المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : شركة قناة السويس للتامين عروض تامين السيارات متميز جدا

الصفحات : 1 [2] 3

تامين سيارات
13-10-2010, 02:47 AM
يا أستاذ عمرو انا بقالى إسبوع بكلم شركة التأمين بتاعتكوا عشان تروح التوكيل تعاين العربية ومفيش حد معبرنى لدرجة إنهم بقوا يقفلوا التليفون حاجة مملة جدا ومعتقدش إن ده رد فعل كويس لناس وثقت فيكم انا ناوى اشتكى فى خدمة المستهلك بجد

السلام عليكم يا استاذى الكريم

ياريت تقول انت بتتعامل مع مين فى الشركة و انا ابلغة بالمعاينة بتاعتك او ممكن تتصل بيا زى ما كتير من الاعضاء الكرام بيتصلو بيا و بساعدهم و لك مطلق الحرية ان تشتكى فى اى جهة مسؤولة لكن نشوف المشكلة فين الاول ممكن فى المقايسة نعرف الاول المشكلة فين الاول و الى يريحك انا ممكن اساعدك فية بس ياريت اعرف انت بتتعامل مع مين فى الشرة و مين الى اصدرلك الوثيقة

تامين سيارات
16-10-2010, 03:05 PM
السلام عليكم يا استاذى الكريم

ياريت تقول انت بتتعامل مع مين فى الشركة و انا ابلغة بالمعاينة بتاعتك او ممكن تتصل بيا زى ما كتير من الاعضاء الكرام بيتصلو بيا و بساعدهم و لك مطلق الحرية ان تشتكى فى اى جهة مسؤولة لكن نشوف المشكلة فين الاول ممكن فى المقايسة نعرف الاول المشكلة فين الاول و الى يريحك انا ممكن اساعدك فية بس ياريت اعرف انت بتتعامل مع مين فى الشرة و مين الى اصدرلك الوثيقة

لماذا لم تتصل بى

arch_msaid
17-10-2010, 03:46 PM
المشكلة إتحلت الحمد لله معاهم بس بسبب التأخير ده العربية لسه فى التوكيل لحد النهاردة من يوم الثلاثاء اللى قبل الفات حتى اليوم وليه فاضل اسبوع عشان خاطر فانوس هايتغير وسمكرة باب

تامين سيارات
18-10-2010, 01:17 AM
المشكلة إتحلت الحمد لله معاهم بس بسبب التأخير ده العربية لسه فى التوكيل لحد النهاردة من يوم الثلاثاء اللى قبل الفات حتى اليوم وليه فاضل اسبوع عشان خاطر فانوس هايتغير وسمكرة باب

شكرا لردك و بالتوفيق و تحت امرك

تامين سيارات
27-10-2010, 04:00 AM
مازال العرض مستمر

تامين سيارات
31-10-2010, 01:54 PM
السلام عليكم

سعر التامين للسيارا ت ا لاكثر من 300.000 جنية 3.25 بدون تحمل لسنوات 2011-2010-2009-2008-2007

سعر التامين للسيارات الاقل من 300.000 جنية 4.25 بدون تحمل لسنوات 2001-2010-2009-2008-2007

مع خدمة مميزة فى التعويض

+++++ تخفيض 25% لاى وثيقة معاش او حياة

تامين سيارات
04-11-2010, 12:28 AM
مازال العرض مستمر لتامين السيارت و تامين برنامج المعاش التكميلى

تامين سيارات
06-11-2010, 03:05 AM
نرحب بالجميع و نتمنى تقديم خدمة متميزة

تامين سيارات
08-11-2010, 01:27 AM
كل عام و انتم بخير بمناسبة عيد الاضحى المبارك

تامين سيارات
10-11-2010, 04:26 PM
كل عام و انتم بخير بمناسبة عيد الاضحى المبارك

تامين سيارات
12-11-2010, 05:08 PM
كل سنة و انتم طيبين

ABCABCABC
12-11-2010, 06:06 PM
الأستاذ / عمرو احمد - بداية اشكرك على إهتمامك بالرد على عملائك و أسلوبك اللائق فى ذلك و الى يوضح بشده مدى حبك لعملك بشركة قناة السويس للتأمين .

وأرجو الرد على إستفسارتى حيث أننى مقبل على شراء سيارة رينو لوجان هاف ابوبشن سعرها ( 64500 ) إنشاء الله بعد العيد وأرغب فى التأمين على السيارة وأرجو إفادتى فى الأتى :

1 - إجراءات التأمين على السيارة الزيرو قبل الترخيص أيه - و هل مطلوب معاينة - و ما هى الإجراءات المطلوبة لعمل الـتأمين و بتم فين و بتاخد وقت أد أيه .

2- قيمة قسط التأمين كام لبدون التحمل و كام للتحمل بنسبة 4فى الألف .

3 - هل الـتأمين بدون نسبة تحمل له أى مزايا أخرى - أو بمعنى أخر هل التأمين بنسبة تحمل قد يحمل المؤمن أى مصاريف أخرى أو تحملات أخرى خلاف فقط الـ 4 فى الف من قيمة السيارة ( مبلغ التامين )

4- أنا سألت السؤال السابق لسبب هو أن الفرق بين قسط بدون التحمل و التحمل حوالى 450 جنية فى سعر القسط السنوى - فى حين أن نسبة التحمل فى الحادثة الواحدة حوالى 250 جنية - يعنى من مصلحة المؤمن أنه يأمن بنسبة التحمل و يوفر الـ 450 جنيه وأنه لا قد الله و عمل حدثتين فى السنة الواحدة مش هيعدى الفرق ده - كمان الـ 4 فى الاف ده نسبة صغيرة بالمقارنة بأنى هاخد 20% من قيمة القسط - و دى وجهة نظرى الشخصية المتواضعة - إلا أذا كان فى تحملات أخرى غير هذه النسبة الـ 4 فى الألف .

4 - مبلغ التأمين للمسئولية المدنيه كام - و مين اليى بيطالب بيه أنا كمؤمن و لا المضرور - و هل بيتبع نفس النظام برضو يعنى بيروح يجيب مقايسة و يقدمها للشركة و يصرف بشيك و لا بتكون أزاى ز

5- نسب الهلاك كام عندك سواء فى الإصلاح أو الهلاك الكلى أو السرقة - وعند الهلاك الكلى نسب الأهلاك بتكون نسبة معروفى و لا بتكون بناء على تقدير خبير الشركة

6- بتخصم كام عند الأصلاح فى التوكيل

ABCABCABC
12-11-2010, 06:18 PM
سؤال تانى يا أستاذ عمرو :

فى حاله تجديد الوثيقة لديكم بيكون الخصم على قسط السنة التالية أد أيه - و هل بيتم إعدادة تقييم السيارة أو بيتم خصم من قيمتها بنسبة معينة لتحديد قيمة الملبلغ الـتأمينى - و نسبة قسط التأمين بعد مرور سنة على الموديل كام أصلاً

السؤال الأخير : أيه موضوع التأمين على الحياه بصفه عامة - و المزيا فى حالة الـامين على السيارة

و شكراًROSE4U

Nour Ahmed
12-11-2010, 10:31 PM
شركة قناه السويس الحمدلله من احسن الشركات وانا موظف هناك من حوالى 10 سنين بنتميز دائما بحسن المعامله ودفع التعويضات بنزاهه لا قدر الله واسعارنا الكويسه

Nour Ahmed
12-11-2010, 10:33 PM
السياره سعرها بيقل 10 % عن العام السابق + خصم 20 % فى حاله التجديد لو محصلش منك حوادث + ان شركى قناه السويس متميزه بسمعتها

تامين سيارات
13-11-2010, 01:10 AM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة كل عام و انت بخير

نجاو واحدة واحدة على الاسئلة :::
1- اجرءات التامين لو السيارة اترخصت و علقت نمر يبقى لازم تتعاين و تتصور و دة بيبقى فى الدقى شارع مصدق اما لو لم تستلم من المعرض فاجواب المرور يكفى من غير معاينة

2- بدون تحمل 2740 جنية و بتحمل 4 فى الالف 2250

3- الفرق بين الاتنين ان الى بتحمل مش هاتدفع الا 10% من قيمة المصناعيات و الاربعة فى الالف هاتدفع 250 جنية كل مرة تصلح فيها هذا هوة الفرق فقط

4- مبلغ التامين للمسئولية المدنية 10000 و انت مش من حقك تطلب بيها الا بمحضر و اثبات التلفيات و تطلع باسم المضرور

5- نسبة الهلاك 50% من ثمن السيارة

6- تخصم 10% من قيمة المصناعيات فى التوكيل

لو ما عملتش حوادث تاخد خصم 15 % السنة الى بعدها

8- موضوع تامين المعاش بتاخد خصم 20 % على وثيقة الحياة او المعاش

تحت امرك فى اى وقت اتمنى انى اكون فيدتك

ABCABCABC
13-11-2010, 09:40 AM
شكراً يا أستاذ عمرو على الإفادة - خصوصاً أنك وضحت حاجه جديدة فى الكلام أن الىي بتحمل مش بس بيدفع الـ 4 فى الألف ده كمان بيشيل 10% من تكلفة المصنعيات - ودى كان محور أهم أسئلتى - أنه فيه حاجه تانية مستخبية فى موضوع التحمل ده ولا لأه غير الأربعة فى الألف .

ويترى عندكم تكلفة إخطار و لا لأه و تكلفتها كام .

وكمان أن لاحظت أن الأسعار أتغيرت مؤخراً فى عروضك بعد أن كانت فى حدود 2.6 و 2.8 للتحمل و 3.25 3.40 للبدون - بهذه القيم الجديدة أصبحت 3.7 و 4.25 يا ترة أيه السبب و الزيادة دى فى قناة السويس فقط و لا فى كل الشركات

ABCABCABC
13-11-2010, 09:58 AM
سؤال تانى - لما بيتم تعويض المضرور بقيمة الحادث عن هلاك كلى أو عن إصلاح هل يتم خصم مقابل ما يسمى إهلاك قطع غيار من قيمة تعويض العلاك الكلى أو من قيمة المقابسة .

وفى حال ذلك كيف يتم تقدير هذه القيمة - بنسبة مؤية ثابتة أم بالمعاينة .

علشان واحد صاحبة كان مأمن على عربية - فى شركة أخرى عريقة جداً - لانسر خليجى كاملةبقيمة معدية الـ 100 ألأف و عمل حادثة طلعت العربية هلاك كلي - جت الشركة عملت للعربية إعادة تقييم لحساب سعرها السوقى قبل الحادثة و حاسبته على أساسه و ده من وجه نظر الشركة بالرغم أن الواحد بيكون مأمن بقيمة محددة معروفة سلفاً و على أساسة بيدفع القسط إلىي بيدخل خزبنة الشركة ,

و الغريب كمان ان الشركة خصمت من قيمة التأمين مبلغ 24000 جنيه قيمة الوسائد الهوائية على أساس انها قطع غيار مستهلكة - مع العلم أنها ما فتحتش أصلا فى الحادثة.

وف الأخر الراجل خد شيك بما لا يتعدى 40 ألف جنيه .

طب هوا مأمن ليه - وكمان لما الشركة بتخصم ثمن الوسائد من قيمة التعويض ليه بتاخد على ثمنها قسط تأمين من المؤمن فهلى أصلاً جز من العربية مدفوع عليه تأمين .

ممكن يا أستاذ عمر ترفعلنا صورة لعقد التأمين لدى شركتكم حت يتسنى لى فهم الموضوع أكتر

تامين سيارات
13-11-2010, 10:59 AM
شكراً يا أستاذ عمرو على الإفادة - خصوصاً أنك وضحت حاجه جديدة فى الكلام أن الىي بتحمل مش بس بيدفع الـ 4 فى الألف ده كمان بيشيل 10% من تكلفة المصنعيات - ودى كان محور أهم أسئلتى - أنه فيه حاجه تانية مستخبية فى موضوع التحمل ده ولا لأه غير الأربعة فى الألف .

ويترى عندكم تكلفة إخطار و لا لأه و تكلفتها كام .

وكمان أن لاحظت أن الأسعار أتغيرت مؤخراً فى عروضك بعد أن كانت فى حدود 2.6 و 2.8 للتحمل و 3.25 3.40 للبدون - بهذه القيم الجديدة أصبحت 3.7 و 4.25 يا ترة أيه السبب و الزيادة دى فى قناة السويس فقط و لا فى كل الشركات

السلام عليكم يوجد الان 10% من قيمة المصناعيات فقط و الحمد لله مافيش حاجة مستخبية خالص لانها مذكورة فى الوثيقة

الاخطار بدون اى مقابل مادى و لو حد طلب منك دة اشتكى فى الادارة

السعر مش زنبى ولهى دى الشركة و لما بتعلى السعر اهم حاجة عندها انا تعرف تعوضك فالنسبة دى بيحددها اكتوارى فى الشركة (الاكتوارى من يحسب قيمة الخطر )

تامين سيارات
13-11-2010, 11:03 AM
سؤال تانى - لما بيتم تعويض المضرور بقيمة الحادث عن هلاك كلى أو عن إصلاح هل يتم خصم مقابل ما يسمى إهلاك قطع غيار من قيمة تعويض العلاك الكلى أو من قيمة المقابسة .

وفى حال ذلك كيف يتم تقدير هذه القيمة - بنسبة مؤية ثابتة أم بالمعاينة .

