيط بمقدم 35000 والباقي على 5 سنوات انا لدي محل قطع غيار وايضا اعمل مدرس بالتربية والتعليم لكن مازال مفردات مرتبي صغيرة لايتعدى 500 جنيه شوف الضمانات المطلوبة
تليفوني 0125317053
شكرا على اتصالك وفى انتظار تجهيز ورق حضرتك
للاستفسار السريع
0125485222

mo_mostafa
25-06-2010, 04:33 PM
السلام عليكم

ارغب في شراء سياره كيا سيراتو LX اوتوماتيك - سوف ادفع 50% من ثمن السياره والباقي على ثلاث سنوات - بضمان مفردات مرتب يغطى ثلاثة اضعاف القسط

المطلوب :

تقسيط مباشر بدون بنك
لا يشترط تامين
لا يوجد شرط غرامة تاخير او عوض تاخير بالعقد

hanyyossry
26-06-2010, 08:22 PM
بارك الله فيك على مجهودك أرجو رايك ومشوارتك فى السيارة أسبرينزا تيجو هل هى سيارة جيدة أم لا ؟ وكذلك أرجو مساعدتك فى شرائها بالتقسيط ممكن أدفع 20000 جم وأقسط الباقى بس ياريت القسط ميعديش 1000 جم ولك منى جزيل الشكر . تليفونى 0126876110

saif el din
27-06-2010, 02:37 PM
السلام عليكم

ارغب في شراء سياره كيا سيراتو LX اوتوماتيك - سوف ادفع 50% من ثمن السياره والباقي على ثلاث سنوات - بضمان مفردات مرتب يغطى ثلاثة اضعاف القسط

المطلوب :

تقسيط مباشر بدون بنك
لا يشترط تامين
لا يوجد شرط غرامة تاخير او عوض تاخير بالعقد
عزيزى
تقسيط مباشر مفيش مشكلة
بدون تامين مممكن
موضوع الغرمات دة عايز افهمة من حضرتك يعنى حضرتك ممكن تتاخر فى سداد القسط لمدة اكثر من 3 و4 اشهر واكثر ومش عايز تدفع غرمات
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
27-06-2010, 02:38 PM
بارك الله فيك على مجهودك أرجو رايك ومشوارتك فى السيارة أسبرينزا تيجو هل هى سيارة جيدة أم لا ؟ وكذلك أرجو مساعدتك فى شرائها بالتقسيط ممكن أدفع 20000 جم وأقسط الباقى بس ياريت القسط ميعديش 1000 جم ولك منى جزيل الشكر . تليفونى 0126876110
ممكن اعرف ضمنات حضرتك اية
للاستفسار السريع
0125485222

hanyyossry
28-06-2010, 12:05 AM
أنا أعمل فى مكتب محاسب قانونى دخلى 2500 جم ويوجد ضامن قطاع عام مرتبه 600 جم فهل يكفى أم لا ؟ ثم لم تقل لى رايك فى السيارة تيجو .

OM ANAS
29-06-2010, 01:16 PM
PLZ I WANT 2 KNOW ABO 3ABD ELRA7MAN ETASAL BE ELMA3ARED DE WALA NO W 2ALOLK EH 3ALA TA2SEET ELMOBASHER W EH SHOROTO???????????

3AWZA A3RAF 7AD ETSAL BELMA3ARED DE W TA3AMAL MA3AHA BELTA2SEET ELMOBASHER W EH ELSHOROT W SHOKRAN?????

saif el din
30-06-2010, 08:32 PM
أنا أعمل فى مكتب محاسب قانونى دخلى 2500 جم ويوجد ضامن قطاع عام مرتبه 600 جم فهل يكفى أم لا ؟ ثم لم تقل لى رايك فى السيارة تيجو .
ممكن حضرتك تكلمنى او اعرف طريقة الاتصال بك
للاستفسار السريع
0125485222

saif el din
30-06-2010, 08:59 PM
PLZ I WANT 2 KNOW ABO 3ABD ELRA7MAN ETASAL BE ELMA3ARED DE WALA NO W 2ALOLK EH 3ALA TA2SEET ELMOBASHER W EH SHOROTO???????????

3AWZA A3RAF 7AD ETSAL BELMA3ARED DE W TA3AMAL MA3AHA BELTA2SEET ELMOBASHER W EH ELSHOROT W SHOKRAN?????
ارجوا التوضيح
ناس كثيرة بتتصل بى واسف لعدم تزكرى جميع الاسماء
للاستفسار السريع
0125485222

ادهم عمرو
04-07-2010, 04:18 PM
سيارة تاكسى للبيع

saif el din
04-07-2010, 06:13 PM
سيارة تاكسى للبيع
ارجوا التوضيح