العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > هوندا Honda

قديم 27-01-2012, 02:36 PM
الصورة الرمزية ahmed_menaiem
ahmed_menaiem ahmed_menaiem غير متواجد حالياً
التخصص العملى: import & export
هواياتي: modified cars

ahmed_menaiem is a jewel in the roughahmed_menaiem is a jewel in the roughahmed_menaiem is a jewel in the rough
افتراضي ارجو المساعده من خبراء الهوندا

السلام عليكم

1 كنت عايز الفرق بين مواتير الهوندا من موديل 1992 حتى 2000 و السيريال نمبر بتاعها و بكام و ايه اللى مطلوب فيها

2 لانى كنت عاوز استورد مواتير هوندا من اليابان بس بصراحة مبفهمش فيهم و انا شايف ان التجار بتوع الهوندا بيرفعوا فى الاسعار جدا علشان كده انا قررت استورد مواتير هوندا بجانب شغلى انا متخصص لانسر بس

3 يا ريت لو فى صور للمواتير اللى مطلوبة جدا و سعرها فى السوق و احاول ان شاءالله اوفرها باسعار اقل من السوق بكتير ان شاءالله

قديم 30-01-2012, 11:04 AM
الصورة الرمزية mshamy
mshamy mshamy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Executive Management
هواياتي: Cars & PCs

mshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو المساعده من خبراء الهوندا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_menaiem مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

1 كنت عايز الفرق بين مواتير الهوندا من موديل 1992 حتى 2000 و السيريال نمبر بتاعها و بكام و ايه اللى مطلوب فيها
2 لانى كنت عاوز استورد مواتير هوندا من اليابان بس بصراحة مبفهمش فيهم و انا شايف ان التجار بتوع الهوندا بيرفعوا فى الاسعار جدا علشان كده انا قررت استورد مواتير هوندا بجانب شغلى انا متخصص لانسر بس
3 يا ريت لو فى صور للمواتير اللى مطلوبة جدا و سعرها فى السوق و احاول ان شاءالله اوفرها باسعار اقل من السوق بكتير ان شاءالله
أشهر محركات الهوندا المطلوبة هي:
1- سلسلة ال D 15 + D16
2- سلسلة ال B16

قال رسول الله صلي الله عليه وسلم‏(‏ إن لله عبادا اختصهم بقضاء حوائج الناس‏,‏ حببهم إلي الخير‏,‏ وحبب الخير إليهم‏,‏ هم الآمنون من عذاب الله يوم القيامة‏).‏
قديم 30-01-2012, 08:35 PM
midobravreheart midobravreheart غير متواجد حالياً

midobravreheart is on a distinguished road
افتراضي رد: ارجو المساعده من خبراء الهوندا

عايز تطلع فلوس جامده وحاجات حلوه اشتغل في b16a موتور حلو قوي وغالي والشعب ده بيموت فيه sir وكماان لو تجيب ال gsr
واشتغل على d16z و ال d16y وكمان ال d15b دوبل فتيك
دول اشهر حاجه بتتباع وكويس في مصر