علشان واحد صاحبة كان مأمن على عربية - فى شركة أخرى عريقة جداً - لانسر خليجى كاملةبقيمة معدية الـ 100 ألأف و عمل حادثة طلعت العربية هلاك كلي - جت الشركة عملت للعربية إعادة تقييم لحساب سعرها السوقى قبل الحادثة و حاسبته على أساسه و ده من وجه نظر الشركة بالرغم أن الواحد بيكون مأمن بقيمة محددة معروفة سلفاً و على أساسة بيدفع القسط إلىي بيدخل خزبنة الشركة ,

و الغريب كمان ان الشركة خصمت من قيمة التأمين مبلغ 24000 جنيه قيمة الوسائد الهوائية على أساس انها قطع غيار مستهلكة - مع العلم أنها ما فتحتش أصلا فى الحادثة.

وف الأخر الراجل خد شيك بما لا يتعدى 40 ألف جنيه .

طب هوا مأمن ليه - وكمان لما الشركة بتخصم ثمن الوسائد من قيمة التعويض ليه بتاخد على ثمنها قسط تأمين من المؤمن فهلى أصلاً جز من العربية مدفوع عليه تأمين .

ممكن يا أستاذ عمر ترفعلنا صورة لعقد التأمين لدى شركتكم حت يتسنى لى فهم الموضوع أكتر

بالنسبة للاهلاك الكلى لو عدت تكلفة السيارة نصف ثمنها الاستهلكات 10 % من قيمة السيارة و الوسائد الهوائية تحملها 25% فقط من ثمنها

هذا هو نظام التامين فى مصر هاتعمل اية

ABCABCABC
13-11-2010, 12:49 PM
يا باشا ألف شكر على ردك السريع و أوعى تزعل منى دى بتقى استفسارات بدور فى ذهنى عايز أعرفها قبل قبل ما أمن - وأنا مقتنع تماماً أن ثقل الشركة - أهم بكتير من سعر القسط - و شركة زى قناة السويس شركة حكومية 100% يعنى هيئة قناة السويس + المقاولون العرب - يعنى لو عندى مشكلة لا قدر الله أكيد هلاقى حد يحلهالى .

الطلب الأخير هل ممكن ترفع لنا صورة من عقد التأمين - علشان أنا عندى فضول كبير للإطلاع على بنود العقد قبل الإقبال على التأمين لدى أى شركة - خصوصاً أنى عمرى ما شوفت وثيقة تأمين على السيارات

تامين سيارات
13-11-2010, 01:19 PM
يا باشا ألف شكر على ردك السريع و أوعى تزعل منى دى بتقى استفسارات بدور فى ذهنى عايز أعرفها قبل قبل ما أمن - وأنا مقتنع تماماً أن ثقل الشركة - أهم بكتير من سعر القسط - و شركة زى قناة السويس شركة حكومية 100% يعنى هيئة قناة السويس + المقاولون العرب - يعنى لو عندى مشكلة لا قدر الله أكيد هلاقى حد يحلهالى .

الطلب الأخير هل ممكن ترفع لنا صورة من عقد التأمين - علشان أنا عندى فضول كبير للإطلاع على بنود العقد قبل الإقبال على التأمين لدى أى شركة - خصوصاً أنى عمرى ما شوفت وثيقة تأمين على السيارات
يا باشا انا اتشرفت بيك و اسال زى ما انت عاوز تحت امرك

شركة قناة السويس شركة مساهمة و المساهمين المقاولون العرب 60% و هيئة قناة السويس 40%

بالنسبة لصورة الوثيقة صعب اسف جدااا انى ارفعها لان فيها اختام ممكن تتكشف لحد فكرة مش سليم لكن ممكن اقابل حضرتك مافيش مشكلة و اخليك تقراء الوثيقة و اتشرف بيك

تامين سيارات
13-11-2010, 07:49 PM
شوف يا باشا مكانك فين و انا اقبلك لو تحب و اوريك الوثيقة

تامين سيارات
13-11-2010, 08:58 PM
كل عام و انتم بخير و صحة بعيد الاضحى المبارك

تامين سيارات
14-11-2010, 09:42 PM
العيد وصل يا احلى اعضاء كل سنة وانتم طيبين

تامين سيارات
15-11-2010, 05:14 AM
العيد وصل يا ناس يا عسل

تامين سيارات
17-11-2010, 01:22 PM
ايام مباركة يعودها ربنا باذنة

amrmohamed1975
17-11-2010, 10:24 PM
استاذ عمرو كل سنة و انت طيب عندي استفسار بالنسبة للتأمين انا معايا سيارة هيونداي ماتريكس 2010 مؤمن عليها فى مصر للتامين عايز اجدد الرخصة و امن عندك ايه الاجراءات و التكلفة بدون نسبة تحمل لو فيه موضوع السيارة البديلة لقدر الله لو فيه حادث و شكرا

تامين سيارات
18-11-2010, 01:23 AM
استاذ عمرو كل سنة و انت طيب عندي استفسار بالنسبة للتأمين انا معايا سيارة هيونداي ماتريكس 2010 مؤمن عليها فى مصر للتامين عايز اجدد الرخصة و امن عندك ايه الاجراءات و التكلفة بدون نسبة تحمل لو فيه موضوع السيارة البديلة لقدر الله لو فيه حادث و شكرا

السلام عليكم استاذ عمرو محمد و كل سنة و انت طيب

بالنسبة للسيارة النسبة من ثمن السيارة 4.25% بدون تحمل و 3.5% بتحمل 4 فى الالف

ولا يوجد فى قناة السويس نظام السيارة البديلة

و يشرفنا طبعا التعامل مع حضرتك و يسعدنا

تامين سيارات
20-11-2010, 11:38 AM
ياريت اعرف رايك فى الشرح للمعاش و باقى الوثائق

mummy_47
22-11-2010, 09:45 AM
استاذ عمرو..انا ان شاء الله مقبل على شراء BMW 523 مو 2005 السيارة قيمتها حوالي 250-230 الف ...يا ترى مبلغ التامين كام...حيث اني عايز:
-اعمل ايه قبل ما اشتري خصوصا لو اشتريت من شخص او من معرض.
-تامين كامل ضد الحوادث لا قد الله.
-تامين كامل للصيانة الدورية للسيارة بالتوكيل.
-هل قناة السويس لاصلاح السيارات بكفائة توكيل الب ام
- ولو انا مش معايا تكاليف اصلاح العربية في التوكيل(نظام ادفع وبعدين استرد )ومش عايز اصلح غير في التوكيل..ايه العمل)
-كيف يتم تحديد قيمة الهلاك الكلي ..بسعر الوثيقة المتفق عليها ام بسعر السوق .

مع خالص شكري وتقديري

تامين سيارات
22-11-2010, 08:18 PM
السلام عليكم mummy
تشرفنا بيك و يسعدنى التامل معك

قبل الشراء فحص السيارة جيد جداا و رفعها عند مركز متخصص و السؤال عن سعر مثيلاتها و التاكد من قيمة مخالفات السيارة ( يفضل الكشف يكون فى التوكيل او مركز يعرف فى الbmw

التامين ضد الحوادث موجود و بسعر معقول لموديل السيارة 4.25% نت قسمة ال 250.000 يعنى القسط يكون باذ الله 10600 جنية شامل الضريبة و مصاريف الاصدار

لا يوجد تامين للصيانة التامين يغطى الحادث الحريق السرقو كلى و جزئى

قناى السويس لصيانة السيارت جودتها جيدة جدااا و احسن من توكيلات كتير لكن مش زى توكيل البفارية bmw ما حدش هايفهم فى السيارة زى التوكيل و دة لاجهزة الكومبيوتر الموجودة بالسيارة

لو صلحت فىالتوكيل هاتدفع الاول و بعدين يطلع شيك يالقيمة مالهاش حل

يتم تحديد قيمة الهلاك الكلى فى تعدت تكاليف الاصلاح نصف ثمن السيارة يعنى لو السيارة ب 100.000 و تكاليف الحلدث تجاوزت 50.000 تهلك السيارة

انتى انى اكون فيدتك و اتمنى لك حظ وافر

تامين سيارات
23-11-2010, 10:44 AM
شكرا لثقتكم الغالية

تامين سيارات
23-11-2010, 06:59 PM
thanks for siet

تامين سيارات
24-11-2010, 08:29 PM
انا بسمع اسعار غريبة اووووى

تامين سيارات
25-11-2010, 12:22 PM
شكرا ليكم جداا اعضاء مصر موتورز

تامين سيارات
26-11-2010, 12:54 PM
السلام عليكم فى الفترة الاخيرة ناس كتير عاوزة تساعد فى التامين ياريت يبقو قد المسؤولية و ارجو من الاعضاء الحذر الشديد (what)(what)

jnaiem
02-12-2010, 11:16 AM
استاذ عمرو كل سنة و انت طيب عندي استفسار بالنسبة للتأمين
أنا كنت عاوز أعرف معلومات عن حاجتين
1- انا معايا سيارة سوزوكى ماروتى 2009 و عمله حوالى 8000 كم و بتابع الصيانة الدورية فى توكيل مودرن موتورز ( توكيلها) كنت عاوز أعرف هتقدر بكام و كام تكلفة التأمين عليها بالضبط و عاوز أعرف كل البنود بالتفصيل وماهى عروض الشركة فى هذا الوقت ولا أنتو ممكن تنزلو عرض أفضل بعد فترة قريبه
2- نظام التأمين لتعليم الآطفال و التأمين على الحياه ولو أشتركت فى ـتامين السيارة هل فى عرض مناسب ليه و لا هتر أشترك معاكو فى وثيقة ومع شركة أخرى فى وثيقة أخرى مع الشكر

تامين سيارات
03-12-2010, 05:16 AM
السلام عليكم استاذى العزيز
بالنسبة للسيارة الماروتى سوف يكون تقديرها 30000 جنية و النسبة 4.25% بدون اة تحمل و 3.5% بتحمل 4 فى الالف
يعنى 1275 جنية بدون تحمل
و بتحمل 4 فى الالف 1050 جنية و تدفع 120 جنية كل مرة تصلح فيها

بالنسبة لموضوع العرض الوثيقة و بنودها لا تغير فيها و لكن التغير فى السعر

البنود بالتفصيل ممكن اقابل حضرتك و اديك نسخة من الوثيقة تقراءها لا البنود كثيرة لكن التغطية سطو و حريق و حادث كلى و جزئى

بالنسبة لتامين الحياة و المعاشات و تعليم الاولاد يوجد عرض مغرى جداا عند اشتراكك بوثيقة السيارة بتاخد خصم 25% على وثيقة الحياة او المعاشات او تعليم الاولاد و يوجد انظمة ممتازة جدااا باسعار رائعة و لكن الموضوع لابد له من مقابلة للتكلم فى موضوع السيارة و بنودها و المعاشات و الحياة و تعليم الاولاد و ايجاد افضل برنامج تفضلة انتظر ردك

eman2205
03-12-2010, 11:18 AM
بالنسبة للسيارة الماروتى سعرها حوالى 30000 والنسبة 4 % بدون اى تحمل
و البنود واحدة فى كل الوثائق
بالنسبة لوثائق الحياة و التعليم اكيد هتتمتع بخصم كويس لما تأمن على العربية فى مصر للتأمين
و فى شرح للوثائق دة كلها موجود فى المنتدى ممكن تطلع علية و انا فى الخدمة
( ايمان مصر للتامين )

تامين سيارات
03-12-2010, 12:36 PM
بالنسبة لوثائق الحياة و التعليم اكيد هتتمتع بخصم كويس لما تأمن على العربية فى مصر للتأمين
( ايمان مصر للتامين )

شكرا لمعلوماتك القيمة

تامين سيارات
03-12-2010, 06:40 PM
السلام عليكم اتمنى انى اكون افدتك بصورة جيدة انتظر ردك

jnaiem
03-12-2010, 08:04 PM
السلام عليكم استاذى العزيز
بالنسبة للسيارة الماروتى سوف يكون تقديرها 30000 جنية و النسبة 4.25% بدون اة تحمل و 3.5% بتحمل 4 فى الالف
يعنى 1275 جنية بدون تحمل
و بتحمل 4 فى الالف 1050 جنية و تدفع 120 جنية كل مرة تصلح فيها
أولاً أحب أن أشكر سيادتك على الرد و الآهتمام و لكن
النسبة دى عليا جداً دنا جالى عرض بأقل من كده بكتير من شركات أخرى و نفس شركة حضرتك أزى تبقى كده وهل هتفضل النسبة عليا كده حتى لو أشتركت فى أى وثيقه أخرى معاها

بالنسبة لموضوع العرض الوثيقة و بنودها لا تغير فيها و لكن التغير فى السعر
معلش بنود الوثيقة تم عرضها أكثر من مره قبل كده و لكن بيبقى فى بعض التعديلات و الآضافات التى بيتم ذكرها فى التعليق و الرد على الآستفسارات و لكن أنا حابيب أن حضرتك ترسل لى كل بنود الوثيقة الحالية حتى أتمكن من دراستها و مقارنتها ببنود وثائق الشركات الآخرى و أكيد ده مكتوب عند حضرتك على الوورد
البنود بالتفصيل ممكن اقابل حضرتك و اديك نسخة من الوثيقة تقراءها لا البنود كثيرة لكن التغطية سطو و حريق و حادث كلى و جزئى
ده أكيد هيحصل لو فى نصيب
بالنسبة لتامين الحياة و المعاشات و تعليم الاولاد يوجد عرض مغرى جداا عند اشتراكك بوثيقة السيارة بتاخد خصم 25% على وثيقة الحياة او المعاشات او تعليم الاولاد و يوجد انظمة ممتازة جدااا باسعار رائعة و لكن الموضوع لابد له من مقابلة للتكلم فى موضوع السيارة و بنودها و المعاشات و الحياة و تعليم الاولاد و ايجاد افضل برنامج تفضلة انتظر ردك

