العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 02-06-2010, 09:24 PM
AMMI AMMI غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو

AMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to behold
افتراضي زرجينه ثابته

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-comfficeffice" /><o:p></o:p>
العربيه عندى بتحدف شمال روحت اظبط لها زوايا مره طلع ان العجله الشمال راجعه أتنين سم ومطلوب ان انت تروح لسمكرى عنده زرجينه ثابته فى الارض علشان الموضوع ده يتعمل صح<o:p></o:p>
فسألته طيب ايه اللى رجع العجله لورا قاللى ممكن مطب جامد تكون دخلت فيه<o:p></o:p>
فقولتله طيب المفروض تبقى فيه حاجه فكت لحام من تحت زى الركبه او كده<o:p></o:p>
قاللى لاء مفيش<o:p></o:p>
هل حد سبق وحصل له حاجه زى كده ويعرف حد عنده زرجينه ثابته<o:p></o:p>
وازاى هيتم تصليحها هل سيقوم بعمل مرشيداير والعجله تكسر حاجه تحت وبعدين يلحمها مظبوط ولا ايه بالظبط<o:p></o:p>
العربيه 128<o:p></o:p>
وجزاكم الله خيراً<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
قديم 03-06-2010, 03:01 PM
wawa_07 wawa_07 غير متواجد حالياً

wawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud of
افتراضي رد: زرجينه ثابته

انا حصلى نفس الحوار بس بعربيه شاهين بس انا دخلت فى الرصيف والحام بتاع الشاسيه من تحت عن المقص والميزان جه السمكرى وربطها من تحت وعمل زرجينه عكس عكاس كل ميربط تفتح معاه الحته الكانت متنيه على قد مقدر ولحمها ورجعها ولحما ها ورحت ظبط زوايه وحطلها لقم علشان يحاول يخلى العجلتين فى نفس الرنج بس طبعا مرجعتش زى مكانت بتحدف عند الفرمله انت تحاول تظبطا على اد متعرف لانها مش هترجع زى مكانت

يارب سترك ورضاك
قديم 03-06-2010, 03:25 PM
corsair
Guest

يا عم ده اكيد سمكري مش فاهم لان كدا اكيد الركبة عندك مرحله 2 سم لورا روح عند سمكري بيفهم ونصيحة غيرها متخليهوش يلحملك الركبة
قديم 06-06-2010, 07:47 PM
Medo Tune Medo Tune غير متواجد حالياً
من انا؟: مصمم ومبرمج مواقع ولي خبرة كبيرة في تعديل السيارات وتصميم تعديلاتها
هواياتي: الكمبيوتر والسيارات

Medo Tune is a jewel in the roughMedo Tune is a jewel in the roughMedo Tune is a jewel in the roughMedo Tune is a jewel in the rough

لو عاوز تعملها صح اوي تعالة محلنا بتاع السمكرة في فيصل
هتبقي 1000/100 وجرب فيل متحكم
0196348590

MEDO TUNE
لو عاوز تعمل اي حاجة في عربيتك اتصل بيا علي 0196348590