العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 10-01-2011, 10:25 AM
mahmooud135 mahmooud135 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارى قاعدة بيانات
هواياتي: السيارات - والكمبيوتر

mahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nice
خبر جديد مفاجاءة ثانية بخصوص قطع الغيار

السلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،،
بصبح على كل الاعضاء طبعا انا متعود او العربية الاسبرانزا معودانى انها مش بيعشلها تيل فرامل فروحت شارع دمشق اجيب تيل فرامل خلفى وامامى وسالت على بعض قطع الغيار ولقيت الاتى

تيل فرامل امامى 50 جنية

تيل فرامل خلفى 55 جنية
مرايا صالون 30 جنية
فلتير بنزين 50 جنية
كلمة اسبرانزا 5 جنية

سير باور 20 جنية
فلتير هواء 45 جنية
سير الكاتينة110 جنية مكتوب علية صناعة فى رومانيا

فانوس خلفى كامل 120 جنية
وش الفانوس الخلفى المصرى 25 جنية
وش الفانوس الاصلى 48 جنية
مساعدين خلفى الواحد 280 جنية هو صينى بس بيقولى نوعة كويس
سير دينامو 30 جنية

قديم 10-01-2011, 11:19 AM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough
افتراضي رد: مفاجاءة ثانية بخصوص قطع الغيار

طب انا معايا a113 واسمع ان فى تيل فرامل كورى اسمه جولد وليك بردوه على فكره والى قلى عليه اصلا كان معاه516 بس لما نزلت اجيبوه ملقتوش مش عنداك خلفيه عن الموضوع ده؟؟
انا نفسى القى اى حاجه غير الصينى لتعها عشان ده فعلا سىء اوى
قديم 10-01-2011, 11:51 AM
mahmooud135 mahmooud135 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارى قاعدة بيانات
هواياتي: السيارات - والكمبيوتر

mahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nice
نقاش رد: مفاجاءة ثانية بخصوص قطع الغيار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saasaa29 مشاهدة المشاركة

طب انا معايا a113 واسمع ان فى تيل فرامل كورى اسمه جولد وليك بردوه على فكره والى قلى عليه اصلا كان معاه516 بس لما نزلت اجيبوه ملقتوش مش عنداك خلفيه عن الموضوع ده؟؟
انا نفسى القى اى حاجه غير الصينى لتعها عشان ده فعلا سىء اوى
انا بردة سمعت عن تيل الجولد ده وفى ناس قول كويس وناس بتقول مش كويس علشان كده انا بجيب الشيرى الاصلى والله اعلم اذا كان اصلى ولة لاء عمتن انا متعود بعد 5000 الف كيلو بغير تيل الفرامل

قديم 10-01-2011, 12:46 PM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough
افتراضي رد: مفاجاءة ثانية بخصوص قطع الغيار

بس انا سمعت انوه احسسن بكتير من التيل ده والتيل الى انتا بتجيبوه من ربه ده بيقوله عليه اصلى بس مش اصلى ززفى حاجه كمان التيل الى انا بقولك عليه ده بيقولوه عليه كورى اصلا ومش بيصفر وخمته احسن كتير حتى انا نزت اجيبوه بيقولوى شحيح من السوق ده معناه ان عليه اقبال شديد بس انا مش مركبوه عشان ملقتهوش بس انا حبيت اقولك بس ولو حد يعرف حاجه بخصوص تيل الفرامل عمتا للاسبرانزا بقولها ويفدنا كلنا يا جماعه عشان هوا فعلا مشكله فى العربيه...