ياريت تبعتلى تفاصيل عن هذة العروض لدراستها مع العلم بأنى ليس وحدى المهتم بهذا الموضوع يوجد بعض زملاء لى فى العمل كانو محتاجين معلومات عن هذا الموضوع فلو سيادتك تكرمت و أرسلت لى أفضل عروض على مستوى الشركات سوف أقوم بمناقشاتها مع زملائى وحتى لو مقتنعوش و العرض كان كويس أنا أن شاء الله سوف هشترك
و الآميل الخاص بى هو j.naiem@ yahoo.com و تليفونى 0106839125 ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،مع الشكر

jnaiem
03-12-2010, 08:08 PM

( ايمان مصر للتامين )

أنا متشكر جداً على أرسال حضرتك لى البنود و جارى دراستها و سوف أرد على حضرتك

تامين سيارات
04-12-2010, 01:39 AM
البنود و الشروط كثير نتقابل احسن على شان يبقى في تواصل او اى استفسار
عموما الروابط الى فىالتوقيع فيها شرح وافى للوثائق

تامين سيارات
18-12-2010, 04:53 PM
شكرا لتعاونكم معنا

تامين سيارات
20-12-2010, 06:38 PM
ماهوة التحمل 4 فى الالف ؟؟؟؟

كثير من اللاعضاء الكرام لا يعرفون معنى التحمل 4 فى الاف

التحمل هية نسبة تتحملها كمؤمن فى الشركة التامين مع نسبة الخطر مع الشركة و هية مقدرة ب 4 فى الاف من مبلغ التامين السيارة اى سعرها و تعطى شركة التامين نسبة تامينية اقل لاشتراك المؤمن فى نسبة الخطر

مثال لو سيارتك ثمنها 100.000 ففى كل حادث لا قدر الله تدفع 400 جنية نسبة ثابتة

و الله اعلم

تامين سيارات
22-12-2010, 02:30 AM
كل عام و انتم طيبين عام سعيد 2011

تامين سيارات
25-12-2010, 03:51 AM
انتظرو عروض عام 2011 عام سعيد على الجميع

تامين سيارات
27-12-2010, 01:49 AM
امن على سيارتك فى قناة السويس مع خدمة للتعويض متميزة

تامين سيارات
31-12-2010, 01:30 PM
كل عام و انتم بخير 2011 عام سعيد باذن الله GIFT4UGIFT4UGIFT4UGIFT4UGIFT4UGIFT4U

تامين سيارات
10-01-2011, 01:58 AM
شكرا لثقتكم الغالية غداا يوم عمل الاحد كان عطلة فقط

تامين سيارات
11-01-2011, 04:31 PM
السعر ثابت من موديل 2011 الى موديل 2007

و اسعار خاصة جدااا لو سيارتك ثمنها 300.000 او اكثر

eman2205
11-01-2011, 06:31 PM
ممكن اعرف النسبة كام بدون اى تحملات

تامين سيارات
11-01-2011, 09:42 PM
و عليكم السلام ايمان
النسبة 4% صافى بدون مصاريف و دى نسبة بدون تحمل

بتحمل 4 فى الالف 3.25% بدون مصاريف اصدار

نورتى بسؤالك يا ايمان و اتمنى مشاركتك مرة اخر انتى زميلة عزيزة محترمة من شركة محترمة

eman2205
11-01-2011, 10:53 PM
يعنى النسبة 4% شاملة الدمغات و مصاريف الاصدار

تامين سيارات
12-01-2011, 12:45 AM
لا يا ايمان 4.25% شاملة المصاريف و الضريبة بس السعر دة هيبقى ثابت لمدة خمس سنوات يعنى السعر دة ثابت من موديل 2011 الى 2006 يعنى السعر دة سارى على الموديلات الاتية

4.25% سارى على
2011-2010-2009-2008-2007-2006 كل دول 4.25%

5.25% للموديلات
2005-2004-2003-2002-2001-2000

هذة الاسعار بدون تحمل

thefirst2005
13-01-2011, 08:49 PM
السلام عليكم العربية الفيرنا 2007 النسبة 2.8 ولا تقلق لا يوجد مشكلة فى موضوع الاكصدمات لا تؤثر ابدا

(http://www.servimg.com/image_preview.php?i=4&u=13695144)

لكن يا استاذ عمرو عند سؤالى لأحد المنتجين فى شركتك عن الاكصدام الذى بة بعض الخدوش، قال لى انة هيبقى خارج التأمين.

تامين سيارات
13-01-2011, 09:18 PM
السلام عليكم اخى الكريم بالنسبة لموضوع الاكصدمات لو الخدوش خفيفة لا تؤثر على التامين العبرة بالى بيكتب فى المعاينة و يترتب عليها النتيجة مثلا لو كتب خدوش بسيطة او ذكر الخدوش فقط و على شان اعرف حضرتك فى حال كتابة الخدوش لو عليها ملاحظات يتم اخطارك من قبل المعاين و يكتب يتم اثتثناء الدهان بالنسبة لمنطقة الخدوش فقط و توقع على هذة الملاحظة

تامين سيارات
14-01-2011, 11:52 AM
اتمنى انى اكون افادتك

تامين سيارات
17-01-2011, 10:57 PM
تخفيض وثيقة السيارت + وثيقة المعاش 25% عند الاشتراك

تامين سيارات
19-01-2011, 11:17 PM
تهنئة من القلب للاخوة الاقباط بعيد الغطاس اعادة الله علينا جميعا بالخير

Islam Carr
19-01-2011, 11:55 PM
اشكرك على مجهودك الكبير لخدمة للمنتدى وللاعضاء ومتشكرين جدا ليك

تامين سيارات
22-01-2011, 01:56 AM
اشكرك على مجهودك الكبير لخدمة للمنتدى وللاعضاء ومتشكرين جدا ليك

اشكرك يا باشمهندس اسلام و اية الشغل الرائع دة بسم الله ما شاء الله

تامين سيارات
22-01-2011, 02:26 PM
عرض تامين السيارات + تامين المعاش سارى ل 15/2/2011 :14369D~149::14369D~149::14369D~149:

randazaki
22-01-2011, 02:33 PM
مساء الخير انا عضوة جديدة و قرات العرض بس انا عاوزة تامين معاش و مش عاوزة للعربية ينفع ولا اية

تامين سيارات
23-01-2011, 09:05 AM
اهلا بيكى فى المنتدى اخت عزيزة علينا ينفع باذن الله تعملى معاش من غير تامين سيارة ياريت بس تكلمينى على الارقام دى انا اسمى عمرو احمد 0142994430------0182424793

تامين سيارات
25-01-2011, 06:09 PM
ارجو انى اكون افادتك يا رندا و مشكورة على ثقتك الكبيرة شكرا ليكى اخت عزبيزة لينا فى المنتدى :14369D~149::14369D~149:

mdriad1
26-01-2011, 01:25 AM
استاذ عمرو
انا كنت مأمن عندكم فى الشركة السنة الماضية على سيارة سيراتو 2010 بدون تحمل(بسبب ان مقر الشركة بجوار مكان عملى ودى كانت ميزة) وكان القسط 4000 جنيه وشوية فكة 100 او 200 مش فاكر
المهم
حدث لى حادثين خلال السنة
اولهم كان شرخ فى الزجاج الامامى وغيرته فى التوكيل ودفعت فقط 10% من المصنعية وصرفت الشيك خلال اسبوع
والثانى حدث شرخ للزجاج مرة اخرى من حادث وايضا بعض الخدوش فى الرفرف والباب
وتم الاصلاح فى مركز معتمد وصرفت الشيك بعد 3 اسابيع ودفعت 10% من كامل الفاتورة (مش عارف ليه اتغيرت النسبة المرة دى)

المهم الوسيط التأمينى نصحنى الا اجدد مرة اخرى فى الشركة لآنهم ناويين يرفعوا النسبة عند التجديد كذلك سوف يعملوا تحمل اجبارى
مما جعلنى اهرب بجلدى من المدبحة اللى ناويين ينصبوها لى.. وانا حاليا ابحث عن شركة اخرى المهم.. السؤال الان هلى ذنبى ان كسر الزجاج مرتين حتى تقوم الشركة بنصب هذه المذبحة
امال ايه هو الحال لو كان مثلا توتال لوس كانت الشركة افترستنا
يعنى انتم عايزين دائما تكونوا الفايزين فقط ....وهل هذا هو مبدأ التأمين فى مصر ..مصلحة الشركة فقط...يعنى العميل لو لم يعمل حادث يبقى حلو ولو عمل حادث يبقى عدو فيجب افتراسه
امر عجيب حقا

تامين سيارات
26-01-2011, 01:42 AM
السلام عليكم استاذى الكريم

ولا مدبحة ولا حاجة اهداء فقط الموضوع بسيط جدااا التصليحات الى حضرتك قلت عليها دى مش هاتزود التامين ولا حاجة و ممكن نسالك اما حتة ان الشركة بتزود الفلوس فى حاجة اسمها معدل خسارة يا استاذى و دة فى جميع الشركات لان حضرتك و للاسف الموضوع دة اتعمل

لان فى ناس بتستغل التامين مش فى مكانة و بتروق العربية و خلاص و يقال ما انا دافع فاكانت النتيجة الطبيعية خسارة شركات التامين من تعويضات السيارات و انا مش بقصد حضرتك طبعا بالكلام دة

و الدليل على الموضوع ان فى بلاد العالم المتحضر تامين السيارت مش بيخسر ولا اى حاجة بيكسب لان الناس هناك بتستخدمة فى محلة

اما عن سيارت حضرتك تحت امرك يا استاذى ممكن تدينى رقم الوثبقة او رقم الشاسية و اقول لحضرتك الفلوس هاتبقى كام

اما عن نسبة الاستهلاك الى اتغيرت و بقيت 10% من اجمالى الفاتورة دة برضة بقى فى مصر للتامين و قناة السويس و جميع الشركات و دة خاص بالتوكيل الاساسى فقط مش اى مكان .... و طبعا لان التوكيلات تبارت فى ارتفاع اسعار قطع الغيار لشركات التامين فقط بدون اى سبب غير الربح فقط و اكنة مال سايب

و كمان حضرتك لما مش بتعوض بتاخد خصم عدم مطالبة 20% و دة بيبقى فى مصلحتك

ان شاء الله تفضل عميل قناة السويس لانها بتتشرف بيك و نتمنى استمرارك معنا :14369D~149:

تامين سيارات
27-01-2011, 02:53 PM
السلام عليكم استاذ mdriad1 اين رقم الوثيقة يا باشا

تامين سيارات
02-02-2011, 03:13 PM
يا رب الأستقرار لمصر يا رب يا رب سلم من كل شر

alsakka
02-02-2011, 06:15 PM
عندى سيارة تيجو 2010 تامين شركة قناة السويس للتامين
اريد التجديد كم السعرميعاد الرخصة 7-2011
هل فية مشكلة فى التاخير بسبب ظروف البلد
0105389088

تامين سيارات
06-02-2011, 02:15 AM
السلام عليكم استاذى لا توجد مشكلة فى التجديد اتصل بى قبل ميعاد التجديد بيومين و انا تحت امرك

تامين سيارات
08-02-2011, 12:24 AM
السلام عليكم اخوانى الاغزاء لا توجد مشكلة فى من فوت ميعاد تجديد السيارة يوجد فترة سماح و نتمنى السلامة لمصرنا الحبيبة و جميع الشعب المصرى

تامين سيارات
12-02-2011, 01:10 AM
مبروك لمصر و الثورة المصرية بداء عصر الحرية الحقيقية:14369D~149::14369D~149::14369D~149::14369 D~149::14369D~149::14369D~149::14369D~149:

تامين سيارات
15-02-2011, 11:27 AM
عروض تامينية كبيرة و تخفيضات فى السيارات + المعاش + مكافاة نهاية الخدمة + وثيقة حماية الاسرة

تامين سيارات
02-03-2011, 04:01 PM
مستمر العرض المميز لقناة السويس للتامين 3.5% لسيارات موديل 2011--2010--2009--2008--2007

السيارات التى يتخطى سعرها 300.000 جنيةمصرى 3.25% بدون تحمل :14369D~149::14369D~149:
لموديلات 2011--2010--2009--2008--2007 و السعر شامل الضريبة و بدون تحملGIFT4U

تامين سيارات
09-03-2011, 11:53 AM
عروض تامينية كبيرة و تخفيضات فى السيارات + المعاش + مكافاة نهاية الخدمة + وثيقة حماية الاسرةGIFT4UGIFT4U

تامين سيارات
20-03-2011, 02:15 PM
مستمر العرض المميز لقناة السويس للتامين 3.5% لسيارات موديل 2011--2010--2009--2008--2007

السيارات التى يتخطى سعرها 300.000 جنيةمصرى 3.25% بدون تحمل
لموديلات 2011--2010--2009--2008--2007 و السعر شامل الضريبة و بدون تحمل

