العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 02-05-2010, 03:32 PM
ست البنات ست البنات غير متواجد حالياً

ست البنات is on a distinguished road
افتراضي Cherry QQ

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

السادة الكرام اعضاء هذا المنتدى الرائع

ارجو مساعدتي في اختيار السيارة التي ساقوم بشرائها

فانا منذ ثلاث شهور ادور في دوامات واحترت في اتخاذ القرار .. وهداني الله لمنتداكم

بداية انا جديدة في عالم السيارات .. اي ان السيارة التي ساقوم بشرائها هي اول سيارة لي

سمعت عن ال Cherry QQ وامي معجبة بها جدا ... صراحة انا أخشى الصيني وليس لدي ثقة به ...

شكلها معقول وفيها امكانيات لا بأس بها ....

هل يوجد هنا من جربها ؟ توكيلها وقطع غيارها متوافرة ؟؟ هل هي آمنة ؟؟

هل اشتريها ام اشتري ماروتي؟؟؟

الماروتي فقيرة جدا في امكانياتها بالاضافة الى انها 800 CC ... ولكن هل هي افضل من الصيني ؟؟

ارجوكم ساعدوني
قديم 02-05-2010, 04:35 PM
منعم الكنج منعم الكنج غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالمنعم والشهره منعم
التخصص العملى: طالب فى اكاديميه المستقبل
هواياتي: السيارات

منعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Cherry QQ

شيرى كويسه بس عايزه معامله خاصه اما الماروتى عايزه اعدامها .
الفلوس اللى مع حضرتك او اللى مستعده تقسطيها هى اللى هتحدد فممكن حضرتك تقولى مستعده تدفعى كام وان شاء الله هنساعدك فو الوصول لحل مضمون واكيد.

الشيطان تلميذ المراه
واستاذ الرجل
اذا كانت الدنيا تعنى السعاده
فاكتبوا على قبرى
مات قبل ان
يولد
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1799045569
My Account I'm on Facebook
قديم 02-05-2010, 04:53 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منعم الكنج مشاهدة المشاركة

شيرى كويسه بس عايزه معامله خاصه اما الماروتى عايزه اعدامها .
الفلوس اللى مع حضرتك او اللى مستعده تقسطيها هى اللى هتحدد فممكن حضرتك تقولى مستعده تدفعى كام وان شاء الله هنساعدك فو الوصول لحل مضمون واكيد.
شكرا جزيلا اخي العزيز
كيف يعني معاملة خاصة ؟؟؟ هل قطع غيارها متوافرة ؟؟ هل هي آمنة ؟؟ توكيلها جيد ؟؟
طبعا اعادة البيع في الضياع .. لن اسال عنه .. معروف ان الصيني ضايع في اعادة البيع

انا معي مقدم 20000 .. واستطيع دفع حتى 700 جنيه قسط

فكرت في ان اشتري بيكانتو او لوجان على 7 سنين ... لكن خايفة من المدة الطويلة وخاصة اني في بداية تعلمي للقيادة ومعرضة لحوادث كثيرة ( مع اعتراضي الشديد على هذا المبدأ ولكن هذا ما يقوله لي اهلي )
حيث انني اعرف الكثير من صديقاتي لا يزدن عني في القدرات العقلية وابتدأوا بسيارات جديدة ولم يصبنها
وفي نفس الوقت اعرف محترفين دمرت سيارتهم .. واعرف سيارات اصيبت وهي مركونة .. الموضوع قضاء وقدر

شكرا جزيلا على المساعدة
قديم 02-05-2010, 06:45 PM
منعم الكنج منعم الكنج غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالمنعم والشهره منعم
التخصص العملى: طالب فى اكاديميه المستقبل
هواياتي: السيارات

منعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond repute

من ناحيه قطع الغيار فهى متوافره وبكثره لان شيرى انتشرت فى مصر كتير والتوكيل كويس والاوبشنز تمام وشكلها جميل بصراحه بس عايزه نظافه باستمرار وهدوء وتعامل رقيق .طبعا متساليش عن اعاده البيع لانك زى ما حضرتك قولتى ضايعه.اما بالنسبه للحوادث فهى قضاء وقدر .انتى حضرتك كام سنه علشان موضوع الحوادث.

الشيطان تلميذ المراه
واستاذ الرجل
اذا كانت الدنيا تعنى السعاده
فاكتبوا على قبرى
مات قبل ان
يولد
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1799045569
My Account I'm on Facebook
قديم 03-05-2010, 12:09 PM