تامين سيارات
29-03-2011, 10:26 AM
شكرا لثقتكم الغالية

تامين سيارات
31-03-2011, 01:23 PM
نستمر باذن الله فى تقديم خدمة التامين و خدمة التعويض و الاستفسار عن التعويضGIFT4U

تامين سيارات
01-04-2011, 06:38 PM
شكرا لثقتكم الغالية:14369D~149:

تامين سيارات
04-04-2011, 08:27 PM
السلام عليكم اخوانى الكرام تم التوقف عن خصم ال25% لبرنامج المعاش لفترة لا تقل عن اسبوعين شكرااااا لثقتكم

تامين سيارات
05-04-2011, 08:38 PM
نستمر فى تقديم خدمة الاصدار و التعويض و الاستفسار و سعيد باتصالتكم

تامين سيارات
06-04-2011, 02:18 PM
نستمر فى تقديم الخدمة

تامين سيارات
10-04-2011, 02:43 AM
نشكركم على ثقتكم الغالية

تامين سيارات
12-04-2011, 03:28 AM
مستمر باذن الله فى تقديم الخدمة

تامين سيارات
16-04-2011, 09:50 PM
مستمر فى تقديم الخدمة باذن الله :14369D~149:

تامين سيارات
23-04-2011, 11:38 PM
تهنئة من القلب للاخوة المسيحين بعيد القيامة المجيد اعادة الله على مصر و المصرين بالخير و السعادة
:14369D~149::14369D~149::14369D~149::14369D~149::1 4369D~149::14369D~149::14369D~149:

تامين سيارات
02-05-2011, 07:15 AM
عودة التخفيض
30% لوثيقة ضمان المعاش الخصم للعام الاول فقط +10% لسيارتك فى اى وقت من نفس سنة الاشتراك فى برنامج المعاش

تامين سيارات
05-05-2011, 04:36 AM
السلام عليكم خصم ال10% للسيارات للمشتركين فقط فى برنامج المعاش او مكافاة نهاية الخدمة فقط لا غير

تامين سيارات
07-05-2011, 06:34 AM
عودة التخفيض
30% لوثيقة ضمان المعاش الخصم للعام الاول فقط +10% لسيارتك فى اى وقت من نفس سنة الاشتراك فى برنامج المعاش

تامين سيارات
11-05-2011, 01:12 PM
شكرا لثقتكم الغالية

تامين سيارات
12-05-2011, 01:03 PM
نشكركم على ثقتكم الغالية و نستمر فى تقديم الخدمة

تامين سيارات
17-05-2011, 05:12 PM
نشكركم على ثقتكم الغالية

تامين سيارات
21-05-2011, 02:56 AM
نشكركم على ثقتكم الغالية فى قناة السويس للتامين

تامين سيارات
22-05-2011, 05:01 AM
اشترك فى برنامج المعاش و احصل على خصم 30% للسنة الاولى للدفع السنوى فقط

تامين سيارات
24-05-2011, 10:26 PM
مستمر فى تقديم الخدمة و الخصم اشترك فى برنامج المعاش و احصل على خصم 30% للسنة الاولى للدفع السنوى فقط
+ 10% تخفيض لسيارتك فى اى وقت

تامين سيارات
26-05-2011, 05:43 AM
مستمر فى تقديم الخدمة و اشكركم على ثقتكم الغالية

تامين سيارات
26-05-2011, 05:48 PM
مستمر فى تقديم الخدمة و اشكركم على ثقتكم الغالية انت فى قناة السويس للتامين محمى باذن الله تعالى

تامين سيارات
28-05-2011, 07:32 PM
نشكركم على ثقتكم الغالية ومستمرين فى تقديم الخدمة لعملائنا الكرام

تامين سيارات
29-05-2011, 01:37 PM
أسعار تأمين السيارت بشركة قناة السويس للتامين 2011

السعر 3.5% من قيمة السيارة بتحمل 4 فى الالف السعر ثابت للموديلات 2011--2010--2009--2008--2007

السعر 4.25% بدون اى تحمل السعر ثابت للموديلات 2011--2010--2009--2008--2007

لو سيارتك ثمنها 300.000 او اعلى من 300.000 السعر بدون اى تحمل 3.25%

الاسعار شاملة الضريبة و الدمغة

خدمات التعويض لقناة السويس للتامين

لا يوجد اية مصاريف تدفع عند اخطار حادث

العرض حسب رغبة العميل :::::::::::::

الاصلاح بقناة السويس لصيانة السيارت على مساحة 8000 م معتمد كيا

قطع غيار اصلية لجميع انواع السيارت

عمل محضر لو تخطى التعويض 30.000 جنية مصرى

الاصلاح يتم بتمويل قناة السويس لصيانة السيارات دون دفع تكاليف الاصلاح

جميع الاجراءت و المعاينة للحادث تتم من قناة السويس لصيانة السيارت دون تكلفة العميل

تامين سيارات
06-06-2011, 07:08 PM
أسعار تأمين السيارت بشركة قناة السويس للتامين 2011

السعر 3.5% من قيمة السيارة بتحمل 4 فى الالف السعر ثابت للموديلات 2011--2010--2009--2008--2007

السعر 4.25% بدون اى تحمل السعر ثابت للموديلات 2011--2010--2009--2008--2007

لو سيارتك ثمنها 300.000 او اعلى من 300.000 السعر بدون اى تحمل 3.25%

الاسعار شاملة الضريبة و الدمغة

خدمات التعويض لقناة السويس للتامين

لا يوجد اية مصاريف تدفع عند اخطار حادث

العرض حسب رغبة العميل :::::::::::::

الاصلاح بقناة السويس لصيانة السيارت على مساحة 8000 م معتمد كيا

قطع غيار اصلية لجميع انواع السيارت

عمل محضر لو تخطى التعويض 30.000 جنية مصرى

الاصلاح يتم بتمويل قناة السويس لصيانة السيارات دون دفع تكاليف الاصلاح

جميع الاجراءت و المعاينة للحادث تتم من قناة السويس لصيانة السيارت دون تكلفة العميل

تامين سيارات
08-06-2011, 04:18 AM
نشكركم على ثقتكم و مستمرين فى الخدمة

moh515
08-06-2011, 06:47 PM
لشركات تامين السيارات المحترمة ، لدى كيا - سيراتو 2010 ، خليجى ، اود التامين ضد السرقة والحوادث ، فكم يكون القسط السنوى وماهى المميزات

تامين سيارات
08-06-2011, 08:37 PM
اهلا بيك سيارة سيراتو 2010
السعر بدون اى تحمل 4.25 % من سعر السيارة
السعر بتحمل 4 فى الالف 3.5% من سعر السيارة
السعر شامل الدمعغات و الضرائب

السعر ثابت لمدة 4 سنوات يعنى توفير لمدة 4 سنوات + خصم عدم مطالبة فى حالة
عدم اجراء تصليح

+ خدمات التعويض
الاصلاح فى مركز قناة السويس للسيارات على مساحة 8000م معتمد كيا
دون اجراء اى اجراءات معقدة
تمويل السيارة
قطع غيار معتمدة من توكيل كيا الاساسى
المركز معتمد لدى كيا
السرعة فى انهاء العمل

tashash
09-06-2011, 10:33 AM
استاذ عمرو بعد اذن سيادتك انا مأمن مع قناة السويس للتامين و قمت باصلاح سيارتي في توكيل رينو و احضرت الفاتورة لمقر شركتكم و قالولي ان الشيك يستحق بعد شهر ... مفيش طريقة اقدر استلم بيها الشيك قبل الفترة دي ؟؟

تامين سيارات
09-06-2011, 04:21 PM
السلام عليكم استاذى الكريم لو الملف طلع من اللجنة الفنية تروح لاستاذ اشرف عبد الرحيم فى المالية بالمركز الرئيسى يطلعلك الشيك على طول و راجع الاوراق جيدا على شان ما تعطلش نفسك مع الاستاذ الى عملك السيارة فىالشركة مع ان 3 اسابيع دة اقصى وقت بس الحقيقة ان اداؤةالتعويض مضغوطة جداا و بتبذل مجهود رهيب لتقديم الخدمة اتبع الطريق الى قلتة لحضرتك وان شاء الله مش هايبقى فية عطلة

Mohamed Elhasafy
09-06-2011, 09:12 PM
إستفسار بسيط ... بس محرج أقوله:hd:
هو التعويض مقابل سرقة العلامات الخاصة بالسيارة مغطاه فى قناة السويس للتأمين؟
معلش ... حضرتك عارف إن علامات بروتون مش رخيصة و مش موجوده بره التوكيل

تامين سيارات
09-06-2011, 10:43 PM
ولا احرج ولا اى حاجة يا باشا بس هاقولك حاجة على شان تصرف تعويض لسرقة لازم يكون فية محضر شرطة اعملة و انا اعملك تعويض العلامة لكن لو سقطت كدة مش متغطية بدليل ان لما بيكون فى حادث لا قدر الله بتركب العلامة من غير ما بتقول

mmsafety
10-06-2011, 12:01 AM
لو ممكن رد
استفسارى بخصوص القيمة التامينة لسيارة هيونداى نيواكسنت موديل2011 لها بوليصة تامين لدى شركة قناة السويس بتاريخ6/9/2010 سعر السيارة فى البوليصة80500جنية

تامين سيارات
10-06-2011, 02:46 AM
السلام عليكم
بالنسبة للسيارة نيو اكسنت 2011
حضرتك تعملها السنة دى ب75.000 جنية مبلغ تامين
لو حضرتك ماعملتش حادث ليك خصم عدم مطالبة 15% فيبقى السعر على الحساب دة
هتبقى فى حدود 2542 بالتقريب او اقل من هذا دى لو انت عاملها بدون تحمل

تامين سيارات
14-06-2011, 09:52 PM
مستمر فى تقديم الخدمة و نشكركم على ثقتكم الغالية

تامين سيارات
16-06-2011, 10:11 PM
مستمرين فى تقديم الخدمة لاعضاء مصر متورز الكرام

تامين سيارات
19-06-2011, 02:28 AM
خدمة التامين على السيارت بمميزات فى التعويض و الاصلاح بتفرد و تميز

mmsafety
20-06-2011, 11:57 AM
السلام عليكم
بالنسبة للسيارة نيو اكسنت 2011
حضرتك تعملها السنة دى ب75.000 جنية مبلغ تامين
لو حضرتك ماعملتش حادث ليك خصم عدم مطالبة 15% فيبقى السعر على الحساب دة
هتبقى فى حدود 2542 بالتقريب او اقل من هذا دى لو انت عاملها بدون تحمل

مشكور على الأهتمام والرد لكن لية بعض الأستفسارات
1- 2542على اساس االنسبة كام%
2-النسبة كام فى حالة عدم التحمل
3-الأجراءات والأوراق المطلوبة

تامين سيارات
20-06-2011, 04:35 PM
السلام عليكم اخى الكريم
2600 النسبة 3.5% بتحمل 4 فى الالف
بدون تحمل 3150 النسبة 4.25%

النسبة لا تتغير لموديلات 2011-2010-2009-2008-2007
يعنى النسبة ثابتة السنة القادمة و الى بعدها للموديلات المذكورة
مش بتزيد زى باقى الشركات و دة اوفر ليك

الاوراق المطلوبة لو السيارة لسة مارخصتش جواب المرور
لو معلقة نمر رخصة السيارة

شكرا لمرورك

تامين سيارات
21-06-2011, 03:02 AM
مستمر فى تقديم الخدمة و نشكركم على ثقتكم

تامين سيارات
21-06-2011, 02:30 PM
نتميز بتقديم افضل خدمة و نشكركم على ثقتكم

تامين سيارات
21-06-2011, 07:05 PM
30% لوثيقة ضمان المعاش الخصم للعام الاول فقط +10% لسيارتك فى اى وقت من نفس سنة الاشتراك فى برنامج المعاش ( اسال الى امن من المنتدى و عن الخدمة و قرر انك تشترك )

تامين سيارات
22-06-2011, 03:26 AM
30% لوثيقة ضمان المعاش الخصم للعام الاول فقط +10% لسيارتك فى اى وقت من نفس سنة الاشتراك فى برنامج المعاش ( اسال الى امن من المنتدى و عن الخدمة و قرر انك تشترك )

تامين سيارات
22-06-2011, 11:22 PM

zizzo_me
25-06-2011, 04:58 AM
إلى أستاذى الفاضل لدى سيارة نيسان بلوبيرد سلفى موديل 2009 كم قيمة القسط المستحق عنها وكيفية تقدير سعر السيارة وكذلك كيفية الاصلاح ودفع التعويض وهل هناك نسبة اهلاك وهل هناك ثمة تعامل مشترك بين الشركة وتوكيل نيسان فى ذلك؟
ونفس السؤال لسيارة صديق لى معه نيسان صنى سوبر صالون موديل 2008

تامين سيارات
25-06-2011, 12:02 PM
[QUOTE=zizzo_me;463261]إلى أستاذى الفاضل لدى سيارة نيسان بلوبيرد سلفى موديل 2009 كم قيمة القسط المستحق عنها وكيفية تقدير سعر السيارة وكذلك كيفية الاصلاح ودفع التعويض وهل هناك نسبة اهلاك وهل هناك ثمة تعامل مشترك بين الشركة وتوكيل نيسان فى ذلك؟
ونفس السؤال لسيارة صديق لى معه نيسان صنى سوبر صالون موديل 2008[/QUOTE

السلام عليكم استاذى الفاضل
تقدير السيارة الشركة تقدرة
النسبة بدون تحمل 4.25% من قيمة السيارة
النسبة بتحمل 4 فى الالف 3.5%

الاصلاح فىالتوكيل :::::
حضرتك بتدفع ثمن الاصلاح فىالتوكيل و بتقدم الفتواتير للشركة و بيطلع شيك ليك بعد اسبوعين مخصوم منة الاستهلاك 10%

الاصلاح فى قناة السويس لصيانة السيارات :::::
مش بتدفع فلوس ولا بتعمل اى اجراءات و الاستهلاك 3% فقط ماعدا الكاوتش و البطارية 15%

نفس الكلام للسيارة السوبر صالون

تامين سيارات
27-06-2011, 03:00 AM
من غير مفاجات التميز فى تقديم الخدمة و اسال الى امن قبلك تقديم مستوى ثابت فى الخدمة اهم

تامين سيارات
28-06-2011, 03:59 AM
مازال تقديم الخدمة مستمر :Bravo::Bravo::Bravo:

تامين سيارات
29-06-2011, 05:32 PM
امن على سيارتك مع قناة السويس للتأمين بخدمة متميزه

haithamshaban
30-06-2011, 08:22 PM
عايز عرض للتامين على عربيتى

زيرو لسه فى التوكيل
بروتون ساجا 2011
السعر 72900

مع ذكر كافة الشروط وياريت صورة من البوليصة للمراجعة

تامين سيارات
30-06-2011, 10:33 PM
السلام عليكم السعر بتحمل 4 فى الالف 2550 جنية و نسبة التامين ال3.5% هاتفضل سارية لمدة 5 سنوات يعنى هاتفضل نسبة ال3.5% معاك لمدة 5 سنوات و دة فى كل حادث تدفع 290 جنية

بدون تحمل النسبة 4.25% يعنى 3000 جنية و النسبة هاتفضل معاك لمدة 5 سنوات

السعر شامل مصاريف الاصدار و الضريبة

بالنسبة للشروط هابقى انزل صورة للوثيقة الشروط حاضر
بس الوثيقة تغطى الحادث و الحريق و السرقة كلى و جزئى

تامين سيارات
03-07-2011, 03:28 AM
مستمر فى تقديم الخدمة و نرجو رضاكم

تامين سيارات
08-07-2011, 03:45 AM
اشكركم على ثقتكم الغالية و مستمر لتقديم الخدمة

تامين سيارات
12-07-2011, 05:00 AM
اشكركم على ثقتكم الغالية و مستمر لتقديم الخدمة

تامين سيارات
18-07-2011, 04:02 AM
تهنئة من القلب لمصر موتورز بمناسبة العيد الثالث و من نجاح الى نجاح باذن الله و اشكر جميع الاعضاء و اخص بالشكر الاستاذ المحترم / حازم :GROWIN~12:
الاستاذ المحترم / وائل :GROWIN~12:
الاستاذ المحترم / سيف :GROWIN~12:
و كل عام و انتم بخير و تقدم

تامين سيارات
19-07-2011, 02:58 AM
مستمر فى تقديم الخدمة للاعضاء الكرام :fun_36_3_9[1]:

تامين سيارات
20-07-2011, 03:45 AM
السلام عليكم انتهاء خصم ال 30% على برنامج المعاش شكرا لكم و الى تخفيضات اخرى باذن الله

تامين سيارات
20-07-2011, 10:54 PM
مستمرسوقسوق معكم فىتقديم الخدمة و نتمنى الافضل باذن الله

تامين سيارات
21-07-2011, 11:27 PM
اسعار قناة السويس للتامين

بدون تحمل للسيارت 2011-2010-2009-2008-2007 النسبة 4% خلاف مصاريف الاصدار و الضريبة

بتحمل 4 فى الالف 2011-2010-2009-2008-2007 النسبة 3.2% خلاف مصاريف الاصدار و الضريبة

السيارت التى تخطى سعرها 300.000 جنية النسبة 3% بدون تحمل خلاف مصاريف الاصدار

تامين سيارات
25-07-2011, 03:47 AM

بدون تحمل للسيارت 2011-2010-2009-2008-2007 النسبة 4% خلاف مصاريف الاصدار و الضريبة

بتحمل 4 فى الالف 2011-2010-2009-2008-2007 النسبة 3.2% خلاف مصاريف الاصدار و الضريبة

mmsafety
25-07-2011, 11:25 PM

سيارتى موديل 2011مؤمنة لدى شركتكم سعرها فى السنة الاولى 84500جنية وتم تعويضى عن حادث واحد فقط ارجو الاستفسار عن
1- كم سعرها فى السنة التانية؟
2-ما هى نسبة التأمين المفروض تطبيقها فى حالة بدون تحمل وكم فى حالة التحمل؟
3-ماهى مصاريف الاصدار والضريبة؟
4-على اى قيمة تطبق نسبة التحمل؟
مع العلم انة المفروض ان اجدد فى 31/8/2011

تامين سيارات
26-07-2011, 05:57 PM
السلام عليكم استاذى الفاضل mmsafety
بالنسبة لتقدير السيارة 75.000 جنية
نسبة التامين بدون تحمل 4 % شامل بالضريبة و مصاريف الاصدار 4.25%
نسبة التامين بتحمل 4 فى الالف 3.2% شامل بالمصاريف و الضريبة 3.5%
يعنى حضرتك تدفع 300 جنية كل مرة اصلاح ثابتة
حضرتك ليك خصم 20% عدم مطالبة يعنى حساب الوثيقة بالتقريب2540 جنية بدون تحمل
و الخصم 20% على 3.5% 2200 جنية

مصاريف الاصدار هية ضريبة تحصل من الدولة و دمغات مثل اى شىء حضرتك بتشترية

eman2205
26-07-2011, 07:07 PM
سيارتى موديل 2011مؤمنة لدى شركتكم سعرها فى السنة الاولى 84500جنية وتم تعويضى عن حادث واحد فقط ارجو الاستفسار عن

السلام عليكم استاذى الفاضل mmsafety
بالنسبة لتقدير السيارة 75.000 جنية
نسبة التامين بدون تحمل 4 % شامل بالضريبة و مصاريف الاصدار 4.25%
نسبة التامين بتحمل 4 فى الالف 3.2% شامل بالمصاريف و الضريبة 3.5%
يعنى حضرتك تدفع 300 جنية كل مرة اصلاح ثابتة
حضرتك ليك خصم 20% عدم مطالبة يعنى حساب الوثيقة بالتقريب2540 جنية بدون تحمل
و الخصم 20% على 3.5% 2200 جنية

مصاريف الاصدار هية ضريبة تحصل من الدولة و دمغات مثل اى شىء حضرتك بتشترية

سورى يا أ / عمرو لية سؤال عند حضرتك
العميل دة عامل حادثة خلال السنة يعنى المفروض انة ما يطبقش علية خصم عدم المطالبة
:ff5a34af6efef0e643eو لا اية النظام عندكم فى الشركة

تامين سيارات
26-07-2011, 11:33 PM

السلام عليكم استاذى الفاضل اسف جداا على ما شوفتش انك عملت حادث انا قراتها العكس حضرتك النسبة 4.25% بالمصاريف و بتحمل 4 فى الالف 3.5%
و لكن حضرتك مالكش خصم عدم مطالبة هايبقى بالسعر العادى
اسف جداا مرة اخرى لانى ما شفتش انك عامل حادث
و شكرا لاستاذة ايمان لتوضيحها الامر لي على التعويض

تامين سيارات
28-07-2011, 03:51 AM

الاسعار غير مضاف عليها مصاريف الاصدار و الضريبة

تامين سيارات
30-07-2011, 06:11 AM

تامين سيارات
31-07-2011, 04:43 AM

تامين سيارات
31-07-2011, 10:35 PM
كل عام و مصر و الامة العربية بالخير و السعادة اعادة الله علينا بالخير و اليمن و البركات
:36_1_71::36_1_71::36_1_71::36_1_71::36_1_71::36_1 _71:

تامين سيارات
02-08-2011, 03:04 AM
كل عام و انتم بخير بحلول شهر رمضان المعظم اعادة الله علينا جميعا بالخير و اليمن و البركات

احمد على 1999
02-08-2011, 03:51 AM
ان شاء الله حجيب سيلاريوب 74 الف حدفع 21 و قسط 53 هل ممكن التأمين يبقى على ال 53 فقط و زوجتى هى الى حتسوقها ( يعنى العربية بأسمى ) فهل ينفع برضه قانونا يتأمن عليها بنسبة اضافية علشان هى حتسوقها و كام فى المية لو ينفع ؟

تامين سيارات
02-08-2011, 03:16 PM
ان شاء الله حجيب سيلاريوب 74 الف حدفع 21 و قسط 53 هل ممكن التأمين يبقى على ال 53 فقط و زوجتى هى الى حتسوقها ( يعنى العربية بأسمى ) فهل ينفع برضه قانونا يتأمن عليها بنسبة اضافية علشان هى حتسوقها و كام فى المية لو ينفع ؟

الف مبروك على السيارة
التامين ينفع على ال53.000 بس دة هايضر جداا فى التعويض لا قدر الله لو العربية اتخبطت او اتسرقت المفروض انك تعملها بثمنها الاصلى على شان لو حصل لا قدر الله حاجةتبقىالعربية مغطاة تامينيا

النسبة بدون تحمل 4.25% شاملةالضريبة ومصاريف الاصدار و الدمغة
النسبة بتحمل 4 فى الالف 3.5% شاملةالضريبة والدمغات و لالمصاريف
هذاالسعر لمدة 5 سنوات + لو ماعملتش تعويض بيبقى فى تخفيض 20 % علىالسنة الثانية

العربية باسمك و ممكن زوجتك و اخوك ووالدك او الوالدة او اختك عادى جدااا ولا فى تاثير على التامين

manchie
03-08-2011, 11:26 AM
السلام عليكم
وكل عام وأنتم بخير
كان عندى أستفسار
العربية عندى أتخبطت وهى راكنة والفنوس الخلفى أتكسر و العربية أتذقت للأمام وحكت كده حكة خفيفة
أية الأجراءات اللى المفروض أعملها علشان أصلحها وأوديها التوكيل أمتى والمفروض يحصل أية يعنى مع العلم أنى مشترك فى نظام تحمل 4 فى الألف وديه أول سنة تأمين

تامين سيارات
03-08-2011, 06:10 PM
السلام عليكم
وكل عام وأنتم بخير
كان عندى أستفسار
العربية عندى أتخبطت وهى راكنة والفنوس الخلفى أتكسر و العربية أتذقت للأمام وحكت كده حكة خفيفة
أية الأجراءات اللى المفروض أعملها علشان أصلحها وأوديها التوكيل أمتى والمفروض يحصل أية يعنى مع العلم أنى مشترك فى نظام تحمل 4 فى الألف وديه أول سنة تأمين

كل عام و انت بخير استاذى الى سلامة ليك
حضرتك بتقول انك مامن بنظام 4 فى الالف شوف سعر الفانوس الخلفى سعرة كام و استهلاكة

و ياريت تقول موديل السيارة و ان شاء الله نفيدك

ميرو7777777
03-08-2011, 06:45 PM
فعلا شركة قناة السويس للتأمين من اكثرشركات التأمين احتراما وخصوصا خدمة التعويض :fun_36_3_1[1]:

تامين سيارات
07-08-2011, 02:59 AM
فعلا شركة قناة السويس للتأمين من اكثرشركات التأمين احتراما وخصوصا خدمة التعويض :fun_36_3_1[1]:

شكرا ميرو و تحت امرك فى اى خدمة

manchie
07-08-2011, 10:26 AM
كل عام و انت بخير استاذى الى سلامة ليك
حضرتك بتقول انك مامن بنظام 4 فى الالف شوف سعر الفانوس الخلفى سعرة كام و استهلاكة

و ياريت تقول موديل السيارة و ان شاء الله نفيدك
أنا مش مشكلتى حاليا فى كمية الفلوس أنا مشكلتى فى أيه اللى المفروض يتم علشان عملية الأصلاح ديه تتم فكنت عاوز أعرف بس المفروض أعمل أيه علشان ده أول مره يحصلى كده وشكرا على الرد السريع

manchie
07-08-2011, 10:53 AM
أنا مش مشكلتى حاليا فى كمية الفلوس أنا مشكلتى فى أيه اللى المفروض يتم علشان عملية الأصلاح ديه تتم فكنت عاوز أعرف بس المفروض أعمل أيه علشان ده أول مره يحصلى كده وشكرا على الرد السريع
وده سعر الفانوس 350
الموديل 2010

تامين سيارات
07-08-2011, 03:25 PM
السلام عليكم سعر الفانوس 350 جنية استهلاكة 10% يعنى 35 جنية
الاول تروح الشركة تعمل اخطار حادث و تاخد صورة من رخصة القيادة و تكون رخصة قيادتك سارية و صورة من رخصة العربية و مقايسة اصلاح من المكان الى هاتصلح فية
هاتروح الشركة تقدم الاوراق دى مع اخطار الحادث هاتكتبة من هناك لو العربية معاك هاتعاين قبل الحادث لو مش معاك هاتطلب معاينة فى المركز الى هاتصلح فية

manchie
08-08-2011, 10:09 AM
السلام عليكم سعر الفانوس 350 جنية استهلاكة 10% يعنى 35 جنية
الاول تروح الشركة تعمل اخطار حادث و تاخد صورة من رخصة القيادة و تكون رخصة قيادتك سارية و صورة من رخصة العربية و مقايسة اصلاح من المكان الى هاتصلح فية
هاتروح الشركة تقدم الاوراق دى مع اخطار الحادث هاتكتبة من هناك لو العربية معاك هاتعاين قبل الحادث لو مش معاك هاتطلب معاينة فى المركز الى هاتصلح فية
شكرا على الأفادة هو بس حاجه أخيرة
اللى فهمته أن المقايسة هتبقى قبل تقديم الطلب فى الشركة وقبل المعاينة من قبل الشركة تمام كده أنا فاهم صح ؟؟

تامين سيارات
08-08-2011, 01:17 PM
شكرا على الأفادة هو بس حاجه أخيرة
اللى فهمته أن المقايسة هتبقى قبل تقديم الطلب فى الشركة وقبل المعاينة من قبل الشركة تمام كده أنا فاهم صح ؟؟

ايوة يا استاذى المقايسة الاول و لو العربية ماشية عادى خدها معاك و انت بتقدم الاخطار على شان توفر وقت تعاين و تشتغل فى العربية على طول

mmsafety
08-08-2011, 05:09 PM
السلام عليكم استاذى الفاضل اسف جداا على ما شوفتش انك عملت حادث انا قراتها العكس حضرتك النسبة 4.25% بالمصاريف و بتحمل 4 فى الالف 3.5%
و لكن حضرتك مالكش خصم عدم مطالبة هايبقى بالسعر العادى
اسف جداا مرة اخرى لانى ما شفتش انك عامل حادث
و شكرا لاستاذة ايمان لتوضيحها الامر لي على التعويض
اخى الكريم
مشكور على الرد والاهتمام بالنسبة لموضوع الحادث اللى ذكرتة فى الموضوع كنت محتاج من حضرتك مساعدة فية حيث اننى لم استلم شيك التعويض بعد حتى الان مع اننى قمت بتسليم الفواتير وقطع الغيار التالفة وكل ذلك مع معاينة بعد الاصلاح ومأظنش ان فى حاجة تانية مطلوبة
فارجو من حضرتك المساعدة فى الموضوع
رقم الملف:43037

تامين سيارات
11-08-2011, 02:34 AM
اخى الكريم
مشكور على الرد والاهتمام بالنسبة لموضوع الحادث اللى ذكرتة فى الموضوع كنت محتاج من حضرتك مساعدة فية حيث اننى لم استلم شيك التعويض بعد حتى الان مع اننى قمت بتسليم الفواتير وقطع الغيار التالفة وكل ذلك مع معاينة بعد الاصلاح ومأظنش ان فى حاجة تانية مطلوبة
فارجو من حضرتك المساعدة فى الموضوع
رقم الملف:43037

السلام عليكم هاشوفلك الملف و هارد عليك لا تقلق و تحت امرك فى اى شىء

mmsafety
11-08-2011, 05:56 AM
ROSE4Uشكر وتقدير

المنصورة
11-08-2011, 06:10 AM
:fun_36_3_16[1]:

تامين سيارات
13-08-2011, 05:09 PM
ROSE4Uشكر وتقدير

:fun_36_3_16[1]:

شكرا ليكم جداا على ردودكم الجميلة و كل سنة وانتم طيبين

mmsafety
14-08-2011, 11:01 AM
السلام عليكم هاشوفلك الملف و هارد عليك لا تقلق و تحت امرك فى اى شىء
السلام عليكم أ/عمرو
ياترى فى اى رد بخصوص موضوعى

تامين سيارات
15-08-2011, 04:44 AM
السلام عليكم أ/عمرو
ياترى فى اى رد بخصوص موضوعى

ان شاء الله اليوم الاثنين زى اتفقنا

تامين سيارات
16-08-2011, 03:29 AM
خصم 25% على الوثيقة الرباعية للسداد السنوى و 10% خصم للسداد النصف سنوى + خصم 6% لسيارتك فى اى وقت من العام او العام القادم

ehab62
16-08-2011, 05:36 AM
السلام عليكم
كنت عايز اعرف نسبه التامين على سياره كيا سيراتو 2010 وانا مامن عليها فى شركه تامين بس كنت عايز اغير لشركه تامين تانيه بعد انتهاء فترتى مع الشركه الحاليه وشكرا مقدما

تامين سيارات
16-08-2011, 11:29 AM
السلام عليكم
كنت عايز اعرف نسبه التامين على سياره كيا سيراتو 2010 وانا مامن عليها فى شركه تامين بس كنت عايز اغير لشركه تامين تانيه بعد انتهاء فترتى مع الشركه الحاليه وشكرا مقدما

السلام عليكم استاذى الفاضل
نسبة التامين بدون تحمل 4.25% شاملة المصاريف و الضريبة و الدمغات
نسبةالتحمل 4 فى الالف 3.5% شاملة المصاريف و الضريبة و الدمغات

نسبة التامين هاتاخدها لمدة 4 سنوات

من خدمات التعويض
مركز قناة السويس لصيانة السيارات معتمد كيا على مساحة 8000 م
المركز يمول السيارة و يقوم بجميع اجراءات التامين

و اى حاجة تحب تستفسر فيها تحت امرك

mmsafety
17-08-2011, 04:35 AM
ان شاء الله اليوم الاثنين زى اتفقنا
شكر وتقدير
نسيت موضوعى يا استاذ عمرو ولا اية؟؟؟؟؟

تامين سيارات
21-08-2011, 04:26 PM
لامش ناسى موضوعك يا باشا و تحت امرك ياريت بس رقم موبيل اكلمك علية

تامين سيارات
27-08-2011, 04:33 PM
نشكركم على ثقتكم الغالية

تامين سيارات
29-08-2011, 05:39 PM
:GROWIN~12::GROWIN~12::GROWIN~12::GROWIN~12:
كل عام و انتم بخير و سعادة
:balloons71::balloons71::balloons71::balloons71::b alloons71:

تامين سيارات
04-09-2011, 03:26 AM
كل عام و انتم بخير اعاد الله علينا ايام الخير و البركة فى خدمتكم لتقديم افضل الخدمات التامينية

lolo2884
05-09-2011, 03:49 PM

فيات لينيا موديل 2009
جيلى باندا 2010

ممكن اعرف التأمين هيكون كام انا مع مصر للتأمين فى العربيتين اللينيا كانت متأمن عليها ب 85000 من سنة دلوقتى كام ارجو سرعة الرد

تامين سيارات
05-09-2011, 05:38 PM

فيات لينيا موديل 2009
جيلى باندا 2010

ممكن اعرف التأمين هيكون كام انا مع مصر للتأمين فى العربيتين اللينيا كانت متأمن عليها ب 85000 من سنة دلوقتى كام ارجو سرعة الرد

العربيتين ال 2009--2010 بدون تحمل 4.25% و النسبة ثابت لمدة 3 سنوات
العربيتين ال 2009--- 2010 بتحمل 4 فى الالف 3.5% و النسبة ثابتة لمدة 3 سنوات

تامين سيارات
08-09-2011, 05:35 AM
مستمر فى تقديم الخدمة و اشكركم على ثقتكم الغالية:fun_36_3_11[1]:

تامين سيارات
13-09-2011, 04:25 AM
مستمر فى تقديم الخدمة SLAMSLAM + خدمة مميزة فى التعويض:286::286:

تامين سيارات
16-09-2011, 03:21 AM
خدمة تعويض متميزة مستمر فى تقديمها لاعضاء مصر موتورز

تامين سيارات
18-09-2011, 10:56 AM
امن على سيارتك فى اكبر شركات مصر المتخصصة فى التامين 35 عام من الخبر و العمل مركز متخصص فى صيانة السيارت على مساحة 8000م فى منطقة ابو رواش
اسعار خاصة جداا فى نسبة الاستهلاك 3% فقط على قطع الغيار

نسبةالتامين ثابتة للموديلات 2012-2011-2010-2009-2008-2007

اسعار مخفضة جداا لو سيارتك ثمنها 300.000 جنية مصرى

تامين سيارات
19-09-2011, 03:09 AM
امن على سيارتك فى اكبر شركات مصر المتخصصة فى التامين 35 عام من الخبر و العمل مركز متخصص فى صيانة السيارت على مساحة 8000م فى منطقة ابو رواش
اسعار خاصة جداا فى نسبة الاستهلاك 3% فقط على قطع الغيار

نسبةالتامين ثابتة للموديلات 2012-2011-2010-2009-2008-2007

اسعار مخفضة جداا لو سيارتك ثمنها 300.000 جنية مصرى

asom_6
21-09-2011, 07:41 PM
السلام عليكم يا استاذ / عمرو
الحقيقة انا حابب استفسر من حضرتك عن مبلغ واجراءات التأمين لمدة عام على عربية شيفرولية لانوس 2011 فول اوبشن ومرخصة من حوالى 3 شهور فقط ... وهل لو فيه اى انبعاج فى الصاج ((مش خبطات ولكن نتيجة جلوس احد الظرفاء على الكبود ويمكن ردها على البارد)) هل ده يؤثر على مبلغ التأمين من عدمه ... علشان لو يأثر نستعدلها ولكن انا سايبها علشان تاخد العين
برجاء من سيادتكم الرد وشكراً

تامين سيارات
21-09-2011, 11:02 PM
السلام عليكم يا استاذ / عمرو
الحقيقة انا حابب استفسر من حضرتك عن مبلغ واجراءات التأمين لمدة عام على عربية شيفرولية لانوس 2011 فول اوبشن ومرخصة من حوالى 3 شهور فقط ... وهل لو فيه اى انبعاج فى الصاج ((مش خبطات ولكن نتيجة جلوس احد الظرفاء على الكبود ويمكن ردها على البارد)) هل ده يؤثر على مبلغ التأمين من عدمه ... علشان لو يأثر نستعدلها ولكن انا سايبها علشان تاخد العين
برجاء من سيادتكم الرد وشكراً

السلام عليكم اخى العزيز
الف مبروك اولا على السيارة
النسبة بدون اى تحمل 4.25%
السعر ثابت معاك لمدة 5 سنوات

انبعاج الصاح لا يؤثر مادام الدهان سليم وماحصلش فية تقشير او اى شىء

تامين سيارات
22-09-2011, 04:36 AM
قناة السويس للتامين خدمة تامينية متميزة

asom_6
22-09-2011, 09:32 AM
السلام عليكم اخى العزيز
الف مبروك اولا على السيارة
النسبة بدون اى تحمل 4.25%
السعر ثابت معاك لمدة 5 سنوات

انبعاج الصاح لا يؤثر مادام الدهان سليم وماحصلش فية تقشير او اى شىء

انا شاكر ردك جدا يا أستاذ / عمرو ولكن النقطة غير المفهومة بالنسبة لى حتى الأن هى حساب 4.25% دا هيكون من مبلغ الوثيقة اللى انا هحددة ولا هيكون من سعر السيارة وقت تحرير الوثيقة ... يعنى ثمن العربية وقت الشراء كان 70000 جنية فهل ده هو مبلغ الوثيقة والمحاسبة عليه ؟؟؟ ولا استعمال الثلاثة شهور هيفرق وهيبقى الرقم اقل ؟؟؟ ومين اللى بيحدد الرقم ده انا ولا الشركة ((لانى اعرف ان الرقم لو اتحدد اقل من القيمة السوقية وقت التعاقد تقريبا بيعمل مشكلة فى التعويضات او حاجة زى كده))

معلش هتقل عليك شوية فى الاسئلة

تامين سيارات
22-09-2011, 11:33 AM
انا شاكر ردك جدا يا أستاذ / عمرو ولكن النقطة غير المفهومة بالنسبة لى حتى الأن هى حساب 4.25% دا هيكون من مبلغ الوثيقة اللى انا هحددة ولا هيكون من سعر السيارة وقت تحرير الوثيقة ... يعنى ثمن العربية وقت الشراء كان 70000 جنية فهل ده هو مبلغ الوثيقة والمحاسبة عليه ؟؟؟ ولا استعمال الثلاثة شهور هيفرق وهيبقى الرقم اقل ؟؟؟ ومين اللى بيحدد الرقم ده انا ولا الشركة ((لانى اعرف ان الرقم لو اتحدد اقل من القيمة السوقية وقت التعاقد تقريبا بيعمل مشكلة فى التعويضات او حاجة زى كده))

معلش هتقل عليك شوية فى الاسئلة

الف شكر ليك يااستاذى و تحت امرك فى اى استفسار
شوف بالنسبة للسعر
بدون تحمل او ال 4.25% يعنى 2975
و بتحمل 4 فى الالف او ال 3.5% يعنى 2450

شوف يا استاذى بالنسبة لتقدير السيارة الموضوع دة بيبقى للشركة
لكن استعمال 3 شهور لا هايتامن عليها بال 70000 عادى

بالنسبة بقى لاخر نقطة طبعا لازم الشركة هية الى تقدر السيارة لانك لو مثلا عملتها ب 50000 هيبقى فى نسبية و دة يدفعك فلوس عند الاصلاح اقلة 20% من فاتورة الاصلاح

تامين سيارات
26-09-2011, 04:50 AM
مستمر فى تقديم الخدمة و اشكركم على ثقتكم الغالية

تامين سيارات
28-09-2011, 04:18 AM
خدمة تعويض ممتازة + اسعار ثابتة لمد ة 5 سنوات

keeko
28-09-2011, 08:36 AM
السلام عليكم

استفسار هام و ضروري
انا عندي عربية اشترتها من 5 شهور ب 69 الف و نص
و انا دلوقتي عايز أئمن عليها
عايز اعرف العربية هاتتقدر بكام دلوقتي؟؟
و مبلغ التأمين اللي هادفعه كل سنة كام بتحمل او من غير تحمل <و ياريت تقولي الفرق بينهم بالتفصيل>؟
هل مبلغ التعويض عن أي حادثه اعملها لازم يكون عن طريق محضر ولا لأ؟؟و بيتصرف بعد اد ايه؟؟
و هل لو عملت حادثه ووديت العربية للتوكيل عشان تتصلح..هل انتوا بتتعاملوا مع التوكيل بينكوا و بين بعض ولا انا بدفع الفلوس و بعدين يطلع عيني عشان اخد الفلوس منكوا:014FDA~117:؟؟
و اخيرا الأوراق المطلوبه و مقر الشركة

ارجووووو الرد سريعا من حضرتك علشان فعلا مستعجل علي موضوع التأمين ده

تامين سيارات
28-09-2011, 11:09 AM
السلام عليكم

استفسار هام و ضروري
انا عندي عربية اشترتها من 5 شهور ب 69 الف و نص
و انا دلوقتي عايز أئمن عليها
عايز اعرف العربية هاتتقدر بكام دلوقتي؟؟
و مبلغ التأمين اللي هادفعه كل سنة كام بتحمل او من غير تحمل <و ياريت تقولي الفرق بينهم بالتفصيل>؟
هل مبلغ التعويض عن أي حادثه اعملها لازم يكون عن طريق محضر ولا لأ؟؟و بيتصرف بعد اد ايه؟؟
و هل لو عملت حادثه ووديت العربية للتوكيل عشان تتصلح..هل انتوا بتتعاملوا مع التوكيل بينكوا و بين بعض ولا انا بدفع الفلوس و بعدين يطلع عيني عشان اخد الفلوس منكوا:014FDA~117:؟؟
و اخيرا الأوراق المطلوبه و مقر الشركة

ارجووووو الرد سريعا من حضرتك علشان فعلا مستعجل علي موضوع التأمين ده

السلام عليكم و الف مبروك على السيارة

السعر بيتحدد على موديل السيارة ياريت اقولى موديل كام و نوعها اية

التامين بتحمل 4 فى الالف يعنى لو العربية مثلا ب100.000 تدفع على كل حادث 400 جنية
التامين بدون تحمل ما تدفع ال 400 جنية
لا فرق بين النوعين فى شروط الوثيقة او المميزات الفرق الوحيد همة التحمل فقط و هذا لتخفيض سعر الوثيقة مقابل تحمل نسبة 4 جنية لكل الف من مبلغ تامين السيارة

التوكيل انت بتحاسب و بتجيب فواتير و بيطلعلك بيها شيك فى خلال 3 اسابيع
لو تعدت التكلفة 10.000 جنية بتعمل محضر شرطة لو اقل الاصلاح بدون محضر

الاوراق المطلوبة للتامين على السيارة رخصة السيارة و السيارة نفسها للمعاينة

مرة اخرى الف مبروك

keeko
28-09-2011, 12:52 PM
السلام عليكم و الف مبروك على السيارة

السعر بيتحدد على موديل السيارة ياريت اقولى موديل كام و نوعها اية

التامين بتحمل 4 فى الالف يعنى لو العربية مثلا ب100.000 تدفع على كل حادث 400 جنية
التامين بدون تحمل ما تدفع ال 400 جنية
لا فرق بين النوعين فى شروط الوثيقة او المميزات الفرق الوحيد همة التحمل فقط و هذا لتخفيض سعر الوثيقة مقابل تحمل نسبة 4 جنية لكل الف من مبلغ تامين السيارة

التوكيل انت بتحاسب و بتجيب فواتير و بيطلعلك بيها شيك فى خلال 3 اسابيع
لو تعدت التكلفة 10.000 جنية بتعمل محضر شرطة لو اقل الاصلاح بدون محضر

الاوراق المطلوبة للتامين على السيارة رخصة السيارة و السيارة نفسها للمعاينة

مرة اخرى الف مبروك
شكرا لرد حضرتك
العربية موديل 2011 رينو لوجان فول اوبشن
انا كنت جايبها ب 69 الف و نص

تامين سيارات
28-09-2011, 06:16 PM
شكرا لرد حضرتك

ربنا يخليك يا استاذى
السعر شامل الضريبة و الدمغات
بدون تحمل 2930 جنية
بتحمل 4 فى الالف 2440 جنية يعنى كل حادث تدفع 276 جنية

اتشرفت بيك استاذى الكريم

تامين سيارات
03-10-2011, 05:53 AM
مستمر فى تقديم الخدمة و اشكر ثقتكم الغالية

تامين سيارات
04-10-2011, 03:49 AM
شكرا لرد حضرتك

ماردتش عليا يا استاذى منظرك

manchie
04-10-2011, 07:31 AM
السلام عليكم
أنا عربيتى وديتها S car مركز الصيانة اللى تبع الشركة هناك المهندس قالى أنى المفروض أدفع 280 جنيه علشان أنا التأمين بتاعى فيه نسبة تحمل 4 فى الألف غير 3% نسبة أهلاك من قطع الغيار اللى هيركبها ومش هدفع مصنعيه فى أى حاجه فهل ده صحيح كده ولا أيه

وشكرا

swis_canal
04-10-2011, 07:51 AM
السلام عليكم
أنا عربيتى وديتها S car مركز الصيانة اللى تبع الشركة هناك المهندس قالى أنى المفروض أدفع 280 جنيه علشان أنا التأمين بتاعى فيه نسبة تحمل 4 فى الألف غير 3% نسبة أهلاك من قطع الغيار اللى هيركبها ومش هدفع مصنعيه فى أى حاجه فهل ده صحيح كده ولا أيه

وشكرا
بعد ازن صاحب الموضوع طبعا انا هرد على حضرتك
لو حضرتك ثمن السياره بتاعت حضرتك 100 الف وفى نسبة تحمل 4 فى الالف يعنى حوالى 400 جنيه
شركة التامين بتتحمل القيمة اللى بعد ال 400 جنية
يعنى مثلا
حضرتك عملت حادثه والحادثه دى اتكلفت
2000 جنيه
حضرتك بتدفع 400 وشكرة التامين بتدفع 1600 جنية
وشكرا

تامين سيارات
04-10-2011, 06:06 PM
السلام عليكم

وشكرا

الكلام سليم 100% اقراء الوثيقة بتاعت حضرتك فى خانة التحمل الاختيارى هاتلاقى امامها 4 فى الالف
و ال280 جنية هية الاربعة فى الالف

و نسبة اهلاك قطع الغيار 3% فعلا ماعدا الكاوتش و البطارية 15%
و الف مبروك على تصليح السيارة

تامين سيارات
05-10-2011, 05:17 AM
مستمرفى تقديم الخدمة و اسال مجرب و ماتدورش على السعر القليل شوف شروط الوثيقة اولا و هاتدقع كام فى حالة الحادث

Dr.Khaled Youssef
07-10-2011, 09:23 AM
السلام عليكم
انا اشتريت نيسان صنى 2011 بالتقسيط و امنت عليها فى قناة السويس من 5-9 -2010 الى 5-9-2011 و مستخدمتش التامين فى اى حاجة و الحمد لله
دلوقتى عاوز اعمل تامين سنة كمان فى قناة السويس
ممكن اعرف السعر كام %؟ و هيتقدر سعر العربية بكام دلوقتى؟
و هل لابد من معاينة العربية؟
و هل يوجد خصم انى مستخدمتش التامين السنة اللى فاتت؟

لكم جزيل الشكر

تامين سيارات
07-10-2011, 12:14 PM
السلام عليكم
انا اشتريت نيسان صنى 2011 بالتقسيط و امنت عليها فى قناة السويس من 5-9 -2010 الى 5-9-2011 و مستخدمتش التامين فى اى حاجة و الحمد لله
دلوقتى عاوز اعمل تامين سنة كمان فى قناة السويس
ممكن اعرف السعر كام %؟ و هيتقدر سعر العربية بكام دلوقتى؟
و هل لابد من معاينة العربية؟
و هل يوجد خصم انى مستخدمتش التامين السنة اللى فاتت؟

لكم جزيل الشكر

و عليكم السلام يا دكتور خالد

العربية سعرها هايقل 10% عن السنة الى فاتت و دة سعر العربية مش الفلوس الى هاتدفعها

حضرتك تاخد العربية معاك تتعاين لان حضرتك بتقول الوثيقة 5/9/2011 يعنى ميعاد التجديد عدى فالازم تتعاين من جديد

السعر لو بدون تحمل 4.25% و لو بتحمل 4فى الالف 3.55% بس حضرتك ليك خصم 20% عدم مطالبة يعنى هاتقل عن النسب دى كتير

حضرتكممكن تبقى تكلنى وانا اساعدك باذن الله

تامين سيارات
09-10-2011, 05:39 AM
مستمرين فى تقديم الخدمة شكر وتقدير

تامين سيارات
12-10-2011, 04:55 AM
:286::286:نشكركم على ثقتكم الغالية:286::286:

تامين سيارات
13-10-2011, 03:19 AM
سعر مناسب + خدمة متميزة = وثيقة تامين ممتازة = وثيقة من قناة السويس للتامين

عاوز تستفسر عن الوثيقة اتصل او عن الخدمة او عاوز تفهم تامين العربية برضة اتصل

منتظر اتصالك

alladinad
14-10-2011, 03:09 PM
التامين ع العربيات الصيني اسبرانزا

من بيامن لان هناك شركات بترفض

ارجوا الافاده والسعر

تامين سيارات
14-10-2011, 04:27 PM

ارجوا الافاده والسعر

السلام عليكم النسبة للصينى 5% بدون تحمل 4.5 % بتحمل 4 فى الالف
نسبة التامين ثابتة لمدة 5 سنوات حسب الموديل

تامين سيارات
15-10-2011, 05:41 PM

ارجوا الافاده والسعر

متنظر رد حضرتك

تامين سيارات
18-10-2011, 04:50 AM
مستمر فى تقديم الخدمة لاعضاء مصر موتورز

تامين سيارات
23-10-2011, 03:03 AM
اسعار مميزة لاعضاء مصر موتورز + خدمة مميزة

تامين سيارات
28-10-2011, 01:50 PM
اسعار مميزة للموديلات 2012-2011-2010-2009-2008-2007 و بدون تحمل وثيقة شاملة

تامين سيارات
30-10-2011, 05:09 AM
اسعار مميزة للموديلات 2012-2011-2010-2009-2008-2007 و بدون تحمل وثيقة شاملة

تامين سيارات
31-10-2011, 02:18 AM
سعر مناسب لمدة 5 سنوات :funny25: خدمة مميزة لHPPYBUS و اسال الى اشترك

تامين سيارات
03-11-2011, 04:56 AM
سعر مناسب لمدة 5 سنوات خدمة مميزة ل و اسال الى اشترك

fineart607
03-11-2011, 11:07 AM
بس النسبه عالية جدا يافندم:pty:

تامين سيارات
06-11-2011, 07:37 AM

السعر مش عالى ولا حاجة لانك بتاخدة 5 سنين غير ان فى مركز كبير ملك الشركة على مساحة 8000م مجهز باحسن الاجهزة الجديثة فى ابورواش

و فىالمركز دة انت مش بتدفع + ان نسبة الاستهلاك على قطع الغيار مهما كان موديل السيارة 3% ماعدا الكاوتش و البطراية 15%

لك تحياتى

تامين سيارات
12-11-2011, 04:53 PM
مستمر لتقديم الخدمة بسعر مناسب AHLNWSHALNAHLNWSHALNAHLNWSHALN

تامين سيارات
14-11-2011, 11:37 AM
وثيقة سيارت متميزة من قناة السويس للتامين و اسال الى امن

تامين سيارات
18-11-2011, 06:13 PM
تامين سيارات بسعر مناسب و خدمة مميزة

تامين سيارات
28-11-2011, 11:50 AM
قناة السويس للسيارات خدمة مميزة فى التعويض + سعر مناسب

تامين سيارات
01-12-2011, 04:20 PM
قناة السويس للتامين من كبرى شركات التامين العامة فى مصر خدمة + سعر مناسب

تامين سيارات
07-12-2011, 02:34 AM
عاوز تامين سيارة بس خايف تشترك و ما تعرفش تعوض ساعت ما تحتاج الوثيقة الحل مع قناة السويس للتامين اسعار ممتازة جداا + خدمة محترمة و اسالى الى اشترك فى قناة السويس فلوس كتير مش هاتندم و ليك خصومات على بقية البرامج بعروض خاصة جداااااا

ophthahmed
10-12-2011, 06:39 PM
السلام عليكم ميدو لو عاوز يتصل بيا على الرقم دة 0182424793 و انا اجيبلة سعر 2.6 و يخلص فى نفس اليوم ان شاء الله مع جواب سداد للبنك كلة فى خلال ساعة بس
"صرف التعويضات فى خلال 15 يوما من تاريخ ابلاغ الشركة بالحادث":0155C7~128:
الكلام ده مش مظبوط لانى مسلم الفاتورة من يوم 20-10- 2011 فى فرع جليم _ الاسكندرية
و النهارده بقالنا 7 اسابيع و لسه الشيك بتاعى مجاش... بجد حاجة ملل و كل يوم فوت علينا بكرة

تامين سيارات
10-12-2011, 10:34 PM
"صرف التعويضات فى خلال 15 يوما من تاريخ ابلاغ الشركة بالحادث":0155C7~128:
الكلام ده مش مظبوط لانى مسلم الفاتورة من يوم 20-10- 2011 فى فرع جليم _ الاسكندرية
و النهارده بقالنا 7 اسابيع و لسه الشيك بتاعى مجاش... بجد حاجة ملل و كل يوم فوت علينا بكرة

انا رديت على حضرتك و قلتلك هات رقم الملف او رقم شاسية السيارة وانا اعرف اية الى فى الملف ممكن تكون فى ورقة ناقصى او اى حاجة

بس تعليقى بعد اذنك ان عامل اقتباس من مشاركة قديمة جدااا كان واحد عاوز تامين على سيارة و تم صرف التعويض فىاقل من 15 يوم وممكن حضرتك تسال عن فترة التعويض فى قناة السويس

و شكرا ليك منتظرك

holly_man19
11-12-2011, 06:51 AM
أ/عمرواحمد
في البدايه احب اشكرك على نشاطك
وانا هستلم انشاء الله العربيه في خلال يومين والبنك طبعا عاوز وثيقه تامين ممكن اعرف العروض ايه بتحمل وبدون والمصاريف ايضا
عربيه زيرو هيونداى النترا مو 2012
قيمه التامين 116000

تامين سيارات
11-12-2011, 04:33 PM
أ/عمرواحمد
في البدايه احب اشكرك على نشاطك
وانا هستلم انشاء الله العربيه في خلال يومين والبنك طبعا عاوز وثيقه تامين ممكن اعرف العروض ايه بتحمل وبدون والمصاريف ايضا
عربيه زيرو هيونداى النترا مو 2012
قيمه التامين 116000

السلام عليكم والف مبروك علىالسياره عربية ممتازه جدااا اختيار موفق FLASHCar

بالنسبة للتامين فى قناةالسويس النسبة بدون اى تحمل 4.25% لمده خمس سنوات النسبة ثابته يعنى 4900 جنية و لو بتحمل 4 فى الالف تبقى 4100 جنية بس كل مره تدفع 465 جنية عند الاصلاح

طيب هاتستفيد اية من الاشتراك فى قناه السويس

1- النسبه ثابت لمده 5 سنوات + لو ما عملتش تعويض بتاخد خصم علىالسنة الثانية 20% و الثالثة 15% و الرابعه 10% و الخامسه 5%

2- بالنسبة للاصلاح فى مركز معتمد هيونداى مش بتدفع فلوس المركز معتمد لدى الشركة و معتمد فى هيونداى بتصلح و تمشى (صورة)

3- الاجراءات كلها المركز بيقوم بيها من معاينة ونقل التالف للشركة و معاينة ما بعد الاصلاح و كافه الاجراءات بالنسبة للتعويض و بيستلم منك العربية بمحصر استلام رسمى من هيونداى :CONGRA~238:

[SIZE="5"]الوثيقة تغطى السرقة والحريق و الحادث كلى و جزئى

تامين سيارات
12-12-2011, 04:29 PM
منتظر ردك استاذى

تامين سيارات
20-12-2011, 05:00 PM
عاوز تامن على عربيتك بسعر مناسب و التامين ما يزيدش عليك كل سنة عاوز لما تحتاج التامين تلاقيه بخدمه متميزه قناة السويس للتامين بتوفرلك مميزات كثيره من ناحية السعر والخدمه

تامين سيارات
22-12-2011, 12:25 PM
عاوز تامن على عربيتك بسعر مناسب و التامين ما يزيدش عليك كل سنة عاوز لما تحتاج التامين تلاقيه بخدمه متميزه قناة السويس للتامين بتوفرلك مميزات كثيره من ناحية السعر والخدمه

تامين سيارات
25-12-2011, 10:00 PM
احسن تامين و سعر و خدمه فى مصر قناه السويس للتامين

mdriad1
26-12-2011, 07:45 PM
كيا سيراتو 2010
بدون تحمل
كم تبلغ قيمة التأمين

تامين سيارات
27-12-2011, 03:22 AM
كيا سيراتو 2010
بدون تحمل
كم تبلغ قيمة التأمين

النسبه من ثمن السياره 4.25% و النسبه ثابته لمده سنتين
مع اصلاح مركز قناه السويس للتامين معتمد كيا بدون دفع اى فواتير

Mrfarouk
01-01-2012, 11:18 PM
سؤالين بس:
1- هو فيه حاجه اسمها خصم عدم المطالبة فى مصر للتامين.. الخصم ده ايه نظمه عندكم؟
2- هل الفرق الوحيد بين (بدون تحمل) و (4 فى الالف) هو التكلفة فى الاصلاح فقط ولا فيه حاجة تانية؟ يعنى مثلا ال 4 فى الف ضد السرقة او الحريق لا قدر الله برضوا ؟

و جزاك الله خيرا

تامين سيارات
02-01-2012, 01:10 PM
سؤالين بس:
1- هو فيه حاجه اسمها خصم عدم المطالبة فى مصر للتامين.. الخصم ده ايه نظمه عندكم؟
2- هل الفرق الوحيد بين (بدون تحمل) و (4 فى الالف) هو التكلفة فى الاصلاح فقط ولا فيه حاجة تانية؟ يعنى مثلا ال 4 فى الف ضد السرقة او الحريق لا قدر الله برضوا ؟

و جزاك الله خيرا

السلام عليكم اخى الكريم

بالنسبه لخصم عدم مطالبه موجود عندنا و نظامه زى نظام مصر للتامين

نعم الفرق بين الوثيقتين هو المبلغ المدفوع فقط ولا تؤثر على السرقه ولا الحريق لو جزئى هاتدفع التحمل فقط بتاع الاصلاح لو هلاك كلى انساه مش هاتدفع

Mrfarouk
05-01-2012, 10:02 PM
السلام عليكم اخى الكريم

بالنسبه لخصم عدم مطالبه موجود عندنا و نظامه زى نظام مصر للتامين

نعم الفرق بين الوثيقتين هو المبلغ المدفوع فقط ولا تؤثر على السرقه ولا الحريق لو جزئى هاتدفع التحمل فقط بتاع الاصلاح لو هلاك كلى انساه مش هاتدفع
جزاك الله خيرا .. شكرا على ردك

تامين سيارات
14-01-2012, 04:33 PM
جزاك الله خيرا .. شكرا على ردك

تشرفت بيك استاذى و اى خدمه انا تحت امرك

foxtronics
16-01-2012, 05:45 PM
رينو - سانديرو 2011
مبلغ التأمين 68000 بدون تحمل
وياريت لو كمان اعرف اجابه السؤال التالى
عند اصدار الرخصه اول مرة اتكتب فيها موديل السياره لوجان وانا قررت انى اعدله ل سانديرو ولكن عند تجديد الرخصه نظرا لان يوم المرور بيكون غلس لاقصى درجه فهل عند اصدار الوثيقه حيكون اسم السيارة فيها لوجان زى ما مكتوب فى الرخصه ؟ وهل عند تغيير اسم السيارة فى الرخصه حقدر اغير اسم السيارة فى الوثيقه ولا دا مش ممكن مع العلم بأن اسم العربيه فى وثيقه التأمين الاولى كان رينو سانديرو وكمان انى بقسط لصالح شركه كونتكت
السؤال التانى بخصوص الوثيقه الرباعيه هل الخصم بنسبه 40 % لسه موجود حتى الان ولا لا
وشكرأ جزيلا

تامين سيارات
16-01-2012, 06:38 PM
رينو - سانديرو 2011
مبلغ التأمين 68000 بدون تحمل
وياريت لو كمان اعرف اجابه السؤال التالى
عند اصدار الرخصه اول مرة اتكتب فيها موديل السياره لوجان وانا قررت انى اعدله ل سانديرو ولكن عند تجديد الرخصه نظرا لان يوم المرور بيكون غلس لاقصى درجه فهل عند اصدار الوثيقه حيكون اسم السيارة فيها لوجان زى ما مكتوب فى الرخصه ؟ وهل عند تغيير اسم السيارة فى الرخصه حقدر اغير اسم السيارة فى الوثيقه ولا دا مش ممكن مع العلم بأن اسم العربيه فى وثيقه التأمين الاولى كان رينو سانديرو وكمان انى بقسط لصالح شركه كونتكت
السؤال التانى بخصوص الوثيقه الرباعيه هل الخصم بنسبه 40 % لسه موجود حتى الان ولا لا
وشكرأ جزيلا

بالنسبه لنسبه التامين للسياره ::::
بدون تحمل 2850 جنيه نسبه التامين ثابه لمده 4 سنوات + خصم عدم مطالبه 20% وان شاء الله اكلم حضرتك على خدمه التعويض لما نتقابل فيها مميزات كثيره

بالنسبه للسؤال الثانى يمكن التامين عادى بس لازم تروح تعدل الرخصه على شان ساعت التعويض ممكن الحاجات دى توقفك و كده كده هاتعملها

بخصوص الوثيقة الرباعيه الخصم موجود و تحت امرك يا استاذى

ELGHALBAN
20-01-2012, 03:17 PM
شركة قناة السويس 30 عام فىالسوق المصرى

قناة السويس تمنحك تغطية تامينية شاملة

1- الاصلاح بالتوكيل او مراكز الخدمة المعتمدة
2-النقل المجانى من مكان الحادث فى حالة الاصلاح فى قناة السويس لصيانة السيارات

بعض المزايا
اصدار وثيقة حوادث خاصة للسائق بمبلغ 50,000 او مبلغ 100,000 جنية مصرى شاملة العجز الكلىالدائم او العجز الجزئى

صرف التعويضات فى خلال 15 يوما من تاريخ ابلاغ الشركة بالحادث

اسعار التامين فى قناة السويس 2.6

عمرو احمد / 0182424793
بصراحة وعن تجربة شخصىة الشركة دى طلعت عينى فى التعامل معإهم بجد والله العظيم الشركة دى سيئة جدا

تامين سيارات
20-01-2012, 03:22 PM
بصراحة وعن تجربة شخصىة الشركة دى طلعت عينى فى التعامل معإهم بجد والله العظيم الشركة دى سيئة جدا

شكرا ليك لو قلتلنا ايه الى حصل ممكن نقولك انت صح ولا غلط لانك مش بتعرف فى شروط التامين يعنى الى انت فاكره حقك ممكن يبقى مش حقك منتظر ردك

ELGHALBAN
20-01-2012, 03:46 PM
رهقت بجدننالشركةحى

ELGHALBAN
20-01-2012, 04:34 PM
احسن تامين و سعر و خدمه فى مصر قناه السويس للتامين

اسوأ معإملة واكثر سرقة واعلى نسبة تحمل ولمثر شركة تخنقك ه

ELGHALBAN
20-01-2012, 04:42 PM

تم الاتصال بالاستاز عمرو وشرح الشكوى له من شركة قناة السويس للتامين وقد وعدنى مشكورا بمحاولة حل مشكلة رعم انه ليس طرف الموضوع

تامين سيارات
28-01-2012, 11:21 PM
تم الاتصال بالاستاز عمرو وشرح الشكوى له من شركة قناة السويس للتامين وقد وعدنى مشكورا بمحاولة حل مشكلة رعم انه ليس طرف الموضوع

منتظر فاكس او ايميل ..........................

تامين سيارات
05-02-2012, 01:20 PM
خدمات تامين السيارت المتميزه من قناه السويس سعر مناسب + خدمه جيده = وثيقه تامين محترمه

تامين سيارات
10-02-2012, 01:36 PM
خدمات تامين السيارت المتميزه من قناه السويس سعر مناسب + خدمه جيده = وثيقه تامين محترمه

Ashraf Ace
14-02-2012, 08:50 PM
انا بحترم شركة قناة السويس جدا بجد

تامين سيارات
16-02-2012, 01:26 AM
انا بحترم شركة قناة السويس جدا بجد

شكرا ليك يا استاذ اشرف نورت المنتدى

اللونجى
19-02-2012, 04:18 AM
صرف التعويضات فى خلال 15 يوما من تاريخ ابلاغ الشركة بالحادث
انا داخل على شهر ومحلك سر شركة قناة السويس

اللونجى
20-02-2012, 12:22 PM
عربيتى عملت حادثة من شهر ومرمية فى تويوتا ابورواش وهيا ميكروباص ورزقى منها وهما ولا هما هنا قمة الاستفزاز عشان انا بورسعيدى يعنى منكم لله

تامين سيارات
21-02-2012, 01:44 AM
عربيتى عملت حادثة من شهر ومرمية فى تويوتا ابورواش وهيا ميكروباص ورزقى منها وهما ولا هما هنا قمة الاستفزاز عشان انا بورسعيدى يعنى منكم لله

تم الرد فى الموضوع الخاص بيك و الله يسامحك على منكم لله

تامين سيارات
26-02-2012, 02:20 AM
مستمر فى تقديم الخدمه بسعر مناسب و خدمه متميزه